Mercedes ja no enyora Rosberg
Bottas doblega Vettel en el GP de Rússia i fa palès que l'equip de l'estrella torna a tenir dos pilots vencedors
L'alemany arriba al Circuit de Barcelona-Catalunya refermat en el primer lloc de la general
Valtteri Bottas va arribar a Sotxi havent de justificar que no era –ni se'n sentia– el segon pilot de Mercedes, i en va marxar amb el trofeu de vencedor del GP de Rússia a la maleta. De retruc, l'equip de l'estrella de tres puntes per fi va poder superar el llegat de Nico Rosberg, que el desembre passat els havia deixat amb un pam de nas, retirant-se de la competició l'endemà de conquerir el títol. Després d'haver hagut de cedir el pas al seu company Lewis Hamilton en la cursa anterior, a Bahrain, el substitut del vigent campió del món va dominar la cursa en el traçat semipermanent del complex olímpic rus des del capdavant, per bé que en la tirada final va haver de fer gala de la combinació de velocitat i sang freda dels grans corredors per parar els peus al líder del mundial, Sebastian Vettel.
El pilot de Ferrari va fer una bona operació amb el segon lloc, al davant de l'altra bala vermella, de Kimi Räikkönen. Per la seva banda, Hamilton va caure del podi per primer cop en nou curses, de manera que Vettel és més líder abans de la pròxima cita del curs, al Circuit de Barcelona-Catalunya, la setmana que ve.
Doble podi de Ferrari
Bottas va posar un peu i mig dalt del podi amb una gran sortida, en què va desbancar els dos Ferrari des de la segona línia de la graella. Allà, en l'acceleració de 800 metres abans de la primera frenada, Vettel va reconèixer: “Hem perdut la cursa.” Des del primer lloc, el Mercedes número 77 va imposar el seu ritme, amb un marge folgat d'uns cinc segons respecte al Ferrari número 5. Bottas va esprémer el joc de rodes ultratou fins més enllà de l'equador de la cursa, escurçada d'una volta per l'abandó d'Alonso abans de la sortida. Vettel va esperar set voltes més i va perdre mig segon decisiu en l'aturada –la roda davantera esquerra no volia entrar–. Semblava que Bottas ja ensumava les bombolles del xampany, però en la volta 38 va perdre un segon, quan va anar llarg en el feixuc revolt 13, just quan Vettel va reblar el clau per jugar la seva última carta.
El Ferrari va encalçar el Mercedes fins a acostar-s'hi a menys d'un segon en la volta 49, després que el tetracampió fes el seu millor registre (1:37.312). Però Bottas tenia prou marge, i en aquell mateix gir va marcar un 1:37.367, per deixar ben clar que no pensava renunciar al seu primer triomf en la F-1. La impotència de Vettel va traspuar en l'última volta, quan Massa –endarrerit després d'haver hagut de fer una segona aturada, per una punxada lenta– es va fer el ronsa a l'hora de cedir el pas al líder del mundial. El gest irat de Vettel des de la cabina va il·lustrar la seva rendició definitiva.
No gaire lluny dels dos primers, i clarament al davant d'un Hamilton desdibuixat, Räikkönen va aconseguir el seu primer podi en setze curses. Verstappen va ser l'únic Red Bull a la meta –Ricciardo va plegar de seguida, per un problema de frens–, i els dos Force India van tornar a puntuar, Pérez, sisè, i Ocon, setè. L'últim punt se'l va endur Sainz, que ha puntuat en tres de les quatre curses disputades.
Val a dir, però, que el doble podi de Ferrari no va impedir que Mercedes recuperés provisionalment el primer lloc en la taula de constructors, amb un sol punt de marge (136 a 135). La situació, doncs, és d'empat virtual entre els dos equips capdavanters. Les espases estan en l'aire i el següent duel es viurà al Circuit de Barcelona-Catalunya.
LA DADA
Per oblidar
Per segona cursa seguida, un McLaren –ahir, Alonso– ni tan sols va sortir, per avaria.
Per emmarcar
Bottas es va reivindicar amb una victòria lluitada fins al final. Mercedes ja té el pilot que volia.
Sauber s'alia amb Honda
Sauber muntarà la mecànica Honda a partir del 2018, en un acord que la cap de l'equip suís, Monisha Kaltenborn, va qualificar de “nova fita” per a l'empresa, després d'haver assolit l'estabilitat econòmica amb l'arribada d'un nou propietari majoritari, Longbow Finance, el juliol passat. També és una fita per a Honda, que per fi comptarà amb un equip client, al costat del seu soci oficial, McLaren. Per treure'n profit, Honda reforçarà i ampliarà les instal·lacions de Sakura i Milton Keynes. Sauber ha estat un client històric de Ferrari, però aquest any s'ha de conformar amb la mecànica del 2016, sense evolució. Per tant, Kaltenborn sosté que l'associació amb Honda és un pas endavant, “tant estratègic com tècnic”.
Notícies relacionades
Notícies
Divendres,19 abril 2024