Ral·lis

Barcelona és el rovell de l'ou del Ral·li Catalunya

Motor. La capital catalana centra les primeres jornades amb una exposició sobre les 50 edicions de la prova i el tram urbà que es disputarà dijous al recinte firal de Montjuïc

Barcelona acapara el protagonisme en les primeres jornades del Ral·li Catalunya Costa Daurada abans de cedir-lo a les comarques de Tarragona. Una exposició i el tram urbà al recinte firal de Montjuïc convertiran la ciutat en l'escenari predilecte per als aficionats a la gasolina.

L'exposició sobre les 50 edicions del Ral·li Catalunya és un dels plats forts de la prova d'aquest any, que es disputa aquest cap de setmana. Es tracta d'una retrospectiva amb miniatures dels vehicles guanyadors, trofeus i altres objectes que rememoren la història del ral·li. Una de les peces més valuoses és l'Alfa Romeo 1900 S amb el qual Sebastià Salvadó, actual president del RACC, i Guillem Bas, àlies Milano, van aconseguir la victòria en la primera edició del ral·li, disputada el 1957. L'exposició es pot visitar al Centre Comercial Arenas fins dijous, i l'endemà es traslladarà a Salou.

Ahir ja la van poder disfrutar els assistents a l'acte de presentació del ral·li, al qual van assistir els pilots Dani Sordo i Xevi Pons. L'edició d'aquest any pot decidir el campió del món a favor del francès Sébastien Ogier (Volkswagen), que arriba amb 27 punts d'avantatge sobre el seu company, el finlandès Jari Matti Latvala. Com a màxim se'n sumen 28 en cada ral·li, de manera que el títol està molt cuit.

La capital catalana també donarà el tret de sortida del ral·li amb un tram urbà a Montjuïc de 3,2 km de llargada i que servirà, com va assenyalar Sebastià Salvadó, per recuperar aquest escenari històric per a l'esport del motor. El 2012 ja es va fer a Barcelona la sortida cerimonial de la prova i l'any passat, la sortida real, però la ciutat serà aquest cop l'escenari d'un tram competitiu, fet que no passava des del 1986, any en què es va fer el circuit de Montjuïc. Els cotxes rodant al peu de la muntanya seran la imatge del ral·li als ulls del món. No només per la potència de la marca Barcelona sinó també perquè el tram, que es disputarà dijous a partir de les 6 de la tarda, serà emès en directe per Esport 3, que en produirà el senyal per a tot el món. Els 74 participants –més que l'any passat– faran dues voltes a un circuit d'1,6 km muntat al recinte firal de Montjuïc i passaran pel costat del pavelló Mies van der Rohe, la plaça de la Font Màgica, el pavelló d'Itàlia, l'avinguda Rius i Taulet i l'avinguda Maria Cristina, on hi haurà l'entroncament entre les dues voltes. Els cotxes disputaran aquest tram amb configuració de terra perquè aquesta serà la superfície de l'etapa de divendres. També es televisarà en directe l'últim tram del ral·li, el de Riudecanyes 2, diumenge (12 h) i que donarà punts extres.

Per celebrar les 50 primeres edicions del ral·li, l'organització també ha dissenyat un tram de 50 quilòmetres, el d'Escaladei, que serà el tram d'asfalt més llarg de tot el mundial. El RACC mobilitzarà fins a 2.500 persones, incloent els Mossos d'Esquadra per reforçar la seguretat del ral·li. També ha editat 30.000 fulletons que es repartiran entre el públic assistents i en els quals es faciliten consells sobre com col·locar-se a la carretera.

PROTAGONISTES

La potència de Barcelona s'uneix a la Costa Daurada, que veu la prova com a plataforma de promoció
Sebastià Salvadó
Arribo al ral·li amb moltes ganes i molt motivat per posar-me en la lluita pel podi de la categoria WRC2
Xevi Pons
Em fa més por un tram urbà curt que no els de 50 km, perquè hi tens més a perdre i poc a guanyar
Dani Sordo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)