Ara és el seu torn
Fórmula 1. Després de dues victòries seguides de Hamilton, Vettel ha de reaccionar en el GP de Singapur, un traçat ‘a priori’ favorable a Ferrari
Ferrari i Sebastian Vettel no poden fallar a Singapur, si volen mantenir les espases enlaire en la lluita pel títol de pilots amb Mercedes i Lewis Hamilton. El circuit dibuixat sobre els carrers de la ciutat estat del sud-est asiàtic sembla fet a mida per a les característiques dels bòlids vermells, però ara cal traduir aquest avantatge previ en un resultat contundent diumenge. Les dues curses anteriors, a Spa i Monza –les últimes del curs a Europa–, feien el joc a les fletxes de plata, i Hamilton en va treure profit per desfer l’empat a victòries amb Vettel –ara el marcador és de 6 a 4– i desbancar-lo al capdavant de la general.
El que a Bèlgica i Itàlia eren llargues rectes on prevalia la potència del motor de la marca alemanya, a Singapur és un reguitzell de revolts més aviat lents, que demanen agilitat, càrrega aerodinàmica i capacitat de tracció amb les rodes més toves de Pirelli, les qualitats més notables del xassís italià. La volta de Singapur és més lenta que la d’Hongria i amb prou feines més ràpida que la de Mònaco, circuits on aquest any Ferrari ha fet el doblet. Així doncs, amb només set de les vint curses encara per disputar-se, els de Maranello no poden malgastar el preuat cartutx asiàtic.
Tanmateix, l’etiqueta de favorit no és cap garantia en la moguda cursa urbana nocturna –arrenca a les vuit del vespre, hora local–, que arriba a la desena edició. D’una banda, sota els 1.565 projectors que il·luminen el traçat sempre hi ha hagut d’intervenir el cotxe de seguretat, una contingència que pot girar el resultat com un mitjó; de l’altra, la fesomia del circuit també dona punts als Red Bull de Ricciardo –va anar de poc que no superés Rosberg l’any passat– i Verstappen. Poden ser un aliat de Vettel o un àrbitre incòmode en el seu duel amb Hamilton.
LA DADA
El serial s’acosta al final
Si res no es torça, l’anunci oficial del divorci entre McLaren i Honda es produirà avui, en un acord en què també estan involucrats Toro Rosso i el seu pilot Carlos Sainz. A la pràctica, l’equip B de Red Bull i McLaren bescanviaran els seus motors –Honda per als de Faenza, Renault per als de Woking–, i Red Bull cedirà Sainz a l’equip de fàbrica del rombe per ocupar el seient de Palmer, en principi a partir del 2018. Un cop lligat l’acord McLaren-Renault (fins al 2020), Fernando Alonso anunciarà també els seus plans.
Notícies
Dilluns,6 maig 2024