Més motor

BELÉN GARCIA

PILOT DE LA LEMANS CUP I EXPILOT DE LES W SERIES

“L’objectiu és competir a les 24 Hores de Le Mans”

La pilot catalana ha debutat a la Le Mans Cup i expressa els seus objectius i motivacions

A més, recorda la seva experiència a les W Series i parla sobre els seus estudis de mecànica

Destacat pas a les W Series
Belén García va tenir un pas bastant positiu a les W Series, categoria exclusiva de dones. Va debutar l’any 2021, sumant punts en la majoria de curses, incloent-hi una quarta posició al Red Bull Ring. L’any següent, va fer una millor temporada i va puntuar en totes les curses menys una. El punt més alt de la temporada va ser el podi (segona posició) que va aconseguir en la prova al Circuit Paul Ricard (França)
He anat dos anys sola a les curses, no podia venir ningú. Això m’ha fet tornar més dura, més forta

Actualment, l’automobilisme femení està creixent a grans passes. La creació de categories com la F1 Academy fa que les dones tinguin més oportunitats per progressar. Una d’aquestes pilots és Belén García (l’Ametlla del Vallès, 1999). La catalana ha participat en categories com les W Series i fa unes setmanes va debutar a la Le Mans Cup al Circuit de Barcelona-Catalunya. Després d’aquesta primera cursa, Belén ha parlat sobre el seu present i futur en el món del motor.

Ha iniciat la temporada a la Le Mans Cup al Circuit. Quin és el primer balanç que en fas?
Per la meva part jo crec que molt bo. Estic molt contenta pel ritme, pel que podíem aconseguir. Sí que estic frustrada pel resultat, perquè crec que no era el que mereixíem. Llavors, hem de treballar una mica les coses que van fallar per obtenir millors resultats, però crec que, de cara a la temporada, puc estar molt contenta perquè, de moment, tinc la velocitat.
És el primer any que fa una sèrie de resistència. Què és el que t’ha motivat a prendre aquest camí?
Diverses coses. Principalment, vaig intentar fer la fórmula regional europea, però no m’ho puc permetre. El pressupost plantejat pel campionat és una cosa que no puc obtenir. A més, sempre he volgut explorar el món de la resistència. Fa anys que el vaig conèixer, treballant a Al Kamel Systems –l’empresa dels meus pares–, i em va agradar molt. El vaig provar a finals de l’any passat i em va anar molt bé, vaig tenir bones sensacions, em va encantar i he cregut que, per aquesta via, puc trobar algun futur més clar.
Quines diferències hi ha entre un cotxe de resistència i un monoplaça?
És molt diferent, però és molt semblant alhora. Podria semblar que és més lent, és més pesat, però realment se sent més ràpid, més reactiu, té més potència. Té direcció assistida, amb la qual cosa m’he pogut trobar que puc conduir com vull, i té molta aerodinàmica. S’assembla molt a la conducció d’un monoplaça. Els inputs de tot han de ser més suaus, molt més pausats, molt més fins, però la veritat és que m’agrada molt més.

Fins l’any passat, estava a les W Series. Què va suposar per a tu estar durant dos anys en aquesta categoria?

La veritat és que n’he après molt. Ha sigut una època bastant dura, perquè va canviar la dinàmica de com anaven les curses. He anat dos anys sola a les curses, no podia venir ningú. El fet que fos tot el mateix equip feia que no tinguessis l’entorn normal que tens en un equip per treballar, m’ha fet créixer molt. M’ha fet tornar més dura, més forta. He après moltíssim a gestionar la pressió. M’he enfocat una mica més professionalment en el món del motor, que fins ara no ho havia pogut fer.

Va pensar a anar a una altra categoria com, per exemple, la F1 Academy?

Sí, era una opció. Principalment, abans de començar la LeMans Cup, perquè tenia signat per fer European LeMans Series amb un equip. El problema era que hi havia overbooking d’entrades i, per això, no vaig poder entrar. En aquell moment, em vaig plantejar de poder fer la F1 Academy. De fet, tenia ofertes, però sabia que no era per a mi. Jo ja tinc 23 anys i ja he vist una mica el final de la meva carrera als fórmules.

Ara mateix, també estudia enginyeria telemàtica. Com ho concilia això? L’ajuda a l’hora de competir?

És molt difícil estudiar i competir. De fet, tothom em diu que el pla A serà ser pilot i el B ser enginyera, però jo no sé quin és el pla A i quin és el B, perquè en el món del motor avui estic corrent i demà no, i no saps fins on arribaràs. I jo crec que tot el que facis aporta. A mi l’enginyeria m’està ensenyant molt en molts aspectes. Soc molt analítica, gràcies a això, i al final, he d’estar preparada per si això dels cotxes no surt.

Es veu en un futur competint en les 24 Hores de Le Mans?

És l’objectiu. Ara mateix, no hi ha res clar, no hi ha res escrit ni cap pla concret, però és l’objectiu. He decidit prendre aquesta via i és per arribar lluny.

Quin és el seu objectiu per a aquesta temporada?

Després d’aquestes últimes cites, crec que podem aspirar a bastant més. Crec que l’objectiu ha de ser poder estar lluitant per anar al podi i estar entre els cinc primers fàcilment. Crec que és realista i crec que és al que hauríem d’aspirar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)