Barça

Un motor econòmic

El FC Barcelona va contribuir a la riquesa de la capital catalana amb 1.191 milions, un 1,46% del PIB de la ciutat la temporada 2018/19

El president, Josep Maria Bartomeu, assegura que la intenció és continuar creixent i que una de les grans apostes és fer-ho en l’àrea digital, en el qual en aquest exercici es preveu ingressar 100 milions d’euros

El FC Barcelona tindrà per aquesta temporada una facturació de més de 1.000 milions d’euros si pot complir el pressupost que es va aprovar en la passada assemblea de compromissaris. És, per tant, un club de futbol i poliesportiu, però amb uns ingressos d’una gran empresa. I, com tota companyia, la seva activitat econòmica té un impacte important en la societat. Ahir, en un esmorzar a la seu de Foment del Treball, es va presentar un estudi fet per la consultora Price Waterhouse Coopers (PWC), que va analitzar l’impacte econòmic del Barça tant a Barcelona com a Catalunya i a l’Estat espanyol, i les xifres són rellevants i reflecteixen perfectament que el club blaugrana és un actor important no només en l’àmbit esportiu, sinó també a l’hora de generar riquesa.

El FC Barcelona va generar una activitat econòmica a Barcelona de 2.040 milions d’euros, que es va traduir en 1.191 milions d’euros del PIB de la ciutat, un 1,46%, i fruit d’aquesta activitat va generar 19.451 llocs de treball, un 2,65% de la població ocupada, i una recaptació en impostos de 366 milions d’euros, que és un 13,81% del pressupost de Barcelona. Pel que fa a l’impacte del FC Barcelona i la Fundació Barça en l’activitat econòmica de Catalunya, en termes de PIB, el Barça hi contribueix amb 1.394 milions d’euros (un 0,57% del PIB català) i va ajudar a crear 23.531 llocs de treball, que equival a un 0,69% de la població ocupada a Catalunya. Pel que fa a l’Estat espanyol, el FC Barcelona va generar una activitat econòmica de 3.214.000 milions d’euros en la temporada 2018/19, que es va traduir en un impacte econòmic de 1.773 milions d’euros, equivalent a un 0,15% del PIB.

Per fer tots aquests càlculs, en aquest estudi s’ha tingut en compte l’activitat directa del mateix club i la seva fundació (personal, impostos i plantilla), a més de la despesa indirecte en proveïdors i inversions (desplaçaments, constructores, subministraments...). A tot això cal afegir altres impactes, com ara els produïts pel consum d’aficionats al voltant de l’estadi, els ingressos dels mitjans de comunicació per continguts relatius al club (inclosa la televisió de pagament) o els esports electrònics vinculats al Barça.

Creixement

El president del Barça, Josep Maria Bartomeu, es va felicitar per les xifres de l’estudi i va destacar el creixement que havia experimentat el club en els últims anys. L’últim estudi sobre l’impacte econòmic que el club genera a la ciutat, el va fer la firma Deloitte la temporada 2014/15 i les dades mostraven que l’impacte era de 906 milions d’euros. La comparació entre les dades de la temporada 2014/15 i les últimes analitzades, de la 2018/19, mostren que l’impacte total sobre el PIB a Barcelona, en termes absoluts, s’ha incrementat un 31%, mentre que l’impacte sobre l’ocupació, també en termes absoluts, ha tingut un increment d’un 17% (de 16.620 llocs de treball a 19.451).

Bartomeu es va felicitar per la feina feta els últims anys en el vessant econòmic i va assegurar que tenien la voluntat de continuar “creixent” per millorar les finances de la ciutat i el país. Va destacar l’efecte multiplicador del Barça en la generació de riquesa i va insistir a explicar les condicions que fan del FC Barcelona una entitat diferent. “No som una societat mercantil i no repartim dividends. Tots els recursos els reinvertim.” Va explicar que hi ha marge per créixer en diversos departaments, un d’aquests pel que fa als drets de la Champions, on s’ingressarà més i també en el futur Mundial de Clubs, on estan negociant amb la FIFA una competició entre 24 equips que duri setmanes i amb grans ingressos.

Bartomeu també va lloar l’aposta per l’àrea digital i va assegurar que seria una font important d’ingressos en el futur. Aquest any en aquesta àrea ja estan previstos 100 milions i va explicar que un dels grans projectes del club és crear una OTT –una plataforma per vendre continguts digitals– amb 30 milions d’usuaris en breu. “Volem competir amb Netflix i Amazon. Amb Barça Studios entrarem en la indústria de l’entreteniment.”

BARTOMEU

“Tenim ganes de continuar creixent. L’efecte multiplicador és extraordinari”

El Barça s’adhereix a Foment del Treball

Al marge de la compareixença, el president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, va anunciar que el FC Barcelona s’adheria a Foment Nacional del Treball. El Barça es converteix en el primer club esportiu català que formarà part d’aquesta comunitat, que té com a objectiu “ser líder social i referent d’opinió pública a favor del progrés de Catalunya com a motor econòmic del sud-oest d’Europa i de la conca mediterrània, en un entorn de llibertats, economia de mercat i societat del benestar”. El president de Foment, Josep Sánchez Llibre, es va felicitar per la nova incorporació i va explicar que volia incloure més entitats esportives

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)