Motociclisme

Les xifres d’un campió

Motor. Marc Márquez només ha millorat els números d’aquesta temporada un cop disputades deu curses l’any que va guanyar els deu primers grans premis del calendari

Marc Márquez avança a gran velocitat cap al seu sisè títol mundial de Moto GP. Passat l’equador del campionat, el pilot de Cervera acumula uns números que fan feredat: sis victòries i nou podis en deu curses, 210 punts de 250 possibles i una diferència de 63 punts respecte del segon classificat, Andrea Dovizioso.

De fet, des de la seva estrena a Moto GP (2013) Márquez només ha millorat un sol cop aquestes xifres. Va ser durant la temporada 2014, en la qual va encadenar deu victòries consecutives (250 punts) des de la cursa inicial, a Qatar. La diferència després dels deu primers grans premis respecte del segon classificat, que era el seu company d’equip Dani Pedrosa, va ser aleshores de 89 punts.

Sense una ratxa com la d’aquell any –el català va igualar el sostre històric de triomfs seguits des d’un inici de mundial que tenia Giacomo Agostini, que va començar els mundials del 1968, el 1969 i el 1970 fent el mateix–, Márquez presenta ja uns números de campió i un full de ruta gairebé immaculat que l’errada a Austin, on va tenir una caiguda inesperada quan liderava la cursa amb comoditat, només enterboleix. Aquell error, l’únic que ha comès en tota la temporada, va evitar que el català no marxés del gran premi de la República Txeca amb un coixí de 88 punts (només un menys que aquell 2014).

Amb tot, la diferència de 63 punts a nou proves del final suposa un pas endavant en les seves aspiracions de renovar la corona i posar-se a només un títol de Valentino Rossi en la categoria reina (7) i en totes les classes (9). El català es pot permetre més de dos zeros en el que queda de temporada, independentment dels resultats de Dovizioso, el seu rival més directe, i de la resta d’adversaris.

El repte d’Àustria

El mundial enfila sense descans el camí cap a Àustria, on diumenge que ve es disputarà l’onzena cursa de la temporada. És l’únic circuit del mundial on Márquez encara no ha guanyat mai, per bé que només s’hi han disputat tres curses des que aquesta prova es va recuperar el 2016. De fet, és el màxim rival del pilot de Cervera, Ducati, qui s’hi ha endut la victòria al circuit de Spielberg els tres últims anys amb Andrea Iannone (2016), Andrea Dovizioso (2017) i Jorge Lorenzo (2018).

Malgrat que sigui un traçat favorable a Ducati, no sembla que això hagi de preocupar gaire a Márquez. Brno també ho era, i s’hi va imposar amb gran autoritat. “Creia que la Ducati era millor aquí. Aquest era un dels circuits que pel meu estil de pilotatge em costaven”, explicava Márquez després de guanyar a la República Txeca. L’any passat, a Àustria, només va acabar superat per Lorenzo, però va ser capaç de quedar davant de Dovizioso i de la resta de les Ducati.

2018
1r Marc Márquez (Honda) 181 punts
2n Valentino Rossi (Yamaha) a 49
3r Andrea Dovizioso (Ducati) a 68
2017
1r Marc Márquez (Honda) 154 punts
2n Maverick Viñales (Yamaha) a 14
3r Andrea Dovizioso (Ducati) a 21
2016
1r Marc Márquez (Honda) 181 punts
2n Jorge Lorenzo (Yamaha) a 43
3r Valentino Rossi (Yamaha) a 57
2014
1r Marc Márquez (Honda) 250 punts
2n Dani Pedrosa (Honda) a 89
3r Valentino Rossi (Yamaha) a 93
2013
1r Marc Márquez (Honda) 188 punts
2n Dani Pedrosa (Honda) a 21
3r Jorge Lorenzo (Yamaha) a 35 *Diferències de punts entre Márquez i els dos següents classificats després de les deu primeres curses de les temporades en què ha estat campió de Moto GP.

Quartararo, el més ràpid a Brno

Fabio Quartararo (Yamaha) va ser el més ràpid en els tests disputats ahir a Brno. El francès va fer un millor temps d’1:55.616, aconseguit en la 69a volta de les 78 que va completar. Darrere seu va acabar Maverick Viñales (Yamaha), que va aturar el cronòmetre en 1:55.628. Una tercera Yamaha, la de Franco Morbidelli, va acabar tercera (1:55.755). Àlex Rins (Suzuki) va ser quart (1:55.837) i el líder del mundial, Marc Márquez (Honda), vuitè (1:56.237). Pol Espargaró (KTM) va acabar catorzè; el seu germà Aleix (Aprilia), setzè, i Tito Rabat (Ducati), dissetè.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)