MotoGP

Festival d’Aprilia al Circuit de Barcelona-Catalunya

GP de Catalunya. El granollerí Aleix Espargaró i el rosinc Maverick Viñales diuen bé de les motos de Noale, amb els dos primers llocs en la combinada de MotoGP del GP de Catalunya

Tranquil·litat i bons aliments; només era divendres i tot estava encara per fer. Però Aleix Espargaró i l’equip Aprilia no podrien haver començat millor el GP de Catalunya de MotoGP. El pilot de Granollers va liderar la combinada dels entrenaments lliures al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb un avantatge folgat. Oli en un llum, el segon classificat va ser el seu company de box, Maverick Viñales. La prestació de les motos de Noale referma l’optimisme d’Aleix –diumenge pot recuperar el lideratge del mundial–, que no sent cap mena de pressió afegida. “El que era difícil era estar al darrere i patir; ara m’ho passo bé i estic relaxat”, va asseverar després d’haver esmicolat el cronòmetre.

Un total de 16.132 espectadors van gaudir de l’exhibició dels pilots d’Aprilia, que a la tarda es van fer un fart de signar autògrafs i fer-se selfies amb els aficionats que van aprofitar l’oportunitat de visitar el carrer de boxs.

Tot ben apamat

Aleix no només va ser ràpid en l’intent final amb el pneumàtic tou; també va ser el millor amb el mitjà, i un dels més ràpids amb el dur, per bé que aquest últim no li va agradar gaire. Era només divendres, però el segon classificat de la general ho té tot ben apamat. “Tenia ganes de sortir i demostrar que soc ràpid, que és el meu circuit, i tenir la moto que t’acompanya per poder-ho fer és un luxe”, va reblar el gran dels Espargaró, satisfet de tenir el seu company a prop. “M’agrada veure el Maverick content; és molt important per a l’equip. Al box tothom està gaudint de la feina.”

Rere les Aprilia es van classificar quatre Ducatis i la millor KTM. Àlex Rins havia estat el més ràpid en la primera sessió, però a la tarda no va millorar el registre i es va classificar vuitè, davant del líder del mundial, Fabio Quartararo. Per trobar la millor Honda, de Pol Espargaró, cal baixar fins a la dotzena posició. El substitut de Marc Márquez, el pilot de proves de l’ala daurada Stefan Bradl, va anar a terra i va cloure la jornada 23è. L’equip japonès s’havia llevat amb bones notícies dels EUA, on Marc Márquez havia estat operat amb èxit del braç dret.

En Moto2, el gironí Albert Arenas va començar amb bon peu, sisè, i el tarragoní Àlex Toledo va debutar en el mundial, tot substituint el lesionat Gabri Rodrigo.

ELS PROTAGONISTES

Tenia ganes de sortir i demostrar que soc ràpid, que és el meu circuit. És un luxe tenir una moto que t’acompanyi
Aleix Espargaró
Em sento molt bé, estic en un moment molt bo de la vida. Ara mana el treball i ser allà cada cap de setmana
Maverick Viñales
MotoGP
1r A. Espargaró (Aprilia) 1:39.402
2n M. Viñales (Aprilia) 1:39.705
3r E. Bastianini (Ducati) 1:39.890
4t P. Bagnaia (Ducati) 1:39.950
5è J. Martín (Ducati) 1:39.989
6è B. Binder (KTM) 1:40.083
7è J. Miller (Ducati) 1:40.095
À. Rins (Suzuki) 1:40.101
9è F. Quartararo (Yamaha) 1:40.123
10è J. Zarco (Ducati) 1:40.174
11è F. Morbidelli (Yamaha) 1:40.204
12è P. Espargaró (Honda) 1:40.237
13è T. Nakagami (Honda) 1:40.256
18è À. Márquez (Honda) 1:40.785
Moto2
1r A. Canet (Kalex) 1:44.450
2n A. Fernández (Kalex) 1:44.474
3r J. Dixon (Kalex) 1:44.529
4t S. Lowes (Kalex) 1:44.575
5è B. Bendsneyder (Kalex) 1:44.732
A. Arenas (Kalex) 1:44.741
7è M. Schrotter (Kalex) 1:44.745
8è J. Roberts (Kalex) 1:44.752
9è P. Acosta (Kalex) 1:44.828
10è A. López (Boscoscuro) 1:44.862
23è À. Toledo (Kalex) 1:46.136
25è J. Alcoba (Kalex) 1:46.198
Moto3
1r I. Guevara (GasGas) 1:48.675
2n D. Holgado (KTM) 1:48.870
3r D. Foggia (Honda) 1:48.962
4t J. Masià (KTM) 1:48.978
5è T. Suzuki (Honda) 1:49.067
6è R. Yamanaka (KTM) 1:49.159
7è A. Migno (Honda) 1:49.188
8è K. Toba (KTM) 1:49.330
9è S. García (GasGas) 1:49.362
10è D. Öncü (KTM) 1:49.373
25è X. Artigas (CFMoto) 1:50.485
Amb el pneumàtic de cursa hem anat prou bé, però quan hem muntat el tou no hem millorat tant com els altres
Pol Espargaró

El circuit de Sebastià Salvadó

El Circuit de Barcelona-Catalunya no hauria estat possible sense la tasca incansable de Sebastià Salvadó. Aquest va ser el missatge concloent de l’acte de reconeixement a la figura de qui va presidir el RACC durant 30 anys i, de retruc, va impulsar la creació del Circuit. Des d’ahir al migdia, la rotonda interior d’accés al pàdoc de la instal·lació du el nom de plaça Sebastià Salvadó i Plandiura (1932-2019). L’acte es va fer amb la presència dels seus familiars i de diversos pilots i expilots catalans, i tots van destacar “la passió” amb què actuava Salvadó. “Era un visionari. Veia una muntanya, però no pensava en la dificultat de pujar-hi, sinó en la vista des del cim”, va il·lustrar Josep Mateu, actual president del RACC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)