Barça

Un pas més a prop de la felicitat

El Barça fa oficial l’acord amb Sixth Street per la cessió del 10% dels drets televisius per als pròxims 25 anys

El club blaugrana ingressa 207,5 milions d’euros, l’objectiu marcat, que permeten tancar la temporada amb beneficis, factor importantíssim després de dos cursos amb pèrdues

Sí, després de moltes hores i dies de patiment, el club blaugrana va aconseguir tancar l’acord amb la companyia d’inversió americana Sixth Street per a l’adquisició del 10% dels drets televisius per als pròxims 25 anys. A tothom li agradaria que el Barça hagués començat a tancar operacions de mercat com estan fent tots els grans clubs europeus, però en el club blaugrana tot ha d’anar pas a pas i les primeres operacions que toca fer són en l’àmbit econòmic per poder inscriure jugadors. I ahir, 30 de juny, el dia que oficialment acabava la temporada 2021/22, el Barça estava obligat a tancar la primera de les grans operacions econòmiques que té sobre la taula.

És un acord de vital importància per al Barça, que obté uns ingressos de 207,5 milions d’euros, que és la xifra que inverteix Sixth Street. Una xifra que compleix l’objectiu que va marcar el vicepresident econòmic, Eduard Romeu, el 16 de juny quan l’assemblea de compromissaris va donar el vistiplau a la cessió del 25% dels drets televisius i al 49,9% de la comercialitzadora BLM, i és que Romeu va assegurar que cada 10% dels drets televisius suposaria més de 200 milions d’euros. “Estem activant les palanques econòmiques i executant la nostra estratègia pacient, sostenible i eficient per enfortir la base financera del club”, va afirmar Joan Laporta en el comunicat oficial del club, en què afegia: “Sixth Street aportarà coneixements i recursos significatius, alhora que ens permetrà gestionar de manera independent les nostres operacions.”

Era indispensable

L’ingrés dels 207,5 milions d’euros que aporta Sixth Street permet al Barça complir un objectiu indispensable, el de tancar la temporada 2021/2022 amb beneficis econòmics. Després de tancar les dues últimes amb pèrdues per culpa de la mala gestió de la junta directiva de Bartomeu, agreujada per la pandèmia. Era de vital importància no acabar aquesta temporada amb un resultat econòmic negatiu. Ja no només per la credibilitat del projecte de la directiva encapçalada per Joan Laporta, sinó per la força que dona al club a l’hora d’afrontar els pròxims moviments i negociar els següents acords econòmics. A més, l’acord a efectes comptables encara té més pes, i és que suposarà una plusvàlua de 267 milions per al Barça en els comptes d’aquesta temporada, tot i que l’ingrés real sigui només dels 207,5 milions que inverteix Sixth Street. L’explicació és només apta per a experts en comptes, però la diferència és d’uns 59,5 milions d’euros que el Barça inverteix conjuntament amb l’empresa americana i que retornen al club.

La primera pedra

Tancar l’acord ahir era indispensable, però el Barça encara té molta feina pendent amb les palanques per poder celebrar-ho. I és que l’acord amb Sixth Street permet al club eixugar les pèrdues i els deutes, però de moment no ajuda en cap sentit al fair play financer i al límit salarial, maldecaps constants a l’hora d’anar al mercat a fitxar jugadors i per intentar renovar jugadors clau com pot ser el cas de Gavi.

Per això, Joan Laporta, Eduard Romeu i la resta de la junta directiva encara han de continuar valorant tota la resta d’operacions que continuen obertes, ja que fins que no s’activin altres palanques el club no es podrà donar per sanejat econòmicament. De marge, n’hi ha, i és que el Barça encara pot cedir un 15% més dels drets televisius i traspassar el 49,9% de BLM. Un cop fet, es podrà somriure.

MOLT CAMÍ

L’acord tancat ahir no soluciona els problemes del ‘fair play’ financer del club

SETMANES CLAU

El Barça encara necessita activar dues palanques més per sanejar el club aquest estiu

LES VALORACIONS DELS PROTAGONISTES

Estem orgullosos que el Barça ens hagi escollit per ser el seu soci. Creiem en l’estratègia del club
Alan Waxman
cofundador i ceo de sixth street
Estem activant les palanques i executant la nostra estratègia pacient, sostenible i eficient
Joan Laporta
president del barça

Qui és Sixth Street Partners?

Després de valorar durant setmanes i mesos l’acord amb CVC Partners i d’haver escoltat ofertes d’altres grups d’inversió com ara Bank of America i Goldman Sachs, el Barça ha tancat l’acord pels drets televisius amb Sixth Street, una companyia líder d’inversió a escala global amb més de 60.000 milions de dòlars en actius sota gestió i capital compromès. Les inversions de Sixth Street han inclòs diverses de les organitzacions esportives més importants del món. Un exemple és Legends, una empresa d’experiències prèmium. I un altre és el Madrid, i és que Sixth Street ha aportat 360 milions d’euros a canvi del 30% de l’explotació del Santiago Bernabéu els pròxims 20 anys.

La segona palanca, el 15% restant

Després de l’acord amb Sixth Street, el Barça, segons el que va aprovar l’assemblea de compromissaris, encara pot vendre un 15% més dels drets televisius per als pròxims 25 anys. I això implica una injecció mínima d’uns 300 milions d’euros segons els criteris que va establir el club, de cedir un 10% com a mínim per 200 milions. Les opcions que té el Barça sobre la taula són les mateixes que han focalitzat l’atenció en la cessió d’aquest primer 10%, i és que, tot i que una de les companyies d’inversió que podria estar interessada a adquirir aquest 15% restant és la mateixa Sixth Street, el Barça té l’opció d’escollir una oferta diferent.

La tercera palanca, el 49,9% de BLM

Fora dels drets televisius, el Barça té altres palanques econòmiques sobre la taula que pot activar, però la que està aprovada pels compromissaris és la venda del 49,9% de BLM, una empresa propietat de l’entitat culer en la seva totalitat, creada el 2018 i que s’encarrega d’explotar la comercialització de productes del club (botigues físiques, vendes a tercers, venda en línia i productes sota llicència). Arran de la pandèmia i de la marxa de Leo Messi, els ingressos d’aquesta empresa han baixat, però el club té previst ingressar entre 200 i 300 milions d’euros per vendre una part important d’una empresa en què el club blaugrana no deixaria de ser el màxim propietari.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)