Classificacions
Loeb i Elena tornen a aixecar la copa
Ral·li de Montecarlo. L'alsacià i el monegasc no deixen ni les engrunes i guanyen els tres punts extres de l'últim tram. Sordo obté un resultat engrescador per a Mini i Solberg s'escapa pels pèls de ser-ne exclòs
Sis vegades vencedors en vuit participacions des de l'any 2002, aquest és el balanç de Sébastien Loeb i Daniel Elena en el Ral·li de Montecarlo. I serien set triomfs si no fos perquè una penalització imposada fa deu anys –per una errada del seu equip en un canvi de pneumàtics– els va relegar a la segona posició després d'haver celebrat damunt el podi la que hauria estat la seva primera victòria mundialista. Se suposa el mal tràngol que devien passar Loeb i Elena –alsacià i monegasc, respectivament– quan van haver de tornar els trofeus que havien aixecat amb tanta alegria, però des d'ahir ja en tenen un altre per posar a la vitrina, el de vencedors de la 80a edició del ral·li per excel·lència. “Més enllà del que signifiquen els punts, estic orgullós d'haver guanyat un ral·li que porto tan a dins del meu cor”, va comentar Loeb després d'haver mostrat la seva enorme veterania i la solvència de Citroën: “després de molt de temps hem hagut d'escollir entre cinc tipus de pneumàtics i sempre hem trobat el correcte”, en la prova que ha obert el mundial, en què no van deixar ni les engrunes. Ahir es van embutxacar els tres punts extres amb què, des de l'any passat, es premia el vencedor de l'últim tram, en aquest cas l'únic del dia. El pilot de Citroën va explicar: “He decidit atacar, ja que aquests punts poden ser determinants per al títol”.
I també determinant, però en aquest cas per ajudar a aclarir el futur de la relació entre Mini i Prodrive, és el segon lloc de Dani Sordo. Aquest resultat en el ral·li, en la història del qual els Mini tenen un capítol destacat, pot ser el factor revulsiu que David Richards i Prodrive necessiten per obtenir un suport de BMW, que és molt menor del que l'estructura anglesa confiava rebre quan va decidir tirar endavant aquest projecte.
1.400 euros de sanció.
Petter Solberg haurà de pagar 1.400 euros de sanció per haver estat denunciat dissabte a la nit per circular a 106 km/h pels carrers de Mònaco (el límit és de 50 km/h), en el recorregut d'enllaç entre l'últim tram cronometrat i el parc tancat. El noruec es va escapar pels pèls d'una penalització que hauria anat molt més enllà de la pèrdua del tercer lloc en aquest ral·li, ja que n'hauria estat exclòs. A Solberg, ja l'havien advertit que si en qualsevol dels sis pròxims ral·lis torna a incórrer en aquest tipus de falta, serà exclòs d'una prova.
Que gran que és Delecour!
El Ford Fiesta RS del veterà francès va acreditar el 42è temps, a 52.2 segons de Loeb al curt tram d'ahir. Problemes? Cap ni un, simplement que Delecour va cedir el volant a Dominique Savignoni, el copilot, que ha decidit retirar-se. “És el meu amic i li he volgut fer aquest regal”, va comentar.
Publicat a
Notícies
Divendres,29 març 2024