Ral·lis

Palamós s’omple de nou amb la flor i nata dels ral·lis de regularitat

Demà arrenca a la vila costanera el ral·li Costa Brava Històric, prova classificatòria per a la final europea

Tot està preparat a Palamós per a la celebració de la divuitena edició del Rally Costa Brava Històric, un dels ral·lis de regularitat en carretera oberta de referència a nivell continental, que aspira a tornar a ser la final del trofeu FIA de ral·lis de regularitat l’any 2022 com ja ho havia estat en edicions anteriors.

65 cotxes clàssics i 16 motos disputaran la prova, que justament és classificatòria per a la final del trofeu FIA, que aquest any es disputarà a Polònia i en la qual podran participar els millors classificats del Costa Brava Història. La prova arrenca avui i s’acabarà dissabte a la nit, amb més de 1.000 quilòmetres de recorregut i 23 trams de regularitat amb unes mitjanes de velocitat que van canviat a dins del mateix tram. Per igualar les possibilitats de tots els participants i evitar reconeixements, els trams es mantenen secrets fins poc abans de l’inici de cada etapa.

És la cinquena vegada consecutiva que la prova es disputa amb base a Palamós. La sortida serà demà a les 5 de la tarda des del passeig de Palamós i l’etapa, amb només dos trams, és un simple aperitiu del que espera als equips divendres (a partir de les 3 de la tarda i fins gairebé les 3 de la matinada) i dissabte (a partir de les 2 i fins a la mitjanit).

Un dels moments més esperats del cap de setmana és la rua que els participants fan dissabte a partir del migdia pels carrers més concorreguts de Palamós i Sant Antoni de Calonge, a la qual es poden afegir tots aquells propietaris de vehicles clàssics que s’acostin a la Platja Gran. També dissabte es podran admirar tres peces úniques de l’automobilisme històric, un Abadal-Buick dels anys 20 restaurat per Antonio Zanini, una voiturette de courses Sizaire & Naudin del 1908 propietat de Salvador Claret i un Delahaye dels anys 30 que aportarà Ramon Magriñà. No serà una exposició estàtica sinó que aquests cotxes centenaris –o gairebé– faran una ruta entre Palamós i Romanyà de la Selva.

Entre els principals favorits, els vencedors de tres de les quatre últimes edicions, Fortuny-Jiménez (Lancia Beta) amb ribvals de la talla de Miró-Matavacas (Porsche 911 SC), Poveda-Jordan (VW Golf GTI) i Garcia-Giralt (Autobianchi Abarth). Dels forans, l’excampió estatal de ral·lis i expilot oficial de Skoda en el mundial, el valencià Luis Climent (BMW 323i) i diversos equips de França, Itàlia, Bèlgica, el Regne Unit, Alemanya, Suècia, els Estats Units o l’Uruguai, que si bé ho solen tenir difícil per batre els millors especialistes locals, permeten gaudir d’alguns vehicles gairebé impossibles de contemplar aquí (Saab 96, Volvo Amazon, MBG B, Lancia Fulvia, Mitsubishi Lancer GSR o una unitat de Lancia Delta que va disputar el mundial fa més de 30 anys).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)