Barça

El Barça canvia el model en l'àrea de comunicació

Organigrama. Albert Roura pacta la seva sortida del club, que nomena José Manuel Lázaro nou cap de comunicació d'esports professionals i Toni Ruiz nou cap de comunicació corporatiu

És una evidència que el FC Barcelona ha patit un problema de comunicació des de l'inici del mandat de Sandro Rosell, l'any 2010. La direcció d'aquesta àrea, cabdal per fer arribar els missatges del club arreu del món, ha patit massa canvis al llarg d'aquests anys, sense donar continuïtat a les persones escollides per marcar el pla estratègic en matèria comunicativa de l'entitat. Ahir, el club va fer públic que havia consensuat la sortida de l'actual director de comunicació, Albert Roura, el cinquè que ocupa aquest càrrec des del 2010 i que exercia des del setembre del 2015. El van precedir, Pere Jansà, Ketty Calatayud, Xavi Martín, tots ells durant la presidència de Sandro Rosell, i Albert Montagut, ja amb Josep Maria Bartomeu. Els dos primers continuen al club, però amb altres responsabilitats. Jansà és el director de l'àrea social i Calatayud, la directora de la revista Barça.

Albert Roura no tindrà un substitut com a director de comunicació perquè aquest càrrec desapareix com a tal. Segons va explicar el portaveu del club, Josep Vives, el director executiu, Òscar Grau, ha decidit fer un canvi en l'estructura executiva i en el model de l'àrea comunicativa per adequar-la a les necessitats actuals i millorar-ne el funcionament. El departament de premsa quedarà dividit en dues àrees i tindrà dos responsables, que ja fa anys que són a la casa. José Manuel Lázaro serà el nou cap de comunicació d'esports professionals i Toni Ruiz serà el cap de comunicació corporativa. A més, a partir d'ara, totes les activitats de comunicació del club s'integraran en la nova àrea de marca FCB.

En breu es nomenarà un director a qui reportaran les dues àrees de premsa i que serà el responsable de la gestió del posicionament corporatiu i la projecció externa del club. Aquest nou executiu també s'encarregarà de les àrees de màrqueting estratègic, màrqueting operatiu i de relacions públiques i protocol. Josep Vives va voler agrair la feina feta per Albert Roura, a qui va desitjar sort personalment i professionalment, i va defensar la bondat del nou canvi en l'estructura tenint en compte les necessitats comunicatives actuals. “Serà profitós. La comunicació en aquest club és complicada perquè l'escenari és immens. Tot es magnifica. El que és bo i el que és dolent. Gestionar la comunicació és difícil. Que ens parlin de com era la premsa digital fa uns anys i com és ara. Davant les necessitats generades optem pel canvi de model. Volem donar millor servei. És un canvi valent i atrevit”, va dir.

L'altre tema que es va aprovar en la reunió de la junta directiva d'ahir va ser el canvi de l'empresa que audita els comptes del club i la Fundació. EY, l'antiga Ernst & Young, serà el nou auditor durant un període inicial de tres anys (2017-2019). EY rellevarà en aquestes funcions Deloitte, que s'ha encarregat de verificar els comptes del FC Barcelona des de l'any 2003.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)