Espanyol

L’escalf de l’afició

Els seguidors blanc-i-blaus s’han convertit en el jugador número 12 i han seguit l’ascens des de la distància

Han redoblat esforços malgrat el dolor de no poder gaudir amb els futbolistes a l’estadi

L’afició de l’Espanyol ha viscut des de la distància l’ascens. Els temps de pandèmia dicten aquesta esperit letàrgic en els codis del futbol. Un esport, on la gent en els estadis, li dona sentit a tota una litúrgia amb aires de religió. Fa més d’un any que veiem el futbol sense aficionats. Ens hem acostumat a aquells coliseus buits de la seva ànima. El repicar de la pilota amb aires d’entrenament o els crits sords d’alegria dels jugadors sense la melodia ambiental de la grada.

L’afició de l’Espanyol ha tingut un dolor doble al llarg d’aquest any que dura la pandèmia. Els seguidors van acomiadar l’equip de primera des del televisor i ha repetit l’experiència veient l’ascens mitjançant la petita pantalla. Futbol acrílic i despullat de passió.

Els seguidors blanc-i-blaus han intentat mitigar la distància corporal i emocional demostrant als seus futbolistes que els tenien al costat. La força d’un sentiment es va posar a treballar de valent mà a mà amb a Federació de Penyes i els diversos grups d’animació del club com la Curva i la Penya Juvenil comandats per l’àrea social de l’entitat que sempre va vetllar per mantenir la distància de seguretat imposada per les restriccions de la pandèmia. Tots els grups d’animació l van oblidar les seves diferències i van remar en una sola direcció: animar als deixebles de Vicente Moreno i no deixar-los sols en el camí cap a primera. Un recorregut complicat i amb ziga-zagues però que ha arribat a bon port amb el retorn de l’equip a primera divisió.

Per fer costat a l’equip es van fer motorades acompanyant l’equip des de l’hotel de concentració o, en els desplaçaments més importants, fins i tot guiar l’equip fins a l’aeroport. Es van crear diverses pancartes per animar l’equip i fer-se present abans del xiulet inicial de molts partits. “Et van veure baixar i et farem pujar”. Uns segons de comunió quan l’autocar enfilava l’avinguda del Baix Llobregat de Cornellà. Un instant fugaç però suficient on els jugadors, per la finestra de l’autocar, tenien clar que no podien fallar als seus aficionats. La ferida ja està cicatritzada. El jugador número 12.

GRUPS D’ANIMACIÓ

Han aparcat les seves diferències per donar suport a l’equip al llarg de tot el curs

SENSACIÓ TÈRBOLA

Els aficionats han vist el descens i l’ascens des del televisor per la pandèmia

MOMENT FUGAÇ

Uns segons de comunió quan l’autocar enfilava l’avinguda del Baix Llobregat

Vicente Moreno: “L’afició ha estat clau”

Vicente Moreno ha estat el gran artífex de l’ascens de l’Espanyol signant la millor puntuació història de l’Espanyol i, fins i tot, superant el gran any de José Antonio Camacho. Tot i això, el tècnic de Massanassa ha viscut un any atípic a la banqueta. Lluny de l’afició i amb l’estat buit. Però el tècnic té molt clar quin ha estat el paper dels aficionats des de la llunyania. “La nostra afició ha estat clau sense cap mena de dubte. Sense ells no ho hauríem aconseguit. Ens han donat suport des del primer moment i els hem tingut molts presents. Les rebudes que ens han fet ens han donat més energia”, va dir el tècnic fa un parell de setmanes.

Els jugadors també ha deixat patent al llarg de la temporada la importància de l’afició. “Volem pujar per nosaltres però també per la nostra afició que tenim al darrera. No volem fallar”, deia el capità David López que afegia: “Gràcies per animar-nos i no fallar en cap dels partits”. Diego López: “Aquesta afició s’ho mereix; aquesta afició és de primera”, deia a les xarxes socials el gallec. El porter mai ha desaprofitat l’ocasió per donar les gràcies als seus seguidors”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)