Riu bé qui riu darrer
Hamilton guanya el GP de l’Azerbaidjan després de l’error de Vettel i la punxada de Bottas en la represa d’una neutralització, quan era tercer
La topada entre els Red Bull de Ricciardo i Verstappen capgira la cursa en la fase final
Per tercer cop en quatre curses, una neutralització també va capgirar la classificació del GP de l’Azerbaidjan. A Austràlia la sort va somriure a Sebastian Vettel; a la Xina Red Bull va treure suc del cotxe de seguretat. I ahir va ser Hamilton qui, gairebé sense fer-hi res, es va enlairar fins al primer lloc després de la intervenció del Mercedes AMG GT R, arran de la topada entre Daniel Ricciardo i Max Verstappen. Va ser el fatídic desenllaç d’un duel fratricida entre els Red Bull que va durar 39 voltes, durant el qual els dos RB13 ja s’havien arribat a tocar, amb l’holandès que no es donava per vençut enfront dels atacs de l’australià.
Llavors, en la volta 40, Hamilton era tercer, rere l’altre Mercedes, de Valtteri Bottas, i el Ferrari de Vettel. Però l’alemany va anar llarg en la represa i va malmetre les rodes, i tot seguit Bottas va punxar sobre les restes de fibra de carboni escampades per la recta principal, el testimoni mut de les lluites cos a cos que van salpebrar una cursa fins i tot més accidentada que les tres anteriors.
Vettel, damnificat
Val a dir que, per segona cursa seguida, el gran damnificat va ser Vettel. Tenia la cursa prou ben apamada, amb un coixí de set segons sobre Hamilton després de les respectives aturades a boxs. Però llavors el líder provisional era Bottas, que, sense res a perdre-hi –i gràcies a la baixa degradació de les rodes– havia decidit allargar la primera tirada. L’escomesa entre els Red Bull li va permetre fer coincidir l’aturada amb la neutralització, i muntar un joc nou d’ultratous per fer les deu últimes voltes. Vettel i Hamilton van haver d’imitar-lo, altrament el W09 número 77 se’ls hauria cruspit com si res en la represa.
De fet, tots els supervivents van fer una segona aturada a boxs en aquell moment per muntar les rodes de color morat, tret de Sergio Pérez, que va muntar les supertoves (vermelles) perquè no en tenia d’altres. Amb tot, el pilot de Force India va superar Vettel en l’antepenúltim gir i es va enlairar fins al podi, rere l’altre Ferrari, de Kimi Räikkönen.
En el primer gir, tots dos havien hagut de fer una aturada imprevista després de sengles ensurts. Per sort per a ells, la cursa s’havia hagut de neutralitzar després que el finlandès envestís l’altre Force India, d’Esteban Ocon, i el mexicà rebés l’envestida de Serguei Sirotkin –el de Williams perdrà tres llocs a la graella de la pròxima cursa, a Montmeló–, que tot seguit també va topar amb Fernando Alonso. L’asturià va punxar dues rodes, però en la meta va ser setè per tercera cursa seguida. Tanmateix, el resultat més llampant va ser el sisè lloc del pilot júnior de Ferrari Charles Leclerc, mentre que Carlos Sainz va aconseguir el millor resultat amb Renault, cinquè. El seu company Nico Hülkenberg va colpejar el mur quan rodava rere el madrileny, però la palma se la va endur Romain Grosjean. El francès va perdre el control del Haas quan mirava d’escalfar les rodes rere el cotxe de seguretat que va obrir el camí de Hamilton al capdamunt del podi.
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1h43:44.291 |
2n | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 2.460 |
3r | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 4.024 |
4t | Sebastian Vettel (Ferrari) | a 5.329 |
5è | Carlos Sainz (Renault) | a 7.515 |
6è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | a 9.158 |
7è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | a 10.931 |
8è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 12.546 |
9è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | a 14.152 |
10è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | a 18.030 |
11è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | a 18.512 |
12è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | a 24.720 |
13è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 40.663 |
ret. | Valtteri Bottas (Mercedes) | volta 48 |
ret. | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | volta 42 |
ret. | Max Verstappen (Red-Bull-TAG) | volta 39 |
ret. | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG) | volta 39 |
ret. | Nico Hülkenberg (Renault) | volta 10 |
ret. | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | volta 0 |
ret. | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | volta 0 |
LÍDERS SUCCESSIUS |
Vettel, volta 1 a 30; Bottas, volta 31 a 48; | Hamilton, volta 49 a 51 | ||
VOLTA RÀPIDA |
V. Bottas (1:45.149, a 205.525 km/h) | v. 37 | ||
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 70 |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 66 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 48 |
4t | Valtteri Bottas (Mercedes) | 40 |
5è | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 37 |
6è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 28 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 22 |
8è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 18 |
9è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 15 |
10è | Carlos Sainz (Renault) | 13 |
11è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 12 |
12è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 11 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Ferrari | 114 |
2n | Mercedes | 110 |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 55 |
4t | McLaren-Renault | 36 |
5è | Renault | 35 |
6è | Force India-Mercedes | 16 |
7è | Toro Rosso-Honda | 13 |
8è | Haas-Ferrari | 11 |
9è | Sauber-Ferrari | 10 |
PRÒXIMA CURSA |
Barcelona-Catalunya, 13 de maig | |
Per emmarcar
Leclerc va ser l’home de la cursa amb el sisè lloc al volant del modest Sauber. Ferrari té una joia al seu planter.
Per oblidar
La filosofia de Red Bull és deixar competir els seus pilots, però ahir Daniel i Max van malmetre la confiança.
Notícies
Dimarts,21 maig 2024