Al punt de caramel
La victòria en el GP dels EUA posa Hamilton a tocar del quart títol mundial, que pot deixar dat i beneït aquest cap de setmana, a Mèxic
Vettel se situa primer en la sortida, però no pot parar els peus al cap de files de Mercedes
Lewis Hamilton en farà prou amb un cinquè lloc en el GP de Mèxic, diumenge, per conquerir el seu quart títol mundial, encara que guanyi Sebastian Vettel. El pilot de Mercedes va batre ahir el de Ferrari en el GP dels EUA, a Austin, i amb la sisena victòria en les últimes vuit curses –la novena del curs– va deixar el mundial vist per a sentència. De retruc, Mercedes es va embutxacar el quart títol seguit de constructors.
Val a dir que el seu rival de Ferrari va intentar no posar-li-ho fàcil. Vettel va arrencar millor des del segon lloc de la graella i va obligar Hamilton a aixecar el peu en el primer revolt i cedir el pas a l’SF70H número 5. Va ser un miratge. El W08 número 44 va encalçar el bòlid vermell sense miraments i en la sisena volta el va superar al final de la recta més llarga, amb l’inestimable ajut de l’aleró mòbil. Quan Vettel es va aturar a boxs per canviar els pneumàtics, en la volta 16, ja cedia prop de quatre segons. Però Mercedes va endarrerir l’aturada de Hamilton tres girs més, i va tornar a la pista just davant del Ferrari, que amb un joc nou del compost tou rodava un segon més ràpid que Lewis amb els supertous usats de la sortida. “Hem forçat massa!”, es va queixar l’anglès per ràdio; “ens ha faltat una mica”, va lamentar l’alemany, que havia perdut unes dècimes precioses quan va anar llarg en el penúltim revolt, mentre Hamilton circulava pel carrer de boxs.
Avançaments a dojo
Havent perdut la primera oportunitat, Vettel va decidir llavors fer una segona aturada, mentre que Hamilton va estirar el joc de tous fins al final. La tàctica el va relegar al quart lloc, rere Lewis, Bottas i Räikkönen, que tot seguit va avançar el seu compatriota. Si més no, la remuntada de Vettel, amb supertous, fins a recuperar el seu lloc natural va oferir una de les millors maniobres d’una cursa força moguda (64 avançaments), amb duels aferrissats de cap a cap del grup. Quan faltaven sis voltes, el Ferrari va atacar el segon Mercedes per l’exterior del primer revolt, amb Vandoorne, doblat, a l’altra banda. Tot seguit, Kimi va deixar passar el seu cap de files, que tornava a ser segon, però ara a quinze segons del seu gran rival.
El primer a fer una segona aturada havia estat Max Verstappen, setzè a la graella, quan ja era cinquè. A l’holandès de Red Bull la jugada sí que li va permetre guanyar posicions. Primer es va cruspir un Bottas sense ritme i, en l’últim gir, a Räikkönen, quan només faltaven dos revolts. Havia conquerit un podi excepcional, però els comissaris el van sancionar amb cinc segons per haver avançat el segon Ferrari tallat massa el dissetè revolt, amb tot el cotxe una mica més enllà de la ratlla blanca que delimita la pista.
L’últim pilot en la volta del líder va ser Carlos Sainz, protagonista d’un gran duel amb els Force India d’Ocon i Pérez, i setè en la seva primera cursa amb Renault.
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1h33:50.993 | |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 10.143 | |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 15.779 | |
4t | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | a 16.768 | |
5è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 34.967 | |
6è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 1:30.980 | |
7è | Carlos Sainz (Renault) | a 1:32.944 | |
8è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 1 volta | |
9è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | a 1 volta | |
10è | Daniil Kviat (Toro Rosso-Renault) | a 1 volta | |
11è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | a 1 volta | |
12è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 1 volta | |
13è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Renault) | a 1 volta | |
14è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta | |
15è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 1 volta | |
16è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1 volta | |
ret | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | volta 25 | |
ret | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | volta 15 | |
ret | Pascal Werhlein (Sauber-Ferrari) | volta 6 | |
ret | Nico Hülkenberg (Renault) | volta 4 | |
VOLTA RÀPIDA |
Sebastian Vettel (1:37.766, a 203,003 km/h) | volta 51 | ||
LÍDERS SUCCESSIUS |
Vettel v. 1 a 5; Hamilton, v. 6 a 20; Verstappen v. 21 a 23; Hamilton v. 24 a 56 | |
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 331 | |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 265 | |
3r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 244 | |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 192 | |
5è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 163 | |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 123 | |
7è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 86 | |
8è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 73 | |
9è | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | 54 | |
10è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 36 | |
11è | Nico Hülkenberg (Renault) | 34 | |
12è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 32 | |
13è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 28 | |
14è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 15 | |
15è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | 13 | |
16è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | 10 | |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 575 | |
2n | Ferrari | 428 | |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 315 | |
4t | Force India-Mercedes | 159 | |
5è | Williams-Mercedes | 68 | |
6è | Toro Rosso-Renault | 53 | |
7è | Haas-Ferrari | 43 | |
8è | Renault | 42 | |
9è | McLaren-Honda | 23 | |
10è | Sauber-Ferrari | 5 | |
Per emmarcar
Kviat encara no sap si correrà diumenge vinent. Per si de cas, va puntuar per tercer cop enguany.
Per oblidar
Tercer abandonament de Hülkenberg en les quatre últimes curses, ahir amb un motor nou.
Notícies
Dijous,28 març 2024