Més esport

“És vergonyós usar el moment polític d’excusa”

Vela. La navegadora catalana proposa una regata de classe 40 per salvar el futur de la Barcelona World Race i, de moment, l’Ajuntament barceloní no li ha donat resposta

Al capdavant de la iniciativa que mira d’assegurar el futur de la Barcelona World Race (BWR) convertint-la en una regata de classe 40, hi ha l’experta navegadora catalana Anna Corbella, la primera en tot l’Estat capaç de donar la volta al món sense escales. Ja fa anys que li volta pel cap un projecte que ara, amb la suspensió de l’esdeveniment, ha guanyat força.

“La BWR estava destinada a morir. No era atractiva per als navegants. El model que s’havia seguit fins ara segur que no serà el de l’edició del 2022. Per això, perquè la regata no es perdi per sempre, oferim, més que mai, la nostra proposta”, explica a aquest diari.

Pel que fa als motius de l’ajornament de la BWR, Corbella manifesta de manera molt clara el seu rebuig a utilitzar la inestabilitat política que viu Catalunya com a justificant de la cancel·lació de la Barcelona World Race. “Em sembla vergonyós que es faci servir d’excusa”, etziba. “Si en una situació de calma la regata s’hauria suspès igualment? I tant! La política afecta altres àmbits, negocis i empreses, i tots, més o menys, tiren endavant”, sentencia.

Anna Corbella, juntament amb un altre experimentat navegant, Guillermo Altadill, proposa una competició de classe 40 que, segons asseguren, seria pionera, única al món, de primer nivell esportiu, econòmicament sostenible i socialment inclusiva. “El nostre projecte és molt més barat que el que hi havia fins ara. No conec amb detall el pressupost actual, però sé que es necessitaven 11 o 12 milions d’euros per validar la regata. El nostre seria de 4 o 5 milions i estaria cobert amb patrocini privat, sempre que l’Ajuntament ens donés el suport necessari i ens permetés usar el nom de Barcelona World Race”, assegura.

Esperant l’Ajuntament

Segons Corbella i Altadill, l’Ajuntament de Barcelona –que és un dels patrons de la Fundació Navegació Oceànica (FNOB), la responsable de la BWR– fa mesos que coneix la seva iniciativa, però en cap moment els ha donat una resposta. “No ens han explicat per què, sense valorar la nostra proposta, van decidir suspendre la regata. Potser no vam saber imposar la nostra idea, el cas és que no ens van tenir en compte. El problema de les institucions és que és difícil arribar a qui finalment pren les decisions”, lamenta Anna Corbella. “Estem esperant que ens diguin alguna cosa, però anem justos de temps. Hauríem de parlar aquesta setmana, no perquè ens diguin sí o no, sinó perquè ens escoltin”, hi afegeix. Per altra banda, la navegadora catalana revela que a l’Estat espanyol hi ha dues ciutats –que no pot revelar quines són– interessades en el seu projecte, amb les quals ja s’ha citat per tenir una trobada.

Consultat per aquest diari, l’Ajuntament de Barcelona va confirmar ahir que encara no han estudiat la proposta d’Anna Corbella i Guillermo Altadill “per una qüestió de temps”. Segons les fonts consultades, fins ara els equips de l’Institut Barcelona Esports (IBE) han treballat només per salvar el model de Barcelona World Race que hi ha hagut, sense tenir en compte les alternatives de futur. En tot cas, el projecte que pretén salvar l’esdeveniment convertint-lo en una regata de classe 40 no està descartat per part del consistori barceloní. “No està prevista una trobada, però no tanquem la porta a aquesta iniciativa.”

LES FRASES D’ANNA CORBELLA

La BWR estava destinada a morir. No era atractiva per als navegants. El model que s’ha seguit fins ara segur que no serà el del 2022
El nostre projecte és més barat que el que hi havia. Costaria 4 o 5 milions, coberts per patrocinis, si l’Ajuntament ens donés suport

La classe Imoca contradiu la proposta de Corbella i Altadill

La classe Imoca, que reuneix els vaixells de 60 peus (18,28 metres d’eslora) amb quilla pivotant, va respondre ahir a la iniciativa d’Anna Corbella i Guillermo Altadill. Antoine Mermod, president de la classe Imoca, va fer públic un document que especifica que “en virtut del contracte en vigor entre la classe Imoca i la FNOB (Fundació Navegació Oceànica de Barcelona), establert el maig del 2015 i per a les pròximes tres edicions, la Barcelona World Race es disputarà exclusivament en vaixells de la classe Imoca”. Segons el comunicat, la BWR serà, a partir de la pròxima edició, “qualificadora i selectiva per poder participar en la Vendée Globe”. Una circumstància que estimularia els equips de la classe Imoca a participar en la regata barcelonina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.