Fórmula 1

L’errada de Leclerc dona ales als Mercedes a Bakú

Fórmula 1. El pilot monegasc domina els entrenaments lliures però s’estimba en la Q2 del GP de l’Azerbaidjan. En la Q3, Bottas avantatja Hamilton de sis centèsimes, amb Vettel tercer, a tres dècimes

Era el pilot més en forma a Bakú, però mai no sabrem què hauria pogut fer Charles Leclerc enfront dels Mercedes en la Q3 del GP de l’Azerbaidjan. El pilot monegasc de Ferrari havia liderat les dues sessions d’entrenaments lliures de divendres, i també la d’aquest matí. En la Q1 ha estat segon, superat només pel Red Bull de Pierre Gasly –arrencarà l’últim per una infracció en el carrer de boxs–, que ha tret suc d’un rebuf en el tram de dos quilòmetres gas a fons que tanca la volta al circuit urbà de Bakú. En la Q2, Leclerc ha muntat el pneumàtic mitjà en comptes del tou i ha fet un temps prou bo per entrar en la Q3, però tot seguit s’ha estimbat en el revolt de la muralla, on la pista fa tot just set metres i mig d’amplada (en la Q1, Robert Kubica, de Williams, havia tingut un incident semblant al mateix indret). “He estat un estúpid. La pole era al meu abast. Demà seré més fort, però avui no he estat a l’altura i estic molt enfadat amb mi mateix. Però encara puc lluitar per la victòria”, ha declarat el jove pilot de Ferrari.

Amb el millor Ferrari fora de combat, els Mercedes s’han jugat la posició preferent en la Q3. Lewis Hamilton s’ha enlairat fins al primer lloc en el primer intent, quatre dècimes més ràpid que l’altre Ferrari, de Sebastian Vettel. Valtteri Bottas era només tercer, però en el segon intent ha aprofitat bé el rebuf en la llarga recta i ha pispat la pole al seu company per 59 mil·lèsimes de segon. “He fet una última volta molt bona, però els Ferrari han estat molt forts tot el cap de setmana”, ha asseverat el pilot finlandès. És la seva vuitena posició preferent, i la segona seguida del curs. Amb Hamilton segon, els Mercedes han ocupat la primera línia de la graella en tres de les quatre proves disputades.

Vettel ha estat tercer, a tres dècimes de les fletxes de plata, mentre que Max Verstappen ha estat quart, després d’haver fet un sol intent amb dues voltes ràpides en la Q3, perquè en la Q1 ha hagut d’usar dos jocs de rodes toves per passar el primer tall. Els dos Alfa Romeo han entrat en la Q3 per primer cop, però Antonio Giovinazzi arrossegava deu llocs de sanció per haver hagut de menester una centraleta electrònica nova (la tercera del curs, quan només se’n poden usar dues) i sortirà divuitè, de manera que Leclerc arrencarà finalment novè.

El primer dels eliminats en la Q2 ha estat Carlos Sainz (McLaren), entorpit per una bandera groga quan Kevin Magnussen (Haas) ha anat llarg en un revolt. Per la seva banda, el seu company Lando Norris ha entrat en la Q3 per tercer cop en quatre curses.

El GP de l’Azerbaidjan es disputarà demà a partir de les 14:10, hora catalana.

1r Valtteri Bottas (Mercedes) 1:40.495 2n Lewis Hamilton (Mercedes) 1:40.554 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:40.797 4t Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1:41.069Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) 1:41.593Daniïl Kviat (Toro Rosso-Honda) 1:41.681Lando Norris (McLaren-Renault) 1:41.886Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) 1:43.068Charles Leclerc (Ferrari) s/temps 10è Carlos Sainz (McLaren-Renault) 1:42.398 11è Daniel Ricciardo (Renault) 1:42.477 12è Alexander Albon (Toro Rosso-Honda) 1:42.494 13è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:42.699 14è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) 1:42.630 15è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:43.407 16è Nico Hülkenberg (Renault) 1:43.427 17è George Russell (William-Mercedes) 1:45.062 18è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) 1:42.424* 19è Robert Kubica (William-Mercedes) 1:45.455 20è Pierre Gasly (Red Bull-Honda) s/temps** (*) Deu llocs de sanció per l’ús d’elements mecànics extres. (**) Sortirà des del carrer de boxs per una infracció durant els entrenaments.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)