L’última dècima es resisteix
Fórmula 1. Vettel es col·loca a tocar dels Mercedes en els lliures del GP d’Itàlia, però encara li falta una mica d’equilibri per poder anar a totes
Valtteri Bottas i Lewis Hamilton van rodar en 1:21.4 en la segona sessió d’entrenaments lliures del GP d’Itàlia, mentre que el millor Ferrari, de Sebastian Vettel, ho va fer en 1:21.5. Sembla molt poc, tot just una dècima, però aquesta minsa diferència pot ser decisiva a Monza, sobretot si els Mercedes confirmen el pronòstic i acaparen avui la primera línia. El líder del mundial hauria de desbancar almenys un Mercedes al capdavant de la graella per tenir alguna possibilitat de fer valer el seu bon ritme en la cursa. Vettel va reconèixer que li cal millorar l’equilibri del Ferrari SF70H per poder atacar les xicanes amb prou confiança.
Un possible maldecap que s’estalviaran tant els Mercedes com el Ferrari –a banda de la pluja, que ahir amb prou feines va treure el nas al matí i demà no se l’espera– són els Red Bull. Max Verstappen i Daniel Ricciardo no només van cedir més d’un segon, sinó que tots dos arrosseguen penalitzacions per l’ús d’elements mecànics extres, que els relegaran a la cua de la graella. No són els únics. Carlos Sainz també va arribar a Monza amb una sanció per haver excedit la quota de quatre grups propulsors per a tot el curs, i a més el motor Renault el va deixar a l’estacada durant la segona sessió, la qual cosa podria agreujar el càstig. L’últim sancionat per aquesta qüestió és Fernando Alonso, que ja va pel novè turbo i el setè motor de combustió interna.
Atès que ja tenia adjudicat el fanalet vermell, l’asturià es va dedicar a provar l’halo –al matí va fer una tirada de quatre voltes amb el sistema de protecció de la cabina– i a oferir el rebuf al seu company Stoffel Vandoorne, que gràcies a l’ajuda de l’altre McLaren es va enlairar fins al setè lloc, a la tarda. El mateix Alonso va aprofitar després un rebuf casual de Vettel per col·locar-se rere el seu company. Fora de la pista, s’espera que diumenge, com a molt tard, McLaren i Honda confirmin la continuïtat de l’associació o el seu divorci, després de tres anys gens productius.
EL PROTAGONISTA
Notícies
Divendres,19 abril 2024