Atletisme

La marató de Barcelona aposta per un nou circuit

Atletisme. Sense renunciar a passar pels llocs més emblemàtics de la ciutat, els organitzadors han dissenyat un recorregut més ràpid, amb menys desnivell, més lineal i amb girs més suaus

Després de tretze anys amb un circuit pràcticament calcat, tot i alguns petits retocs, els organitzadors de la Zurich Marató de Barcelona han apostat per un canvi important en el recorregut amb l’objectiu que s’hi puguin fer millors marques. L’estrena serà el 10 de març del 2019. Al marge de dibuixar un traçat més ràpid per rebaixar els registres, la comissionada d’Esports de Barcelona, Marta Carranza, va destacar que es mantenien els altres dos grans objectius: “Facilitar la participació popular i mantenir un dels circuits més atractius d’Europa.” En aquest sentit, i atesa la nombrosa inscripció estrangera, el recorregut de la cursa continuarà passant per alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat, com ara el Camp Nou, el passeig de Gràcia, la rambla de Catalunya, la Sagrada Família, la Torre Glòries, el parc de la Ciutadella, l’Arc de Triomf i la plaça de Catalunya, entre d’altres.

El director esportiu de la marató, Cristian Llorens, va destacar que el primer canvi important del traçat és haver reduït fins a un 10% el desnivell positiu. “Eliminar altimetria no ho és tot i també hem buscat un circuit més lineal i amb girs més suaus”, aclareix Llorens, que va destacar la col·laboració de la Guàrdia Urbana. Els canvis més rellevants s’ubiquen a la travessera de les Corts, al passeig de Gràcia i a l’avinguda Paral·lel. La sortida i l’arribada es mantenen a l’avinguda Maria Cristina. Amb els canvis, el director de la marató subratlla que queda una cursa molt equilibrada entre la primera part (91 m de desnivell positiu) i la segona (85 m). “M’he passat tots aquests anys dient als corredors d’elit que es reservessin en el tram inicial, perquè, si no, després els podia passar factura, però no hi havia manera que em fessin cas. Abans es pujava per la carretera de Sants fins a l’avinguda Diagonal, i el 2019 s’anirà per la travessera de les Corts, deixant el Camp Nou a mà esquerra”, subratlla. Un altre canvi és que l’ascens pel passeig de Gràcia s’escurça fins al carrer Aragó i en canvi s’allarga fins a 7 km el tram d’anada i tornada a l’avinguda Meridiana. En el tram final, i atenent les principals demandes dels corredors populars, ja no es faran els eterns 3.000 m pel Paral·lel i es portarà els participants per la ronda Sant Pau i el carrer de Sepúlveda, abans de tornar al punt inicial. “La millor manera d’estrenar el nou circuit seria que se superés el rècord de Jackson Kotut [2h07:30], vigent des del 2010”, sentencia Llorens.

Joan Porcar, director general d’RPM, l’empresa organitzadora de la marató des del 2005, està convençut que la prova, sense renunciar a la qualitat, superarà el nombre d’inscrits d’aquest any. Els atemptats de la Rambla van fer que la participació davallés dels 20.200 de l’any 2017 als 17.200 del 2018.

LA FRASE

La millor manera d’estrenar el nou circuit seria superar el rècord de Jackson Kotut [2h07:30]
Cristian Llorens
director esportiu de la marató

LA DADA

Els canvis més rellevants s’ubiquen a la travessera de les Corts, al passeig de Gràcia i a l’avinguda Paral·lel
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)