Fórmula 1

A tocar de la glòria

Fórmula 1. Lewis Hamilton acarona el títol mundial en el GP dels EUA, a Austin, on serà campió si suma vuit punts més que Sebastian Vettel

Lewis Hamilton té tots els trumfos per proclamar-se campió del món a l’Amèrica del Nord. Si no es corona aquest cap de setmana, a Texas, molt s’haurien de tòrcer les coses perquè no ho fes la setmana entrant, a Mèxic, mil quilòmetres i escaig cap al sud, quan encara faltaran dues curses per disputar-se. No debades, guiant-nos per l’estat de forma recent dels protagonistes, Hamilton i Sebastian Vettel, la conclusió és que el cap de files de Mercedes ja toca el títol amb la punta dels dits.

El pilot anglès en fa prou sumant vuit punts més que el seu rival de Ferrari en el GP dels EUA per deixar el campionat dat i beneït. Per exemple, si Hamilton guanya, Vettel no pot acabar segon, que són set punts de diferència. Però una ullada a la classificació ens diu que el 44 ha vençut les quatre últimes curses... les mateixes que fa que el 5 no acaba almenys segon. Encara més, Mercedes ha fet el doblet en les dues últimes curses, Rússia i el Japó, amb Valtteri Bottas en el rol de suport de luxe. Un tercer doblet seguit de les fletxes de plata –amb el 44 al davant del 77– automàticament faria Hamilton campió.

Imbatible a Austin

Val a dir, però, que si hi ha un circuit en què a Hamilton no li cal l’ajut del seu company, aquest és Austin. El traçat texà –un dels més reeixits de l’arquitecte de capçalera de la F-1, Hermann Tilke– es va estrenar el 2012, ja amb victòria de Lewis, llavors encara a McLaren. L’any següent va guanyar Vettel, en el seu últim curs triomfal a Red Bull, i d’aleshores ençà només Hamilton ha trepitjat el graó més alt del podi. Les enllaçades ràpides del primer sector; les fortes frenades i la recta del segon, i el revolt llarg de dretes del tercer són terreny adobat per a l’exercici del pilot anglès. És cert que l’any passat Ferrari va salvar els mobles a Austin amb el segon lloc de Vettel i el tercer de Räikkönen, però després el 44 en va fer prou amb un modest novè lloc a Mèxic per endur-se el títol. La situació enguany és similar: la qüestió no és si Hamilton guanyarà el títol, sinó si ho farà amb la primera bola de partit o haurà d’esperar a la segona, però sempre a l’Amèrica del Nord.

Montmeló ja té data

A punt de decidir-se el campió del 2018, la FIA ja ha ratificat oficialment el calendari del 2019, després de publicar-ne l’esborrany fa un mes i mig. Repeteixen les mateixes 21 curses, però el curs començarà una setmana abans (Austràlia, 17 de març) i acabarà una setmana després (Abu Dhabi, 1 de desembre), de manera que les curses estaran més espaiades. El GP de Catalunya del 2019 serà la cinquena cita, del 10 al 12 de maig. El Circuit de Barcelona-Catalunya acaba el contracte el 2019 i està pendent de renovar-lo.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)