Fórmula 1

El xou ha de continuar

Bottas comença el mundial guanyant, però els rivals de Mercedes demostren que l’equip alemany no és imbatible

Va ser sancionat abans de començar i cap al final i Verstappen només va resistir onze voltes

Si una cosa ha quedat gravada amb ferro roent en el primer cap de setmana de la nova fórmula 1 és que la superioritat de Mercedes és incontestable, però al mateix temps les altres escuderies han après que en la seva guerra de guerrilles poden plantar la seva pròpia bandera tot i tenir bòlids més lents i probablement menys fiables. A Àustria, en una situació mai vista, sense públic i 217 dies després de l’últim gran premi, durant moltes voltes el doblet de Bottas, que va ser finalment el vencedor, i del campió del món, Lewis Hamilton, va semblar cantat, però les fletxes de plata, ara negres, van patir com ningú.

Tot just començar, Hamilton es va trobar amb una sanció de tres llocs en la graella –del segon al cinquè– per una reclamació de Red Bull del dia abans. Verstappen, doncs, va començar segon i amb pneumàtics durs, disposat a allargar-los tant com calgués per pressionar els Mercedes. L’holandès, però, només va durar onze voltes per un problema electrònic, temps suficient perquè Hamilton es desfés primer de Lando Norris i després d’Alex Albon, se situés segon i comencés la persecució de Bottas amb voltes ràpides successives. El doblet de Mercedes semblava que es gestava definitivament amb l’entrada del primer cotxe de seguretat. Els dos pilots es van dirigir plegats als boxs i van sortir disparats mentre al darrere un valent Checo Pérez (Racing Point), Lando Norris (McLaren) i Alex Albon (Red Bull) lluitaven pel tercer lloc amb Charles Leclerc (Ferrari), mirant de mantenir l’honor de Ferrari, equip situat al centre de totes les crítiques pel seu rendiment deficient.

Just a mitja cursa, Hamilton es va llançar sobre Bottas, tots dos amb pneumàtics durs, amb clares intencions d’avançar-lo, fet que va provocar nervis entre els responsables de Mercedes, que van demanar als dos pilots seny per assegurar el doblet. Un accident de George Russell (Williams) ho va canviar tot. Va entrar el cotxe de seguretat, i Albon, Norris i Leclerc se la van jugar amb pneumàtics més ràpids mentre els Mercedes es quedaven a la pista. Un altre safety després que Räikkönen (Alfa Romeo) perdés un pneumàtic va unir tots els cotxes. Albon, tercer en aquell moment i amb pneumàtics tous, no va tenir paciència i, encara amb més de deu voltes de gran premi, va treure el punyal contra Hamilton, que, en veure’s superat, el va tancar en una maniobra que li va costar cinc segons de sanció. Albon, que tenia ritme per guanyar, va quedar sense possibilitats, però darrere seu Leclerc finalment va veure la llum. Va superar Norris i es va quedar enganxat a Hamilton per assegurar-se el segon lloc. El McLaren, per la seva banda, va fer la volta ràpida en l’últim gir davant l’eufòria del seu box, ja que van calcular que aquest darrer esforç donava el primer podi al seu jove pilot.

LA DADA

lloc.
Era el millor resultat fins ahir de Lando Norris (McLaren, 20 anys) en el campionat de la fórmula 1.

PROTAGONISTES

Hi ha moments en la cursa en què ho he passat malament; la clau ha estat no rendir-se mai
Lando Norris
Pilot de Mclaren-renault
Quan avances sempre hi ha un risc, però he deixat espai suficient a Lewis
Alex Albon
Pilot de red bull-Honda
Això és com una victòria per a mi; sortíem des de darrere però durant la cursa hem fet el que calia
Charles Leclerc
pilot de ferrari
2nValtteri Bottas (Mercedes)1h33:55
1rCharles Leclerc (Ferrari)a 2.700
3rLando Norris (McLaren-Renault)a 5.491
4tLewis Hamilton (Mercedes)a 5.689
Carlos Sainz (McLaren-Renault)a 8.903
Sergio Pérez (Racing Point)a 15.092
Pierre Gasly (Alphatauri Honda)a 16.682
Esteban Ocon (Renault)a 17.456
Antonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari)a 21.146
10èSebastian Vettel (Ferrari)a 24.545
11èNicholas Latifi (Williams-Mercedes)a 31.650
ret.Daniil Kvyat (Alphatauri-Honda)67 voltes
ret.Alex Albon(Red Bull-Honda)67 voltes
ret.Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)53 voltes
ret.George Russell (Williams-Mercedes)49 voltes
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)49 voltes
ret.Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)24 voltes
ret.Lance Stroll (Racing Point-Mercedes)20 voltes
ret.Daniel Ricciardo (Renault)17 voltes
ret.Max Verstappen(Red Bull-Honda)11 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Bottas, v. 1 a 71,
MILLOR VOLTA
Norris (1:07.475 a 230,378 km/h)v. 71
CAMPIONAT DE PILOTS
1rValterri Bottas (Mercedes)25
2nCharles Leclerc (Ferrari)18
3rLando Norris(McLaren-Renault)16
4tLewis Hamilton(Mercedes)12
Carlos Sainz(McLaren-Renault)10
Sergio Pérez(Racing Point-Mercedes)6
Pierre Gasly(Alphatauri-Honda)5
Esteban Ocon (Renault)4
Antonio Giovinazzi(Alfa Romeo-Ferrari)2
10èSebastian Vettel (Red Bull-Honda)1
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes37
2nMcLaren-Renault26
3rFerrari19
4tRacing Point-Mercedes8
Alphatauri-Honda6
PRÒXIMA CURSA
GP d’Estíria (Àustria), 12 de juliol
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)