Internacional

Avançament editorial

El futbol, negoci de l’entreteniment

El periodista, professor i col·laborador de L’Esportiu Xavier Ginesta recull i ordena en un llibre la conversió dels clubs de futbol en multinacionals de l’oci

La ‘disneyització’ del futbol i les noves multinacionals de

l’entreteniment és la qüestió de fons que es posa a debat en un nou llibre del professor de la UVic i col·laborador de L’Esportiu Xavier Ginesta. “Les multinacionals de l’entreteniment. Futbol, diplomàcia, identitat i tecnologia” l’edita l’editorial UOC i compta amb els pròlegs del periodista Ramon Besa i el catedràtic de la Universitat de Widener, a Filadèlfia, Brian V. Larson. A l’edició catalana –disponible d’immediat a les llibreries– s’hi sumarà una edició en castellà, a final del 2020.

Redefinir els clubs de futbol com a «multinacionals de l’entreteniment» en l’època de la globalització és l’objecte d’estudi del llibre. D’una banda, l’obra parteix d’una anàlisi diacrònica de les diferents teories amb què s’ha afrontat l’anàlisi del procés de globalització de l’esport, i també s’endinsa en el concepte del “complex mediàtic i esportiu global”.

Per altra banda, amb voluntat exemplificadora i assagística, la segona part de l’obra es focalitza en les principals transformacions del negoci del futbol en l’inici del segle XXI. En aquest sentit, analitza entre d’altres la transformació del negoci del futbol en un negoci de l’entreteniment, la transformació dels clubs en agents paradiplomàtics, la volatilització de les identitats locals d’aquests clubs en un entorn de globalitat i, finalment, la irrupció dels esports electrònics (e-Sports) com a un àmbit de creixement futur per a la indústria. Per aquesta segona part, l’autor repassa l’evolució empresarial i les principals característiques del negoci de diversos clubs de futbol de La Liga i la Premier League, com el FC Barcelona, el Real Madrid, el Manchester United, el Manchester City i el Girona FC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)