Hamilton, o tot o res
Fórmula 1. El pilot anglès de Mercedes esguerra el primer intent de la Q3, però en el segon s’endú la posició preferent del Gran Premi de l’Azerbaidjan amb una volta sensacional
Segona visita de la F-1 a Bakú, i plantejament del tot oposat de Lewis Hamilton. Si l’any passat el pilot anglès de Mercedes va dominar les tres sessions d’entrenaments lliures però va acabar estimbat en la qualificativa, enguany va passar de puntetes pels lliures (cinquè i desè divendres; tercer ahir al matí), però va fer seves les tres mànegues de l’entrenament cronometrat. La seva actuació en la Q3 va ser simptomàtica d’un pilot en estat de gràcia.
En el primer intent va anar llarg en l’últim revolt i va fer 1:41.428. El seu company Valtteri Bottas va acaronar la barrera en el revolt de la muralla –el piano havia estat modificat per fer el gir menys feixuc–, però tot i això va fer 1:41.274, una mil·lèsima millor que Hamilton en la Q2. La interrupció per una topada de Ricciardo va deixar el temps just per a un últim intent. Segon, Hamilton: “O tot o res.” Bottas va fer la feina (1:41.027), però Lewis va rebaixar vuit dècimes de cop, establint un sensacional 1:40.593, que li va valer la posició preferent en el GP de l’Azerbaidjan.
Entrebanc de Vettel
Va ser la cinquena pole del curs del tricampió, i la sisena d’un Mercedes en vuit curses, però tot just el primer cop que les dues fletxes de plata ocupaven la primera línia de la graella. Fins ahir, Sebastian Vettel n’havia estat un inquilí fix, però a Bakú només va ser quart, per segon cop –després de Mònaco– rere l’altre Ferrari, de Kimi Räikkönen. La jornada del líder del mundial es va començar a tòrcer durant l’entrenament lliure, quan va tenir una pèrdua de pressió d’aigua en el motor i l’equip el va haver de canviar per precaució. Li van muntar el que havia usat en les quatre primeres curses, amb uns 3.000 quilòmetres al damunt. Així doncs, ja en va fer prou superant el Red Bull supervivent, de Verstappen, en un circuit de potència en què tots els clients de Mercedes van entrar en la Q3, incloent-hi Ocon i Stroll, debutants amb bon peu a Bakú.
ELS PROTAGONISTES
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:40.593 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:41.027 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:41.693 |
4t | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:41.841 |
5è | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:41.879 |
6è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:42.111 |
7è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:42.186 |
8è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:42.753 |
9è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 1:42.798 |
10è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:43.414 |
11è | Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) | 1:43.186 |
12è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:43.796 |
13è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:44.267 |
14è | Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) | 1:44.603 |
15è | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | 1:43.347* |
16è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:44.468 |
17è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:44.795 |
18è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | 1:45.030** |
19è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | 1:44.334** |
20è | Jolyon Palmer (Renault) | s/temps |
(*) Tres llocs de penalització per una sanció de la cursa anterior. | ||
(**) Sancionats per l’ús d’elements mecànics extres. | ||
Publicat a
Notícies
Dijous,25 abril 2024