Escac però no mat
Vettel s’imposa en el GP de Bahrain malgrat que Bottas, calçat amb el pneumàtic mitjà, el posa contra les cordes fent-lo anar a una sola aturada amb el compost tou
Räikkönen plega en envestir un mecànic de Ferrari en la segona aturada
El GP de Bahrain va esdevenir una tensa i emocionant cursa tàctica entre Ferrari i Mercedes, que no es va resoldre fins que Sebastian Vettel i Valtteri Bottas van creuar la meta separats per tot just set dècimes de segon, amb Lewis Hamilton tercer i Kimi Räikkönen fora de combat en la que era la seva segona aturada a boxs, després d’envestir un mecànic que es va trencar una cama.
Durant la cursa, Mercedes va definir el duel com una partida d’escacs. Vettel va recollir el símil i dalt del podi va confessar que pensava que la jugada de les peces platejades era un escac i mat a les vermelles, ja que van fer anar els seus pilots a una sola aturada (Bottas, supertou-mitjà; Hamilton, tou-mitjà). Vettel es va veure forçat a fer el mateix, tot i que calçat amb el tou en la tirada final, que va haver d’estirar fins a les 39 voltes. Sense prou peces per defensar-se com cal, però, el rei vermell es va mantenir dempeus i va saber respondre a l’atac dels cavalls platejats.
No va ser un Fischer contra Spasski, però després d’un GP d’Austràlia en què alguns van posar el crit al cel per la falta d’avançaments –en un circuit en què mai no n’hi ha gaires–, la segona prova del curs va ser un festival d’acció (31 avançaments) i emoció que promet allargar-se fins al mes de novembre. I, de moment, mana Vettel, amb dues victòries de dues.
Gasly, gran quart
El pilot alemany, i també el seu company Räikkönen i el Mercedes de Bottas, anaven inicialment a dues aturades, l’estratègia òptima i més ràpida sobre el paper. Però quan Mercedes va veure que Ferrari movia peça primer –per continuar amb el símil dels escacs– i cridava Vettel a boxs en la volta 18, se li va obrir el cel. Bottas va muntar el compost mitjà en la seva aturada, en la 20, amb la intenció de no parar més. Vettel no va tenir més remei que fer el mateix, encreuant els dits perquè el pneumàtic tou aguantés la pallissa sense defallir. L’excel·lent gestió de les cobertes i el pilotatge fi de l’alemany van garantir una victòria que semblava irremeiablement compromesa.
Per acabar d’adobar la feixuga tasca de Vettel, aviat va quedar sense el suport dels seus alfils, quan Räikkönen, que era quart i va mantenir el pla original, va entrar al box vermell per segon cop. La roda posterior esquerra no va voler sortir, però Kimi va rebre el senyal d’arrencar quan no tocava i va atropellar el mecànic.
Fora dels tres primers, la resta del grup va fer dues aturades, tret d’Ericsson, que en va fer una (tou-mitjà, com Hamilton), va entrar novè i va sumar dos puntets per a Sauber. Però el pilot del dia va ser Pierre Gasly, quart amb el Toro Rosso amb motor Honda. Un resultat que ben segur que obrirà els ulls a Red Bull, amb els dos cotxes fora de combat tot just començar. Ricciardo va tenir una apagada elèctrica, mentre que Verstappen va topar amb Hamilton quan mirava d’avançar-lo en la segona volta. Escat i mat autoinfligit de l’holandès.
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1h32:01.940 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 0.699 |
3r | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 6.512 |
4t | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 1:02.234 |
5è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1:15.046 |
6è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 1:39.024 |
7è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | a 1 volta |
8è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | a 1 volta |
9è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 1 volta |
10è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 1 volta |
11è | Carlos Sainz (Renault) | a 1 volta |
12è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 1 volta |
13è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
14è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | a 1 volta |
15è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1 volta |
16è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 1 volta |
17è | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | a 1 volta |
ret | Kimi Räikkönen (Ferrari) | volta 35 |
ret | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | volta 3 |
ret | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | volta 1 |
VOLTA RÀPIDA |
Valtteri Bottas (1:33.740, a 207.842 km/h) | volta 22 | ||
LÍDERS SUCCESSIUS |
Vettel 1 a 17; Bottas, 18 a 20; Hamilton, 21 a 25; Vettel, 26 a 57 | |
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 50 |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | 33 |
3r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 22 |
4t | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 16 |
5è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 15 |
6è | Nico Hülkenberg (Renault) | 14 |
7è | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 12 |
8è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 12 |
9è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 10 |
10è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 8 |
11è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 6 |
12è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 2 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Ferrari | 65 |
2n | Mercedes | 55 |
3r | McLaren-Renault | 22 |
4t | Red Bull-TAG Heuer | 20 |
5è | Renault | 15 |
6è | Toro Rosso-Honda | 12 |
7è | Haas-Ferrari | 10 |
8è | Sauber-Ferrari | 2 |
9è | Force India-Mercedes | 1 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de la Xina, 15 d’abril | |
Per emmarcar
Toro Rosso i Gasly van donar el millor resultat a Honda des del seu retorn, un quart lloc d’or.
Per oblidar
Els dos Red Bull amb prou feines van completar una volta en la cursa d’ahir, i hi tenien molt a dir.
Notícies
Divendres,19 abril 2024