Fórmula 1

Hamilton gaudeix de l’ofici

Fórmula 1. El líder del mundial, en estat de gràcia, fa el millor temps en les dues sessions d’entrenaments lliures del GP del Japó, aliè als problemes d’adherència de Vettel i Ferrari

Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen van cloure les simulacions de cursa al final de la segona sessió d’entrenaments lliures del GP del Japó amb butllofes a les cobertes posteriors del Ferrari; per la seva banda, Max Verstappen va declarar que no havia fet ni una sola volta a gust amb el Red Bull. En canvi, l’exercici de Lewis Hamilton a Suzuka va ser el d’un pilot en estat de gràcia. “Aquest circuit és impressionant! Quin gran dia!”, va exclamar per ràdio durant la segona sessió. Ja havia girat full de l’ensurt de la primera sessió, quan va trobar-se Gasly pràcticament aturat en la frenada de la xicana i per esquivar-lo va haver d’anar llarg per l’escapatòria.

El Mercedes W09 va d’allò més bé ara que l’equip n’ha tret l’entrellat i ha fet aflorar el seu potencial ocult, i el pilot anglès hi ha sintonitzat d’una forma imparable. Hamilton va liderar les dues sessions, avantatjant el seu company Valtteri Bottas –amb un equilibri del cotxe no tan acurat com el del 44– de més de quatre dècimes en totes dues. Els bòlids platejats van ser els únics a baixar d’1:29 en tot el dia, i Vettel va ser més de vuit dècimes més lent que el líder del mundial en la simulació de volta ràpida amb el pneumàtic supertou.

Nou lema a can Ferrari

El pilot alemany va patir per esgarrapar prou adherència amb les cobertes de color vermell, i només va rebaixar per tres dècimes el registre que havia fet amb el compost tou, quan Pirelli va xifrar en set la millora normal. Si hi afegim que els SF71H van ser els que més van patir amb la degradació de les rodes, la situació no és gens engrescadora per a Ferrari en un cap de setmana en què l’equip italià estrena una nova decoració. El lema Mission Winnow a l’aleró posterior i la carrosseria és una iniciativa promocional del seu patrocinador històric Philip Morris, que en el fons no anuncia res, sinó que és una crida a “millorar i evolucionar constantment”. Certament, els farà falta fer-ho per parar els peus a Mercedes i Hamilton a Suzuka i, per extensió, en la recta final del curs.

EL PROTAGONISTA

M’agrada pilotar més que mai; quan pujo al cotxe, és el millor, molt ràpid. Estic agraït per poder fer el que faig
Lewis Hamilton
Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:28.691
2n V. Bottas (Mercedes) 1:29.137
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:29.373
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:29.627
5è S. Vettel (Ferrari) 1:29.685
6è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:29.841
7è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:30.591
8è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:30.814
9è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:30.929
10è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:31.073
11è P. Gasly (STR-Honda) 1:31.073
12è C. Sainz (Renault) 1:31.100
13è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:31.272
14è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:31.274
15è N. Hülkenberg (Renault) 1:31.418
16è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:31.508
17è B. Hartley (STR-Honda) 1:31.908
18è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:32.034
19è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:32.513
20è L. Norris (McLaren-Ren.) 1:32.683
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:28.217
2n V. Bottas (Mercedes) 1:28.678
3r S. Vettel (Ferrari) 1:29.050
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:29.257
5è K. Räikkönen (Ferrari) 1:29.498
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:29.513
7è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:30.035
8è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:30.440
9è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:30.478
10è B. Hartley (STR-Honda) 1:30.502
11è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:30.510
12è N. Hülkenberg (Renault) 1:30.644
13è P. Gasly (STR-Honda) 1:30.795
14è C. Sainz (Renault) 1:30.904
15è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:30.906
16è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:30.956
17è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:30.988
18è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:31.087
19è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:31.215
20è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:31.981
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)