Girona

Vuit canvis en una dècada

D’etiqueta. L’acord amb Puma suposa la vuitena marca de roba esportiva que vesteix el Girona en la seva etapa en la LFP. La manca d’estabilitat ha marcat aquesta parcel·la del club

El City Football Group i Puma van anunciar aquesta passada primavera l’acord perquè l’empresa de roba esportiva alemanya vesteixi diversos dels clubs que es troben sota el paraigua de l’entremat citizen. Del vincle en va transcendir que la marca del felí pagarà una xifra aproximada als 600 milions d’euros en deu temporades i, com és obvi, el principal interès comercial de Puma serà explotar els ingressos que els pot donar el Manchester City. De l’acord, però, també es beneficiaran quatre clubs més del City Football Group: el Girona, el Melbourne City australià, l’Atlético Torque uruguaià i el Sichuan Jiuniu xinès.

En el cas dels gironins, l’arribada de Puma a Montilivi suposa la vuitena marca que vesteix els blanc-i-vermells en l’etapa en la LFP. El cert és que en aquest parcel·la no hi ha hagut mai gaire estabilitat i que, fins i tot amb l’equip en la primera divisió, no s’ha pogut extreure tot el suc possible a la venda de samarretes. Sense anar més lluny, el curs 2017/18, en plena eufòria per l’arribada a la màxima categoria, el club no va poder satisfer tota la demanda fins després de Nadal, i en diverses ocasions, l’estoc de determinades talles va ser escàs.

Tres cursos, el rècord

Puma ha firmat l’acord per deu temporades, un contracte que, si es complís, superaria amb escreix el rècord de cursos que una marca ha vestit el Girona des que juga en la LFP. Les temporades 2014/15, 2015/16 i 2016/17, Kappa va ser l’encarregat de vestir els gironins. Amb el salt a primera divisió, l’acord es va signar amb Umbro, que ha proveït el club de Montilivi les dues darreres temporades, protagonitzant capítols positius –els dissenys han estat prou atractius– i d’altres de més delicats, com ara la falta d’estoc el curs passat i els problemes en les categories de base.

La història era molt diferent les primeres campanyes en la 2a A, en què pràcticament es canviava de marca de roba cada curs. L’estrena a plata es va fer mantenint la marca de 2a B –Diadora–, però, després, han passat empreses com ara Elements, Nike, Luanvi, Kedeké i, finalment, Kappa. Més enllà de reforçar els ingressos per venda de samarretes, l’arribada d’una nova marca amb experiència contrastada a l’hora d’abastir clubs esportius també hauria de fer oblidar els problemes que sovint hi ha hagut perquè tots els equips del planter vestissin les mateixes samarretes que el primer equip des del primer dia del curs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)