Barça

Un Camp Nou culer

Davant la poca afluència de públic a l’estadi aquesta temporada, fet agreujat per l’episodi del dia de l’Eintracht, el Barça planteja noves fórmules i mesures per intentar omplir el camp en cada partit

“Volem un Camp Nou ple de gent culer.” Aquesta és la prioritat del Barça en aquests moments, en paraules de Maria Elena Fort, la vicepresidenta institucional de l’entitat blaugrana, després d’una temporada força decebedora pel que fa a afluència a l’estadi, amb el colofó lamentable i vergonyós que va suposar el partit d’Europa League contra l’Eintracht de Frankfurt. Aquell enfrontament d’infaust record contra el que va acabar sent el campió de la competició i que va acabar suposant l’eliminació dels blaugrana, va ser una “vergonya”, pel president Joan Laporta, a causa de la massiva presència de seguidors alemanys al feu culer. “És indignant i no es pot tornar a repetir”, va dir el dirigent. “És una errada de càlcul i de planificació. Jugant a casa no ens pot passar això. El club està treballant per veure què ha passat, i nosaltres també ho volem saber”, va afegir el tècnic, Xavi Hernández. “Prendrem mesures. No pot tornar a passar mai més”, va insistir Joan Laporta.

El club va investigar el que havia passat i va assenyalar els grups organitzats i els agents no oficials en la venda de tiquets, a més de palesar la seva sospita que aproximadament 14.000 socis van revendre una entrada o el seu abonament. Tot plegat, doncs, va obligar l’entitat a actuar i a trobar fórmules per evitar episodis d’aquest caire, i també per incentivar la presència de seguidors del Barça al Camp Nou. En l’entitat han detectat que hi ha entre 2.500 i 3.000 abonats que no van mai al camp, ni cedeixen el seu abonament, ni l’alliberen, i que només entre 9.000 i 10.000 van a més d’un 85% dels partits. Maria Elena Fort va explicar ahir, en aquest sentit, una sèrie de mesures, acordades per la junta directiva, i que es posaran en marxa a partir de la temporada vinent.

L’extinció de la possibilitat d’excedència, el retorn del seient lliure i diversos mecanismes per tal d’incentivar l’abonat a anar a l’estadi, com la penalització si no hi va ni allibera la butaca, destaquen, i a mode de prova, es posarà en funcionament un carnet digital. També es farà un nou cens de socis i sòcies.

FÓRMULES

L’entitat blaugrana penalitzarà els abonats que no vagin al camp

L’abonament digital

Per evitar la revenda, el club traurà un abonament digital del Camp Nou, que de moment serà d’ús voluntari. Funcionarà descarregant-lo amb una app i l’abonat podrà cedir el carnet per telèfon, però qui el rebi no el podrà cedir a un tercer. “Es podrà seguir amb la tradició de cedir l’abonament, però així podrem traçar qui el té en tot moment”, va destacar Fort, que va afegir que les entrades a partir d’ara seran digitals i nominatives, tant en la lliga, com en la Champions.

Pressió per als abonats

El Barça incentivarà els abonats que assisteixin a més del 80% dels partits amb avantatges com ara sortejos en desplaçaments amb l’equip, descomptes a la botiga i en restauració. Però penalitzarà els que no hi assisteixin sovint. Els que no hi assisteixin o alliberin el seu seient en 10 partits de la temporada, el club traurà el seient en el circuit comercial, llevat que el soci digui que el vol utilitzar abans de 72 hores del partit. Els que no assisteixin a cap matx de la temporada, perdran l’abonament en la següent.

Torna el seient lliure

S’acaben les excedències dels abonaments del Camp Nou, una mesura impulsada durant la pandèmia de la covid-19, amb aforaments restringits i limitats. Així doncs, el proper 14 de juliol està previst el cobrament i enviament dels abonaments del Camp Nou. També es recupera l’ús del seient lliure, on com a màxim es podrà cobrar un 95% del preu de l’abonament. Els alliberaments de localitats amb 10 dies o més d’antelació tindran el cobrament assegurat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)