Dakar

GERARD FARRÉS

PILOT DE L’EQUIP MONSTER ENERGY CAN-AM

“Tenim equip, cotxe, copilot... falta competir bé”

“Estem molt més ben preparats, sabent que anem a la cursa més dura del món, amb una rivalitat increïble”

“Partirem tots de zero, i serà un Dakar en què es veurà qui és bo i qui no ho és; qui entén la cursa i qui no”

Al seient de la dreta
Després de quatre Dakars en moto, l’igualadí Armand Monleón fa el salt al seient de la dreta, al costat de Farreti. “Des del primer moment, m’hi vaig trobar millor del que esperava. La comunicació i les sensacions són molt bones dins del cotxe”, assegura. En paral·lel, Monleón continuarà fent algun ral·li en moto, com ara el Taklimakan, a la Xina. També manté el seu equip Joyride, ara dirigit per Sergi Duran, que fa córrer tres pilots xinesos en el Dakar.
He tingut sort de trobar l’Armand. Ha demostrat molta actitud i moltes ganes, i això em dona tranquil·litat

És el pilot català amb més possibilitats de guanyar la seva categoria en el Dakar, que comença demà. L’any passat, Gerard Farrés (Manlleu, 24/3/1979) va protagonitzar un reeixit salt a les quatre rodes després d’11 Dakars en moto, i va ser segon en SxS (buguis lleugers), amb Can-Am. Enguany repeteix, però amb Armand Monleón com a copilot en comptes de Dani Oliveras, que ara seu al costat de Nani Roma.

Suposo que no es penedeix d’haver fet el pas a les quatre rodes.
No, va ser una decisió valenta, perquè no saps mai com pot sortir. Però haver pogut liderar en aquell primer Dakar i ser segon va ser molt important per a nosaltres, perquè aquest salt no és fàcil.
Si l’any passat tenia “un projecte guanyador”, ara encara més.
Sí, perquè tenim més experiència..., sabent també que ens pot passar de tot, és clar. Però podem lluitar per guanyar, ho hem demostrat en el Dakar i en les proves que hem fet aquest any. L’equip està més consolidat i lluitarem per fer-ho.
S’ha ressentit de la marxa del Dani [Oliveras]?
Per descomptat. Quan va marxar, primer amb el Cyril [Despres] i després amb el Nani [Roma], el vaig trobar a faltar. Necessitava algú amb experiència en les motos i, per sort, he trobat l’Armand [Monleón].
No li va costar gaire convèncer-lo, oi?
No, ell ja tenia al cap fer aquest pas, i tot plegat va ser molt fàcil. Ha demostrat molta actitud i moltes ganes, i això, a mi, em dona molta tranquil·litat.
Què passa, d’un temps ençà, que tants pilots de motos s’estan passant a fer de copilot? Fins i tot Marc Coma.
Sí, i Marc Solà, el Dani, l’Armand... Doncs que a les motos t’hi jugues la pell, cada vegada costa més arribar a dalt, i aquí, fent de copilot, et pots guanyar la vida. En les motos, cada cop és més difícil tirar endavant; en canvi, qui és un bon pilot de motos, de top deu o top quinze, ho té molt fàcil per fer de copilot, i n’hi ha molt pocs, de bons.
Un any després d’haver debutat en SxS, com s’hi veu? És molt millor que un any enrere?
Molt millor no, però som millors. Lògicament, l’experiència sempre juga a favor. Estem molt més ben preparats, sabent que anem a la cursa més dura del món, amb un rivalitat increïble. Però estem millor que l’any passat, i jo personalment, al costat de l’Armand, també. Els errors que vam tenir amb el Dani, ens els hem apropiat per no repetir-los. Aquesta és la feina. Crec que he tingut errors que ens han fet més bons. Per desgràcia, m’he d’equivocar més encara, i aquests errors seran els que ens faran millorar.
Lamenta l’arribada del Dakar a l’Aràbia Saudita? En ser un terreny tot nou, no li permetrà aprofitar l’experiència al Perú.
Gens, al contrari. Al cap i a la fi, el fet de tenir més experiència en el Dakar fa que, en arribar a un lloc nou, tinguem més avantatge. En un lloc on tothom pot anar a entrenar-se, es pot compensar la falta d’experiència, encara que no hagis corregut mai un Dakar; aquí no. Partirem tots de zero, i serà un Dakar en què es veurà realment qui és bo i qui no és bo; qui entén la carrera i qui no, independentment dels problemes mecànics que pugui haver-hi.
Calia canviar? Sud-amèrica era un terreny esgotat?
Sí, feia molts anys que hi anàvem, allà, repetint els mateixos llocs. La gent s’entrenava molt; no era una cursa neta, per dir-ho d’alguna manera. Ara ho serà.
Repetiu en SxS. Li veu recorregut, a aquesta categoria?
Molt. Ho demostra el fet que Toyota (Overdrive) hagi fet un cotxe patrocinat per Red Bull, amb pilots americans, per guanyar; a França, l’equip Peugeot (PH Sport) també n’ha fet un. Les marques s’hi estan bolcant i està creixent molt.
O sigui, no s’ho pren com un pas intermedi cap als cotxes.
Home, m’agradaria que ho fos. Però hem de veure si, d’aquí a 10 anys –m’ho invento, és clar–, els cotxes han desaparegut i el model és el dels SxS. Però la meva il·lusió és aquesta que dius, córrer en cotxe.
Té ‘tuàregs’ de totes les mides; tercer [en moto el 2017], segon [en SxS el 2019]... Falta el gran.
És un somni, però no estic obsessionat. Lluitem per competir bé, amb aquest objectiu de guanyar-lo algun any, però sense cap pressió afegida. Tenim equip, cotxe, copilot... Ho tenim tot. Falta donar gas i competir bé, fer les coses bé.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)