Motociclisme

ALBERT ARENAS

LÍDER DEL MUNDIAL DE MOTO 3

“Comencem de zero, però em veig lluitant pel títol”

El pilot de l’Aspar Team, vencedor a Qatar, afronta amb confiança la represa del mundial tot i la llarguíssima aturada

“La situació va ser dura al principi, però em vaig adaptar ràpid i no m’he parat d’entrenar”

He après que les errades solen arribar quan no saps conformar-te i vols més del que pots aconseguir

Albert Arenas (Girona, 1996) ha estat el vencedor de l’única cursa del mundial de Moto 3 que s’ha pogut disputar (Qatar, 8 de març). El campionat es reprèn aquesta setmana a Jerez en el GP d’Espanya i aquella victòria l’ha convertit, de facto, en un dels favorits en la categoria. El pilot no amaga que aquest 2020 pot ser el seu gran any en la categoria abans de fer el salt, també desitjat, a Moto 2.

Quatre mesos sense pujar a la moto. Com ho ha portat?
La situació ens va agafar per sorpresa a Qatar. Les primeres setmanes van ser força dures, però m’hi he anat adaptant amb els entrenaments, les curses virtuals i finalment el retorn amb l’equip. Recuperar la sensació d’un entrenament de veritat sobre la moto, a finals de juny a Montmeló, va ser impagable. Ara tots tenim unes ganes enormes que tot això torni a començar.
Afronta el gran premi de Jerez amb un punt més d’excitació pel fet de ser el líder?
Ser líder és un valor afegit, però no ens volem posar a sobre més pressió de la que toca. La millor manera d’afrontar aquest gran premi, i és com ho farem, és començar de zero.
Des de fora, però, tothom el veu com a candidat o favorit al títol.
Aquesta pressió no la defugim, L’objectiu era, és i serà lluitar pel mundial. La idea original era fer tants punts com fos possible en els quatre primers grans premis per arribar a Jerez, que és un circuit bo per nosaltres, ben col·locats.
Aquest “nou” mundial, més curt i concentrat canvia els vostres plans o estratègies?
No necessàriament. Tot el que l’equip tècnic havia de fer ho ha continuat realitzant. Es viuran circumstàncies diferents en el pàdoc però la feina al box i sobre la moto serà força similar.
Ha estat possible evolucionar la moto aquests mesos o tem que algun rival d’Honda ho hagi pogut fer?
No ho sabrem fins que ho veiem. Per nosaltres Qatar no era un circuit bo i vam saber treure un gran rendiment de la nostra KTM. És un molt bon senyal per nosaltres perquè vindran circuits més bons ara.
Ha notat certa por o intranquil·litat entre els pilots, els equips i els patrocinadors per la llarga aturada i les cancel·lacions de grans premis?
És molt difícil no patir, però Dorna ens està donant una empenta, que és que el necessitem per tornar a la normalitat. Crec que, si parlo pel meu equip, ens en podrem sortir.
Us han anunciat les mesures sanitàries per Jerez?
Com era d’esperar, seran molt estrictes. Hem hagut de fer el test totes les persones que entraran en el paddock amb quatre dies d’antelació i la mascareta serà obligatòria sempre que estiguem a menys de dos metres entre nosaltres. Si algú dona positiu serà posat en quarantena. Les instruccions les tenim i les sabem, però fins que no ens hi trobem no sabrem si això afectarà el nostre rendiment.
I córrer sense públic és incòmode?
En els entrenaments que fem normalment en la pretemporadan n’hi ha poc. Serà una sensació similar, però a nosaltres ens agrada rebre l’escalf o l’empenta de la gent, que sents que crida o t’anima a cada revolt.
A banda de lluitar pel campionat, a l’horitzó també hi ha el salt a Moto 2?
Sí, però el salt s’ha de concretar abans que acabi la temporada, perquè les negociacions de contractes solen començar durant el campionat. La situació ideal seria estar lluitant pel mundial i tenir el futur assegurat, perquè seria una motivació extra. En tot cas, enlloc està escrit que si ets campió de Moto 3 facis el salt a Moto 2.
Quins rivals mira amb més recel?
Aquesta és una categoria absolutament imprevisible. Tots som molt competitius. Em faltarien un parell de curses més per dir quins són els principals rivals, però els que l’any passat ja estaven al capdavant, com ara Arbolino, Masià, Foggia o els pilots d’Sky, és probable que estiguin al davant un altre cop, sense descartar que hagi alguna sorpresa.
La revelació del mundial pot ser Jeremy Alcoba?
És el campió del món júnior i va molt ràpid, però l’experiència en un mundial també té un paper cada vegada més important.
Ha canviat molt com a pilot des del debut a Moto 3 (2016)?
Sí, sobretot en la forma d’afrontar cada cursa i cada situació en particular, també a l’hora de transmetre què necessita la moto a l’equip. Ara em sento molt sòlid i amb confiança.
En situacions d’igualtat màxima li agrada arriscar?
En la lluita en un grup capdavanter les errades arriben quan no saps conformar-te i vols més del que pots aconseguir. Sovint amb un quart o un cinquè lloc n’hi ha prou.
Va començar molt menut fent motocròs. Encara el practica?
No l’he deixat mai, és una modalitat que m’aporta molt i em va molt bé per entrenar-me, tot i que el practico amb precaució. Aquests mesos també he fet trial i ciclisme a Andorra, a vegades acompanyat amb ciclistes professionals del Movistar que hi viuen i d’altres pilots del mundial. Aprenem una mica els uns dels altres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)