Fórmula 1

Fórmula 1

Ricciardo, l’oportunista

El pilot de Red Bull sempre ha guanyat des de més enllà de la primera línia de la graella, incloent-hi diumenge passat

El caos del GP de l’Azerbaidjan, diumenge passat, va culminar amb l’aturada imprevista del líder, Lewis Hamilton, i la penalització al segon classificat, Sebastian Vettel, la qual cosa va obrir la porta a la sorprenent victòria de Daniel Ricciardo, desè a la graella. Tanmateix, tractant-se del pilot australià de Red Bull, ja hi hauríem d’estar avesats. Tots els seus triomfs han tingut el denominador comú d’una concatenació de fets que va capgirar l’ordre preestablert. El seu gran mèrit és haver estat sempre allà per recollir-ne els fruits.

Sense anar més lluny, diumenge havia caigut al dissetè lloc en haver hagut d’anticipar l’aturada a boxs per un problema als frens, però quan la cursa es va interrompre ja era cinquè; gràcies, en bona part, a l’harakiri dels Force India de Pérez i Ocon, que també va eliminar el Ferrari de Räikkönen. Després de la represa, es va inventar un avançament sensacional als Williams de Massa i Stroll i va quedar a la posició preferent per treure suc de la dissort del Mercedes i el Ferrari capdavanters.

Mètode Ricciardo

De fet, Ricciardo ha convertit en una especialitat l’ús dels contratemps aliens per esgarrapar victòries inversemblants. N’és una bona mostra la primera que va aconseguir, al Quebec, fa tres anys. Els Mercedes de Hamilton i Nico Rosberg van tenir una avaria que els va privar de la potència extra del sistema híbrid, i Ricciardo va superar la fletxa de plata rancallosa del pilot alemany quan només faltaven tres voltes. Havia arrencat sisè i aquelles van ser les tres úniques voltes que va encapçalar en tota la cursa.

Encara no dos mesos més tard, a Hongria, va repetir, avançant Hamilton quan faltaven quatre voltes i el Ferrari d’Alonso quan en faltaven tres. Des del quart lloc de la graella i gràcies a una estratègia a tres aturades, en una cursa moguda que havia començat amb la pista molla. En la següent, a Spa, un mes més tard, va ser Ricciardo, cinquè a la graella, qui va pujar al més alt del podi després de la topada fratricida entre els Mercedes de Rosberg i Hamilton.

Paradoxalment, l’any passat va assolir la primera i única posició preferent, a Mònaco, i hauria guanyat sense una pífia de l’equip en un canvi de rodes. Va ser la segona oportunitat perduda seguida, perquè quinze dies abans, quan els Mercedes s’havien autoeliminat al Circuit de Barcelona-Catalunya, l’estratègia va somriure al seu company, Max Verstappen, i Daniel només va ser quart. De tot plegat se’n va refer quatre mesos més tard, a Sepang, quan Rosberg va fer una virolla en el primer revolt i Hamilton va rebentar el motor quan faltaven quinze voltes. Ricciardo, quart a la graella, tornava a ser allà per treure’n partit i consolidar la fama d’oportunista, que va enfortir encara més diumenge passat, a Bakú.

Keke Rosberg, el precedent.
El cas de Ricciardo no és únic. Keke Rosberg, campió del món el 1982, també va guanyar sempre sense sortir de la primera línia de la graella. Curiosament, a tots dos els havien desqualificat el dia del primer podi (bé, el segon en el cas de Keke), Brasil 82 i Austràlia 2014.
5
victòries
va aconseguir Keke Rosberg, les mateixes que ara té Ricciardo.
5
‘poles’
va marcar Keke, sense convertir-ne cap en victòria. La més famosa va ser a Silverstone 1985, a una mitjana de 259 km/h. Un rècord que només s’ha batut a Monza, el 2002 (259.8) i el 2004 (260.4).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)