Fórmula 1

Dos circuits en un

Fórmula 1. El traçat de Bakú combina la velocitat de Monza i l’estretor de Montecarlo. Aquest cap de setmana s’hi disputa el GP de l’Azerbaidjan

L’estira-i-arronsa entre Ferrari i Mercedes pel títol de F-1 arriba aquest cap de setmana a la vuitena cita sense un favorit clar. Per tercer gran premi seguit, l’escenari és un circuit urbà o semipermanent, la qual cosa encara fa més imprevisible el pronòstic. Si a Montecarlo, al final de maig, l’equip italià va fer el doblet i cap Mercedes va pujar al podi, a Mont-real, fa quinze dies, van dominar les fletxes de plata i el millor bòlid vermell no va passar del quart lloc.

El que és segur és que Bakú coronarà un nom nou aquest any, atès que el vencedor de la primera edició, Nico Rosberg, s’ho mirarà des de casa. El pilot alemany va signar un grand chelem (posició preferent, victòria de punta a punta i millor volta), mentre que el seu company, Lewis Hamilton, va tenir una topada en la Q3 i només va ser cinquè en la cursa, després de fer-se un embolic amb els comandaments del volant. Per la seva banda, Sebastian Vettel va enlairar el Ferrari fins al segon lloc.

Contrastos

El traçat de Bakú és d’allò més peculiar. Tot i ser urbà, ofereix el tram amb el gas a fons més llarg del curs: ni més ni menys que 2,2 km, vorejant el mar Caspi, on l’any passat Valtteri Bottas va arribar als 378 km/h, segons dades del seu equip d’aleshores, Williams –a Monza, el rècord és de 372 km/h, el 2005–. Alhora, el circuit també té la part més estreta, tot just 7,6 metres, a tocar de la muralla, on els carrers encara estan empedrats i s’han de cobrir amb un asfalt provisional per tal que s’hi pugui córrer. “En comparació, Mònaco és espaiós!”, diu Nico Hülkenberg (Renault).

ELS PROTAGONISTES

Haver-ho fet bé a Mònaco no és cap garantia. En el fons, el circuit no s’hi assembla gens. Però tenim un bon cotxe
Kimi Räikkönen
Bakú és com Mònaco i Singapur; no t’hi pots permetre cap errada. Córrer tan a prop dels murs és tot un repte
Valtteri Bottas

Sauber enceta una nova era

Monisha Kaltenborn ja no és la cap de l’equip Sauber. Longbow Finance, que fa un any va adquirir les participacions del fundador, Peter Sauber, i la mateixa Kaltenborn –tenia el 30%– ha anunciat la destitució immediata de la directiva. Segons la nota feta pública dimecres a la nit, “a causa d’opinions divergents sobre el futur de l’empresa”. El seu successor serà anunciat “en breu”. Aquest any Sauber munta motors Ferrari del curs passat, sense evolució, i ha arribat a un acord per ser equip client d’Honda a partir del 2018.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)