Més motor

PEDRO HILTBRAND

CAMPIÓ DEL MÓN DE KÀRTING

“Tinc el cap al seu lloc i mai m'havia sentit tan fort”

“Quan saps el que estàs fent i creus en el que fas, tens moltes més possibilitats d'obtenir el que vols”

“Vull arribar a ser un dels millors pilots de la història del kàrting i, quan em retiri, muntar un equip”

De Blanes a Bahrain
Pedro Hiltbrand va començar a practicar als sis anys, en el circuit de kàrting de lloguer de Blanes. Allà hi treballava el seu pare, Peter, que també va ser pilot de karts, en l'àmbit nacional. Peter Hiltbrand és suís i va arribar a Catalunya als vuit anys. Quan en tenia divuit, la família va tornar a Suïssa, però ell es va quedar a Blanes, on ja treballava en el circuit de karts. Amb l'ajuda del cap del seu pare, Pedro es va poder iniciar en l'esport i, pas a pas, va anar pujant dins l'especialitat. El títol mundial, que va aconseguir a mitjan novembre, a Bahrain, ha estat la seva consagració
M'agrada molt el kàrting, em dedico a això i és la meva vida, la meva feina. És la meva elecció i em va molt bé

Divendres passat, Pedro Hiltbrand (Blanes, 27-05-1996) va recollir a Viena el trofeu que l'acreditava com a campió del món de kàrting de la categoria OK (a la foto). Un títol que s'afegia a l'europeu d'OK i la supercopa internacional de KZ2, amb l'equip oficial CRG, i l'estatal de KZ2, amb l'equip gironí M2 Racing Karts (representant de CRG), de Mariano i Miquel Molina. La setmana passada, però, també es va anunciar el seu fitxatge per l'equip Tony Kart.

Tony Kart és un equip més potent que CRG?
No, simplement per als meus objectius propers m'interessava, també per un tema econòmic. En vam començar a parlar a l'estiu, després del campionat d'Europa. Al final vaig prendre la decisió de firmar amb ells per dos anys i afrontar un nou repte amb molta il·lusió i ganes.
A banda de pilot, a Tony Kart tindrà algun altre paper? Provador, entrenador?
Sí, sóc l'encarregat de desenvolupar el material, pensant en mi però també en els meus companys d'equip. Sóc el cap de files de l'equip en la categoria OK i els he d'ajudar.
Quin programa farà?
La World Series Karting i els campionats d'Europa i del món de la CIK-FIA. Ja no faré el campionat d'Espanya; de fet, me n'aniré a viure a Itàlia, que és on està l'equip.
Tot plegat al final de la millor temporada de la seva carrera.
No serà impossible de repetir però sí molt difícil, perquè hem aconseguit molts títols. El meu somni era ser campió del món i ja ho sóc. Però tinc molta ambició i ho vull tornar a intentar.
Quina ha estat la clau d'aquest reguitzell de títols?
Em trobo en un moment molt bo; el cap el tinc al seu lloc i mai m'havia sentit tan fort. Sempre dic que quan saps el que estàs fent i creus en el que fas tens moltes més possibilitats d'obtenir el que vols. Però no només cal el pilot; també és l'equip. Res ha fallat, tot ha anat perfecte.
I canviar d'equip precisament ara que tot anava rodat, no pot ser contraproduent?
No. Els quatre anys que he estat a CRG, l'equip sempre ha estat a un nivell molt alt. He estat jo que aquest any he fet un canvi.
Diu que el contracte és per als propers dos anys. Això vol dir que la seva carrera esportiva és al kàrting i no pensa a fer el salt als monoplaces?
Mai no tanco la porta, però sí que tinc clar com és aquest món. M'agrada molt el kàrting, em dedico a això i és la meva vida, la meva feina. Em va molt bé i m'agradaria continuar així molts més anys.
Als 20 anys que té ara, ja és tard per pensar-hi?
Sí, no té sentit. Amb 20 anys podria pensar a anar al DTM o un altre campionat de turismes, però en monoplaces ja no.
Ha arribat a provar mai un monoplaça?
El desembre de l'any passat vaig fer tretze voltes al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb un fórmula 3 de l'equip de Teo Martín, per treure'm l'espina. No va ser res oficial; era allà i em van dir si volia pujar-hi. Va ser molt divertit.
Què li hauria fet falta per poder fer el salt als fórmules abans?
S'ha de tenir molt de talent, però també una injecció econòmica molt gran. I no he tingut aquesta sort. Als setze o disset anys ja vaig decidir que em dedicaria al kàrting. És la meva elecció, el camí que vaig prendre. El meu objectiu és guanyar tot el possible, ser un dels millors pilots de la història del kàrting i muntar un equip, si Déu vol, quan em retiri com a pilot.
Què pensa quan veu antics companys i rivals seus que ara estan en les fórmules de promoció, com ara Àlex Palou?
És un orgull haver pogut competir amb ells i haver-me divertit corrent amb ells. Però no els envejo; jo faig la meva feina i segueixo la meva passió.
Senna deia que el kàrting és competició pura. Exagerava?
El kàrting és el bressol de tots els pilots, de F-1 i també de turismes. La competició del kàrting és molt més agressiva i les curses són diferents. En el kàrting és on més s'aprèn; qui no faci kàrting mai no arribarà a ser un gran pilot.
Fora de la pista hi ha un bon ambient entre els pilots?
Bé, la rivalitat sempre hi és, però jo em considero un noi molt humil i tinc una bona relació amb tothom. A la pista no hi ha amics, però fora de la pista pots tenir una conversa i anar a dinar amb qui sigui.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)