Ciclisme

A FONS

‘Quo vadis’ velòdrom d’Horta

Ens desagraden les manifestacions de la comissionada d’Esports Sra. Carranza. La FCC no ha pretès muntar un esdeveniment de 24 hores

El velòdrom municipal d’Horta és una de les instal·lacions emblemàtiques de la ciutat de Barcelona, per la ubicació, la forma constructiva i per la pràctica d’un esport minoritari però a la vegada espectacular com és el ciclisme de pista.

Malgrat tot no és una de les instal·lacions a on es poden dur a terme grans esdeveniments en l’àmbit internacional. La Federació Catalana de Ciclisme des de fa anys insisteix als dirigents esportius municipals en la necessitat d’adequar la instal·lació a les necessitats esportives actuals.

Si la marca Barcelona és sinònim d’innovació, projectes de futur i grans esdeveniments, en el cas del velòdrom d’Horta això no s’aplica. Ara fa 3 anys es va canviar la fusta de la pista, originària des de la seva inauguració feia 30 anys. Això va ser una gran millora però havia d’anar acompanyada d’una inversió no menys important com és canviar el tipus d’il·luminació, també original, amb un consum energètic desmesurat i amb constants apagades per material degradat amb el temps. Actualment, dels 83 focus originals, ara obsolets, només en funcionen 20.

En aquestes condicions la pràctica del ciclisme queda condicionada per la llum diürna i molt limitada al llarg de l’any. En horari nocturn, el ciclisme en pista requereix uns mínims per garantir la seguretat dels esportistes. És una pena que la inversió en fusta no hagi estat acompanyada d’una millora en la il·luminació del tot necessària.

Totes aquestes circumstàncies van ser exposades des de la FCC als responsables municipals de la instal·lació amb l’esperança de poder oferir un Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona, TICB, digne de cara a l’opinió pública.

Ens desagraden les manifestacions fetes per la comissionada d’Esports Sra. Carranza en ser preguntada sobre aquest tema. La FCC no ha pretès muntar un esdeveniment de 24 hores, només volia tirar endavant el trofeu amb un mínim de garanties i aquestes ja no són les mateixes que en anys anteriors. Volem pensar que no ha rebut la informació adequada.

Ara no serveix dir que si fa falta millorar la llum es farà, és que ja hem fet tard, Sra. Carranza. L’activitat diària en el velòdrom ha de continuar amb les escoles i els centres de tecnificació que utilitzen aquesta instal·lació. En el cas del TICB hem preferit no sortir a la foto i prioritzar la seguretat dels esportistes, conscients que això és impopular i alimenta les crítiques d’aquells oportunistes que sota el mantell de les xarxes socials només busquen el seu minut de glòria amb paraules buides de contingut. Malgrat tot, Sra. Carranza, des de la Federació Catalana de Ciclisme estem convençuts que la seva política esportiva tindrà en compte el velòdrom d’Horta per recuperar el TICB en el 2019. El ciclisme i Barcelona s’ho mereixen.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)