Fórmula 1

Escac però no mat

Vettel s’imposa en el GP de Bahrain malgrat que Bottas, calçat amb el pneumàtic mitjà, el posa contra les cordes fent-lo anar a una sola aturada amb el compost tou

Räikkönen plega en envestir un mecànic de Ferrari en la segona aturada

El GP de Bahrain va esdevenir una tensa i emocionant cursa tàctica entre Ferrari i Mercedes, que no es va resoldre fins que Sebastian Vettel i Valtteri Bottas van creuar la meta separats per tot just set dècimes de segon, amb Lewis Hamilton tercer i Kimi Räikkönen fora de combat en la que era la seva segona aturada a boxs, després d’envestir un mecànic que es va trencar una cama.

Durant la cursa, Mercedes va definir el duel com una partida d’escacs. Vettel va recollir el símil i dalt del podi va confessar que pensava que la jugada de les peces platejades era un escac i mat a les vermelles, ja que van fer anar els seus pilots a una sola aturada (Bottas, supertou-mitjà; Hamilton, tou-mitjà). Vettel es va veure forçat a fer el mateix, tot i que calçat amb el tou en la tirada final, que va haver d’estirar fins a les 39 voltes. Sense prou peces per defensar-se com cal, però, el rei vermell es va mantenir dempeus i va saber respondre a l’atac dels cavalls platejats.

No va ser un Fischer contra Spasski, però després d’un GP d’Austràlia en què alguns van posar el crit al cel per la falta d’avançaments –en un circuit en què mai no n’hi ha gaires–, la segona prova del curs va ser un festival d’acció (31 avançaments) i emoció que promet allargar-se fins al mes de novembre. I, de moment, mana Vettel, amb dues victòries de dues.

Gasly, gran quart

El pilot alemany, i també el seu company Räikkönen i el Mercedes de Bottas, anaven inicialment a dues aturades, l’estratègia òptima i més ràpida sobre el paper. Però quan Mercedes va veure que Ferrari movia peça primer –per continuar amb el símil dels escacs– i cridava Vettel a boxs en la volta 18, se li va obrir el cel. Bottas va muntar el compost mitjà en la seva aturada, en la 20, amb la intenció de no parar més. Vettel no va tenir més remei que fer el mateix, encreuant els dits perquè el pneumàtic tou aguantés la pallissa sense defallir. L’excel·lent gestió de les cobertes i el pilotatge fi de l’alemany van garantir una victòria que semblava irremeiablement compromesa.

Per acabar d’adobar la feixuga tasca de Vettel, aviat va quedar sense el suport dels seus alfils, quan Räikkönen, que era quart i va mantenir el pla original, va entrar al box vermell per segon cop. La roda posterior esquerra no va voler sortir, però Kimi va rebre el senyal d’arrencar quan no tocava i va atropellar el mecànic.

Fora dels tres primers, la resta del grup va fer dues aturades, tret d’Ericsson, que en va fer una (tou-mitjà, com Hamilton), va entrar novè i va sumar dos puntets per a Sauber. Però el pilot del dia va ser Pierre Gasly, quart amb el Toro Rosso amb motor Honda. Un resultat que ben segur que obrirà els ulls a Red Bull, amb els dos cotxes fora de combat tot just començar. Ricciardo va tenir una apagada elèctrica, mentre que Verstappen va topar amb Hamilton quan mirava d’avançar-lo en la segona volta. Escat i mat autoinfligit de l’holandès.

38
curses
seguides en els punts acumulava Red Bull fins ahir, la millor ratxa d’un equip en actiu.
Quan faltaven deu voltes per al final, he dit que ho tenia tot controlat. Era mentida. No pensava que fos capaç de fer-ho
Sebastian Vettel
Estic molt content. Acabar tercer havent sortit novè en la graella no està gens malament. He pogut parar el cop
Lewis Hamilton
És increïble haver acabat quart en la segona cursa de Toro Rosso i Honda. Encara no me’n sé avenir
Pierre Gasly
Acabar segon amb un marge tan estret respecte al líder és decebedor. Ho hauré de fer millor en la pròxima cursa
Valtteri Bottas
1rSebastian Vettel (Ferrari)1h32:01.940
2nValtteri Bottas (Mercedes)a 0.699
3rLewis Hamilton (Mercedes)a 6.512
4tPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 1:02.234
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1:15.046
Nico Hülkenberg (Renault)a 1:39.024
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 1 volta
Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault)a 1 volta
Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari)a 1 volta
10èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)a 1 volta
11èCarlos Sainz (Renault)a 1 volta
12èSergio Pérez (Force India-Mercedes)a 1 volta
13èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
14èCharles Leclerc (Sauber-Ferrari)a 1 volta
15èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1 volta
16èLance Stroll (Williams-Mercedes)a 1 volta
17èSerguei Sirotkin (Williams-Mercedes)a 1 volta
retKimi Räikkönen (Ferrari)volta 35
retMax Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)volta 3
retDaniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)volta 1
VOLTA RÀPIDA
Valtteri Bottas (1:33.740, a 207.842 km/h)volta 22
LÍDERS SUCCESSIUS
Vettel 1 a 17; Bottas, 18 a 20; Hamilton, 21 a 25; Vettel, 26 a 57
CAMPIONAT DE PILOTS
1rSebastian Vettel (Ferrari)50
2nLewis Hamilton (Mercedes)33
3rValtteri Bottas (Mercedes)22
4tFernando Alonso (McLaren-Renault)16
Kimi Räikkönen (Ferrari)15
Nico Hülkenberg (Renault)14
Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)12
Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda)12
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)10
10èMax Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)8
11èStoffel Vandoorne (McLaren-Renault)6
12èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)2
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rFerrari65
2nMercedes55
3rMcLaren-Renault22
4tRed Bull-TAG Heuer20
Renault15
Toro Rosso-Honda12
Haas-Ferrari10
Sauber-Ferrari2
Force India-Mercedes1
PRÒXIMA CURSA
GP de la Xina, 15 d’abril

Per emmarcar

Toro Rosso i Gasly van donar el millor resultat a Honda des del seu retorn, un quart lloc d’or.

Per oblidar

Els dos Red Bull amb prou feines van completar una volta en la cursa d’ahir, i hi tenien molt a dir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)