Espanyol

A la zona alta en el preu per als abonats

Comparativa. L'Espanyol ocupa el sisè lloc en el cost del carnet de soci, i mira de compensar-ho premiant la fidelitat i amb descomptes comercials

L'Espanyol mira de tallar el descens continuat d'abonats iniciat fa quatre anys i que ha comportat perdre'n uns deu mil. Una de les mesures és congelar el preu del carnet de soci, que, malgrat tot, ocupa la sisena posició a primera divisió, darrere del Madrid, l'Athletic, el Barça, l'Atlético i el Màlaga si mirem el cost mínim de veure l'equip amb regularitat.

La gran majoria d'equips de primera congelen els preus. S'entén que, per molt que es digui, no s'ha sortit de la crisi econòmica, i l'esforç de pagar un o més carnets és considerable. L'Espanyol mira de compensar-ho amb facilitat en el pagament fraccionat sense interessos, descomptes per als aturats i la novetat de la temporada, que és el 15% de descompte en la renovació si s'ha anat al 100% dels partits de lliga i copa, que baixa fins al 10% si es va al camp en un 75% de les ocasions. D'entrada, un adult ha de pagar entre 250 i 1.200 euros.

El premi a la fidelitat és una manera de compensar que no es rebaixa el preu. Com congelar les tarifes. És una pràctica habitual a l'Espanyol i a altres clubs. Fins i tot el Betis hi ha apostat, tot i passar de segona divisió a primera. Caldrà veure què faran l'Sporting i Las Palmas. Si es mira les campanyes de renovació de l'abonament dels rivals, no hi ha grans inventives. El Llevant, que té un dels preus més baixos (de 80 a 340 euros), és un dels que se la juga amb una proposta per engrescar els més petits. Així, els fills i néts dels abonats d'entre 5 i 14 anys tenen el carnet gratuït.

De 36.500 a 25.492 socis

El Llevant és una excepció, perquè els clubs no es mouen gaire en les novetats per captar nous seguidors. La falta de novetats pot ser un dels motius que ja hi hagi casos de decepció, perquè el ritme de renovacions no és l'esperat, com al Màlaga. L'Espanyol s'ha mostrat intens amb el lema Treu la llengua, un anunci viral a les xarxes socials i, des d'ahir, una nova cançó, en espera de veure si la voluntat de fer-se veure a l'estiu per fires i festes majors té uns efectes reals. Les samarretes amb l'escut i la llengua han estat un èxit, i la primera tirada es va esgotar en qüestió d'hores. Caldrà esperar unes setmanes per veure si per primer cop en quatre anys es deixa de perdre aficionats amb ganes d'anar a l'estadi cada quinze dies. S'ha passat de 36.500 a 25.492 i cal buscar el retorn de la química amb els seguidors. L'aposta per gent de la casa i una bona temporada amb l'onze de Sergio González, lluitant fins a l'última jornada per Europa, i a un pas de la final de la copa del Rei hi hauria d'ajudar, perquè, com els passa a la majoria d'equips, tret dels dos grans, l'estadi supera el nombre de socis. En el cas blanc-i-blau, en l'última lliga només en tres ocasions es va superar la mitja entrada, així que l'aspecte de les grades va ser força trist com a norma general. A veure si treure la llengua ho esmena.

RECURSOS

El Llevant és dels pocs que arrisca amb carnet gratuït per als fills i els néts dels socis
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)