Fórmula 1

L’oportunitat de Ferrari

Fórmula 1. L’equip italià només ha guanyat un cop a Mònaco des de començament de segle fins ara, però aquest any el bòlid vermell té una característica peculiar que pot ser determinant

Poc més de setze centímetres podrien fer caure la balança a favor de Ferrari en el GP de Mònaco, la sisena prova del mundial de F-1, que arrenca avui amb els primers entrenaments lliures. Segons un estudi difós pel web de la F-1, aquesta és la diferència entre la distància entre eixos del Mercedes W08 i la del Ferrari SF70H. La bala vermella és més curta –no arriba als 3,6 metres de batalla–, la qual cosa s’hauria de traduir en més agilitat en els recargolats revolts del cèlebre circuit urbà que la fletxa de plata, més eficaç, a priori, en traçats molt ràpids, com ara Spa o Suzuka.

Veient la igualtat al capdavant entre els equips de Maranello i de Brackley, aquesta característica peculiar dels cotxes respectius podria ser determinant, en un moment decisiu per a Ferrari. Sebastian Vettel és el líder de la general d’ençà del començament del curs, però fa un mes i mig que no guanya, mentre que Mercedes suma dues victòries seguides, a Rússia, amb Valtteri Bottas, i a Catalunya, amb Lewis Hamilton. Si l’anglès torna a guanyar diumenge, desbancarà Vettel del primer lloc, faci el que faci l’alemany.

Escenari hostil

En canvi, si el tetracampió fa valer l’avantatge inherent de l’SF70H, l’equip italià haurà reeixit en un escenari tradicionalment hostil per als bòlids vermells: l’última victòria de Ferrari a Mònaco data del 2001 –dissabte farà setze anys–, amb Michael Schumacher. Sense anar gaire lluny, l’any passat Sergio Pérez (Force India) es va permetre el luxe d’apartat Vettel del podi, mentre que Kimi Räikkönen va estimbar el cotxe en el revolt més lent del traçat, sobre la pista molla.

Tanmateix, les coses han canviat força en un any. No debades, el 2016 la posició preferent va ser per a Daniel Ricciardo (Red Bull), una prestació que l’equip de Milton Keynes sembla lluny d’assolir. A Mònaco, la cosa està entre Mercedes i Ferrari, i l’equip amb més trumfos és aquest últim.

Tenim un compte pendent en aquest circuit. Hi arribo amb sensacions bones i ganes de lluitar al davant
Daniel Ricciardo
Piquet deia que córrer a Mònaco és com anar en bici per la cuina. Amb cotxes més amples, encara ho serà més
Felipe Massa
Mònaco no és un circuit gens físic; és tot mental. És clar que vull guanyar-hi, però l’important és ser regular tot l’any
Lewis Hamilton

El repte de Button

Sis mesos després d’haver deixat la F-1, Jenson Button torna a posar-se el casc aquest cap de setmana, tot substituint Fernando Alonso a McLaren, mentre l’asturià disputa les 500 Milles d’Indianapolis. L’anglès, de 37 anys i vencedor a Mònaco el 2009, provarà l’MCL32 per primer cop aquest matí, en els entrenaments lliures. “Podria haver fet mig dia de proves a Bahrain, però no em va semblar un circuit gaire representatiu”, va aclarir ahir. “No em sento gens pressionat; estic tranquil i entusiasmat”, hi va afegir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)