Fórmula 1

Comunió absoluta

Fórmula 1. Lewis Hamilton engrandeix el seu palmarès amb la primera posició preferent de la seva carrera a Suzuka, un circuit que posa en evidència les errades i sublima l’art del pilotatge

L’estudi de l’historial d’un pilot o una cursa de vegades planteja paradoxes. Lewis Hamilton, el rei dels dissabtes –aquest any ha batut el rècord històric de 68 posicions preferents de Michael Schumacher–, mai fins ahir havia fet la pole a Suzuka, un circuit estret, farcit de revolts enllaçats, llargs i ràpids, que posa en evidència qualsevol errada i sublima l’art del pilotatge. Val a dir que el tricampió ja tenia dues poles en el GP del Japó, els anys 2008 i 2009, però llavors la cursa feia un parèntesi a Fuji, abans de tornar al seu lloc natural.

Els bòlids estrenats aquest any, més amples i amb més càrrega aerodinàmica, semblen fets a mida per estirar les cames a Suzuka, i van fer dentetes a un expilot de F-1, Jenson Button. “Veient els cotxes a la pista, ha estat el primer cop que he trobat a faltar seguir en actiu”, va dir el campió del 2009, que el maig passat encara va córrer a Mònaco, en el lloc d’Alonso a can McLaren.

Ensurts a Degner 2

Amb la d’ahir, Hamilton deixa el nou rècord de posicions preferents en 71. El pilot anglès de Mercedes va treure suc de la competitivitat retrobada de la fletxa de plata, que va revifar amb una temperatura de l’asfalt més baixa que no es preveia. Ho demostra el segon millor temps en la Q3 del seu company, Valtteri Bottas, per bé que el finlandès serà un dels múltiples pilots penalitzats per l’ús d’elements mecànics extres (en el seu cas, una nova caixa de canvis). La seva davallada va enlairar Sebastian Vettel fins a la primera línia de la graella, però el cap de files de Ferrari va cedir prop de mig segon al líder del mundial. L’SF70H va ser més ràpid en les poques voltes sobre sec completades divendres, però amb la pista més freda va perdre el to.

Per acabar-ho d’adobar, Kimi Räikkönen va tenir un accident en els lliures del matí, en el feixuc revolt de Degner 2 –també Bottas, sortint de Spoon–, va fer malbé la caixa de canvis i li va caure la mateixa sanció que al seu compatriota (cinc llocs a la graella). Kimi va repetir l’error en la Q3, però ara sense estimbar el cotxe. Bottas l’havia imitat en la Q1, també sense conseqüències. Tots dos van fer la Q2 amb el pneumàtic tou, en comptes del supertou, per començar la cursa amb un compost més durador i mirar de remuntar amb una tàctica diferent.

Ha estat una bogeria. Amb aquest cotxe hem rodat tres segons més ràpid que l’any passat
Lewis Hamilton

LA DADA

No he vist la volta de Lewis, però he vist el seu temps, i nosaltres no podem ser tan ràpids
Daniel Ricciardo
En la Q3 he arriscat. Ens falta una mica de velocitat, però el cotxe hauria d’anar millor en la cursa
Sebastian Vettel

LA GRAELLA DE SORTIDA

1r Lewis Hamilton (Mercedes)1:27.319
2nSebastian Vettel (Ferrari)1:27.791
3rDaniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer)1:28.306
4tMax Verstappen (Red Bull-TAG Heuer)1:28.332
Esteban Ocon (Force India-Mercedes)1:29.111
Valtteri Bottas (Mercedes)1:27.651*
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)1:29.260
Felipe Massa (Williams-Mercedes)1:29.480
Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda)1:29.778
10èKimi Räikkönen (Ferrari)1:28.498*
11èNico Hülkenberg (Renault)1:29.879
12èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)1:29.972
13èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)1:30.849
14èPierre Gasly (Toro Rosso-Renault)1:31.317
15èLance Stroll (Williams-Mercedes)1:31.409
16èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)1:31.597
17èPascal Wehrlein (Sauber-Ferrari)1:31.885
18èJolyon Palmer (Renault)1:30.022**
19èCarlos Sainz (Toro Rosso-Renault)1:30.413**
20èFernando Alonso (McLaren-Honda)1:30.687**
(*) Cinc llocs de sanció per haver substituït la caixa de canvis.
(**) Múltiples llocs de sanció per l’ús d’elements mecànics extres.
10
‘poles’
acumula Hamilton el 2017. Té quatre intents per batre el seu rècord personal (12, l’any passat).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)