Barça

“El Barça és el club més admirat i seguit en el món”

Marca Barça. El club va presentar un estudi sobre el grau de seguiment que té en deu zones d’influència

Josep Vives, portaveu de la junta directiva del FC Barcelona, va presentar ahir un estudi sobre la marca Barça, confeccionat per l’empresa Kantar MillwardBrown a través de 12.400 enquestes on line fetes durant el mes de setembre passat en deu mercats estratègics. Vives va ser clar afirmant que el Barça “és el club més admirat i seguit al món gràcies al seu estil, els seus jugadors i els seus valors”, i va assegurar que el club blaugrana, en algunes zones del món, és més conegut que grans marques com ara Apple, Coca-Cola i McDonalds.

El portaveu del club va dir que l’estudi servirà per treballar en la recerca de nous patrocinadors i recursos, per exemple als Estats Units, on “el Barça és el tercer club de futbol més conegut i el més seguit entre la comunitat hispana”. En aquest sentit, i segons aquest estudi, el Barça és el club de futbol més seguit en països com ara els Estats Units, el Brasil, Turquia, la Xina, el Japó, Mèxic i Catalunya, i el segon a Espanya, l’Índia i Indonèsia. Vives va destacar que el Barça segueix sent el club més seguit al Brasil tot i la marxa de Neymar. Va destacar que aquest lideratge ve de lluny, ja que al Barça hi han jugat Rivaldo, Ronaldo, Romário i Ronaldinho, i va assegurar que es treballa per mantenir aquesta primera plaça. Ajudaria, tot i que Vives no va voler parlar de fitxatges, l’arribada de Coutinho, jugador del Liverpool que interessa molt a l’entitat blaugrana.

El portaveu del Barça va voler destacar el gran seguiment del club que hi ha entre els joves i també entre la població femenina. “Si deixem de banda Catalunya i Espanya, el perfil dels nostres seguidors està per sota dels 35 anys. A més, el 40% dels nostres seguidors a Catalunya i Espanya són dones”, va dir Vives.

Amb els resultats de l’estudi, el portaveu de la junta directiva va explicar també que des d’ara utilitzaran el nom de FC Barcelona a nivell institucional i per a tots els equips de futbol, mentre que la paraula Barça anirà lligada a la resta d’equips professionals de l’entitat, també als amateurs, així com a la Masia i la fundació del club. Vives va indicar que desapareixen les sigles FCB, perquè es pronuncien de manera diferent en els diversos idiomes i també perquè són les sigles d’altres clubs, fets que portaven a algunes confusions.

Sense paraules sobre altes ni sobre Messi

Va avisar el portaveu de la directiva, Josep Vives, que no parlaria en aquesta roda de premsa de cap altra cosa que fos la marca. Se li va preguntar per la renovació de Leo Messi i es va limitar a di: “És el millor jugador de la història, és una sort que estigui entre nosaltres i que s’hagi fet aquí, ens ajuda per ser líders.” Respecte a possibles fitxatges que ajudarien a fer créixer la marca Barça, Vives va assegurar: “Tenim una gran plantilla i un magnífic entrenador. N’estem tan orgullosos que no pensem en fitxatges.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)