Motociclisme

Ja és llegenda

Dani Pedrosa anuncia la seva retirada de Moto GP la vigília del GP l’Alemanya

El pilot vallesà clourà la seva carrera en la categoria reina en l’última cita del curs, a Xest, on serà nomenat llegenda de Moto GP

Ser pilot de motos era el somni de la seva vida. Per tant, Dani Pedrosa era un home feliç ahir a Sachsenring, la vigília del GP d’Alemanya, quan va anunciar que en acabar el curs posarà punt final a la seva carrera a Moto GP com el tercer pilot més veterà de la història pel que fa a curses disputades. El pilot de Castellar del Vallès va ser capaç de contenir les llàgrimes mentre exposava els fets en una multitudinària roda de premsa –a diferència dels seus pares, asseguts a la primera fila–, però els ulls se li van humitejar quan va rememorar els seus inicis, en una selecció de pilots al Jarama. “Era molt petit; ni m’imaginava que podria sortir escollit. Des d’aleshores fins ara, el camí ha estat increïble”, va reflexionar.

“Al mil per mil”

Aquell dia Carmelo Ezpeleta ja hi era, i el màxim responsable de Dorna –el promotor del mundial– va confirmar ahir que Pedrosa, de 32 anys, serà nomenat llegenda de Moto GP quan acabi la temporada, a Xest, malgrat que en tretze cursos en la categoria reina mai no n’ha estat campió. Serà el segon català amb aquesta distinció, al costat d’Àlex Crivillé (campió de 500 cc el 1999). “No haver estat campió de Moto GP ha estat circumstancial. M’emporto que he donat el màxim de mi mateix”, va dir, abans d’afegir que, si de cas, li hauria agradat tenir “un físic més robust per aguantar millor els impactes”. Pedrosa va reconèixer que les lesions “han accelerat el procés per arribar a aquest moment”.

També va revelar que feia temps que la decisió li ballava pel cap, i va fer entendre que en el GP de Catalunya, fa encara no un mes, ja la tenia presa. També havia convocat una roda de premsa com la d’ahir, però va dir que “necessitava més temps”. Li havia arribat una oferta per pilotar la Yamaha satèl·lit que havia de ser per a Jorge Lorenzo abans que el balear donés la sorpresa com a substitut de Pedrosa a Honda HRC, l’equip amb què ha guanyat una cursa de Moto GP pel cap baix cada any d’ençà del 2006. “Volia valorar les opcions”, va explicar ahir. Però les sensacions ja no eren les d’abans. Ja no tenia la motivació ni la il·lusió per competir com ell volia: “Sempre he afrontat les curses al mil per mil.” Per acabar, va admetre que li agradaria continuar vinculat a l’esport, però que encara no té res lligat.

LES FRASES DE PEDROSA

El que m’ha dut a prendre la decisió és la intensitat amb què he afrontat sempre les curses. Ara em costa i, sent realistes, això és el que toca
Em quedo amb els moments en què he pogut rendir al màxim, quan he estat capaç de fer amb la moto el que realment podia fer
Moto GP
1r Marc Márquez (Honda) 140
2n Valentino Rossi (Yamaha) 99
3r Maverick Viñales (Yamaha) 93
4t Johann Zarco (Yamaha) 81
5è Andrea Dovizioso (Ducati) 79
6è Cal Crutchlow (Honda) 79
7è Jorge Lorenzo (Ducati) 75
8è Danilo Petrucci (Ducati) 71
11è Àlex Rins (Suzuki) 53
12è Dani Pedrosa (Honda) 41
14è Pol Espargaró (KTM) 32
15è Tito Rabat (Ducati) 27
18è Aleix Espargaró (Aprilia) 16
Moto 2
1r Francesco Bagnaia (Kalex) 144
2n Miguel Oliveira (KTM) 128
3r Àlex Márquez (Kalex) 110
4t Lorenzo Baldassarri (Kalex) 93
Xavi Vierge (Kalex) 70
21è Isaac Viñales (Kalex) 7
Moto 3
1r Jorge Martín (Honda) 105
2n Marco Bezzecchi (KTM) 103
3r Fabio di Giannantonio (Honda) 91
16è Albert Arenas (KTM) 30
Sempre he donat el millor de mi, fins i tot en circumstàncies difícils, i agraeixo que m’ho reconeguin [nomenant-lo llegenda]

Com a cal sogre

Paradoxalment, l’escenari del GP d’Alemanya il·lustra el pas del testimoni de Dani Pedrosa al seu actual company a HRC, Marc Márquez, que va agrair a Dani haver estat un dels “herois de la infància de molts nens”, ell inclòs. El vallesà va vèncer dos cops a Sachsenring en 250 cc, i també en el segon any a Moto GP, el 2007. Després va empalmar tres victòries seguides, del 2010 al 2012, mentre el cerverí guanyava en 125 cc, primer, i dos cops a Moto 2. El 2013 Márquez va pujar a Moto GP i d’aleshores ençà resta imbatut a Sachsenring, amb Pedrosa segon el 2014 i 2015. És a dir, les Honda van molt bé aquí –hi guanyen des del 2010– i Márquez s’hi troba com a casa. Potser per la secció de set revolts seguits d’esquerres, que recorda una pista de dirt track, l’entrenament favorit del vigent campió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.