Girona

Una màquina de generar diners

El Girona aprova un pressupost de 53,6 milions d’euros i preveu uns beneficis de 2,3 al final del curs 2018/19

El club va tancar l’última temporada de segona A amb unes pèrdues de 5,6 milions i l’estrena a primera amb uns guanys de 6,7

El Barça i el Madrid mengen a part, i també hi ha uns quants clubs més que tenen uns ingressos molt per damunt dels que té el Girona, però la irrupció del club de Montilivi a la màxima categoria el va situar en una dimensió que no havia tastat mai. Ahir, el consell d’administració va aprovar un pressupost de 53,6 milions d’euros, que multiplica per cinc el de l’any de l’ascens i per deu el de fa només cinc temporades.

El Girona s’ha convertit en una màquina de generar diners. La principal font, com la de tota la resta de clubs, són els drets televisius: l’últim any de segona divisió A va percebre 6 milions, que semblen insignificants en comparació amb els 40 del primer any a primera o dels 42 que cobrarà aquest curs. Els ingressos televisius van representar més del 85% del total la temporada passada i enguany s’espera que baixin al 80% ja que el club vol donar un impuls a dues àrees també bàsiques com la Commercial (publicitat, patrocinis...) –la previsió és passar de 2,6 a 4,8 milions– i Matchday (abonaments, taquilles...) –s’ha pressupostat passar dels 3,9 milions del curs passat a 5,7.

Segon any amb beneficis

El club calcula que podrà tancar l’actual temporada amb uns guanys de 2,3 milions d’euros. Els beneficis seran inferiors als de la passada, que van ser de 6,7 milions (4,3 més dels previstos). “Les inversions que s’han fet a La Vinya, en la plantilla i en personal són importants”, va exposar el director general del club i president del consell d’administració, Ignasi Mas-Bagà. En l’últim any de segona A (el de l’ascens a primera), el dèficit va ser de 5,6 milions.

Mas-Bagà també va explicar que el Girona està limitat, en comparació amb la resta d’equips de primera, pel marge salarial (37 milions per pagar els jugadors, el cos tècnic, els bonus dels futbolistes i les amortitzacions). Només els tres equips que van pujar l’estiu passat de segona A (Rayo, Osca i Valladolid) el tenen més baix.

La massa social

Tot i que Montilivi ha ampliat la capacitat i ha obert l’aixeta en la llista d’espera, el Girona té enguany més abonats que la temporada passada (9.500 per 9.300) però menys socis (de 12.300 s’han passat als 11.000). Tot i això, encara n’hi ha 400 en llista d’espera. Les dades també reflecteixen que per capacitat, Montilivi té el quart millor registre de la lliga amb un 78% d’assistència.

El director general va informar que el Girona és el segon club de la lliga amb més interacció a internet (500.00 seguidors i un creixement del 115% entre segona A i primera). La junta d’accionistes celebrada ahir va acordar l’ingrés de Borja López –soci de despatx de Fabricio González, traspassat l’estiu passat– com a nou membre del consell d’administració.

LA MASSA SOCIAL

Ara té 11.000 socis (el curs passat, 12.300), dels quals 9.500 són abonats

ELS DRETS TELEVISIUS

El curs passat es van ingressar 40 milions i aquesta temporada se’n preveuen 42

Les obres estructurals a Montilivi i la ciutat esportiva, a foc lent

Aprovada des de fa mesos, la concessió de l’estadi de Montilivi per 50 anys no es va formalitzar sobre el paper fins la setmana passada, tot i que el club ja tenia llum verd. “No ens va frenar ni quan encara no hi havia acord, i la prova és la inversió d’1,5 milions en la il·luminació amb LED d’última tecnologia, vital per donar un bon producte a les televisions”, va constatar Mas-Bagà. “També havíem de créixer en Hospitality i en capacitat, i això és el que hem fet al gol sud amb l’ampliació de 1.000 seients [700 per a abonats i ticketing i 300 de VIP]”, va afegir-hi. El president del consell d’administració també va constatar que s’està fent un estudi per saber què necessita l’estadi del Girona, tot i que, de moment, cap de les tres ampliacions que s’hi han fet –abans de l’última al gol sud, s’havien fet les del gol nord i de la preferent superior– són estructurals sinó amb graderies retràctils. “Les relacions amb l’Ajuntament són bones. Parlarem de les millores que es poden anar fent”, va indicar.

Mas-Bagà també va parlar de la ciutat esportiva, que de moment no ha vist la llum però que continua sent un dels grans reptes de l’actual propietat. “El fet d’haver construït La Vinya [al PGA de Caldes] ens dona tranquil·litat i ens evita la urgència que tenia el primer equip. Ara, amb dos camps i mig de gespa natural, estem en el top-5 d’instal·lacions. Però no perdem de vista poder trobar i adquirir els terrenys i fer una ciutat esportiva que ho aglutini tot, el primer equip i el futbol de base”, va afegir-hi el director general.

Una penya de l’Índia en l’horitzó

Ignasi Mas-Bagà va exposar que amb la constitució de la penya Costa Brava Sud de Lloret de Mar, la penya Som-hi Girona del Pla de l’Estany i la penya Vall de Llémena de Sant Gregori, el Girona ja disposa de 19 penyes oficials i un total de 2.800 penyistes. El director general també va anunciar que està en fase de constitució la primera penya internacional del Girona, que serà a l’Índia. Aquesta penya va ser una iniciativa d’uns aficionats locals a partir del torneig Toyota Yaris La Liga World que l’equip d’Eusebio Sacristán va fer –i guanyar– aquest estiu a Kochi contra el Kerala Blasters, de la Super League índia, i el Melbourne City australià, de la A-League. El Girona va ser el primer equip de la lliga espanyola a jugar a l’Índia.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)