Motociclisme

Moto GP

GP d'Alemanya

El ‘kaiser’ de Cervera

Vuitena victòria consecutiva a Sachsenring de Marc Márquez, que se situa líder per primer cop aquest any

Folger lluita amb el campió fins al final, Pedrosa acaba tercer i Viñales remunta de l’onzè lloc fins al quart

L’idil·li de Marc Márquez amb Sachsenring sembla infinit. Vuit victòries consecutives, en totes les categories i un salt espectacular en el campionat, del quart lloc al primer d’una classificació que cada cop s’estreny més. Fa tres curses hi havia 37 punts entre el primer i el quart, que van passar a ser 27, 11 i, ara, 10. I el cinquè, Dani Pedrosa, és a 26 punts.

És probable que Márquez no sigui globalment el pilot més ràpid. Però quan ha acabat les curses el seu pitjor resultat ha estat un sisè lloc i aquesta és la diferència amb Viñales (també dos zeros, però un desè a Montmeló). En el fons, ser líder és circumstancial, i més veient les muntanyes russes que viuen la majoria d’equips. Dissabte les Yamaha semblaven desnonades. Ahir Viñales va arrencar onzè i va acabar quart, en remuntada, i va ser el pilot amb millor ritme, fora de Márquez i Folger.

El nou ídol alemany

Sí, Jonas Folger, el primer alemany que acaba en el podi a Sachsenring en la categoria reina va discutir la victòria a Márquez fins a les cinc últimes voltes, quan quatre voltes seguides del català entre 1:21.6 i 1:21.8 van ser demolidores. Un parell d’errades el van fer entrar en raó. Com Zarco a França.

Folger va irrompre al davant quan va avançar Jorge Lorenzo –tercer en una gran sortida, ajudat per les gomes toves– i en tres voltes es va cruspir Pedrosa i Márquez encadenant voltes ràpides. Només Márquez el va seguir, ja que Pedrosa va quedar en terreny de ningú.

Márquez va recuperar el cap de cursa superat el primer terç i va intentar escapar-se, però li va ser impossible. En la zona de la baixada Folger s’hi tornava a enganxar. Deixant de banda la hipermotivació del pilot local, queda clar que el xassís 2016 és altament competitiu en mans dels dos pilots debutants de Tech 3. Yamaha Factory té cinc setmanes per rumiar si s’empassa l’orgull i fa marxa enrere o insisteix a millorar la versió 2017.

Superat el primer terç de cursa, el grup perseguidor el formaven Rossi, Dovizioso, Petrucci i Aleix Espargaró. Lorenzo, sense ritme, havia anat enrere i era vuitè.

El mallorquí encara perdria tres posicions més, la primera a mans de Viñales. El pilot de Roses va quedar de seguida exclòs de la lluita pel podi. En les tres primeres voltes havia perdut més de tres segons, però la seva segona meitat de cursa va ser excel·lent. Fins a la volta 11 no va guanyar cap més posició que en l’arrencada, a costa de Pol Espargaró. Però entre les voltes 11 i 20 va superar un rere l’altre Lorenzo, Aleix Espargaró, Petrucci, Dovizioso i Rossi. El quart lloc era el sostre lògic, si no hi havia un error dels rivals, i no va arribar. No és un podi, però limita molt els danys que es temien dissabte.

A més de Lorenzo, també va anar cap enrere Dovizioso, penalitzat –com Lorenzo– pel pneumàtic posterior tou. La Ducati de Bautista –cursa de menys a més– i l’Aprilia d’Aleix Espargaró el van acabar relegant al vuitè lloc, un resultat que li costa el lideratge. Cap dels tres pilots que va escollir el compost tou (Lorenzo, Dovizioso i Abraham) va aconseguir un resultat satisfactori.

El pes de la lògica

Folger ja no tenia el grip de la primera meitat de cursa, quan havia fet cinc voltes més ràpides que la millor de Márquez. Però tot i un petit error (volta 19) no es va rendir. Una volta més tard ja tornava a estar enganxat al català. Tot això, a 1:21 alt. Fins que, intentant seguir l’1:21.6 de Márquez en l’antepenúltima volta (el seu millor gir), va veure perillar el millor resultat de l’any –tenia dos sisens llocs– i va claudicar. No podia fer res més contra un pilot que, excepte la primera volta i l’última, va fer 21 de les 28 voltes entre 1:21.6 i 1:21.9. Això sí, Folger es va quedar amb la volta ràpida.

1,5
segons
més ràpida va ser la cursa d’ahir que la del 2015 (l’any passat estava mullat), molt poc per a una pista amb l’asfalt nou
4
líders
diferents ha tingut el campionat: Viñales (curses 1, 2, 5, 6 i 7), Rossi (3 i 4), Dovizioso (8) i Márquez (9)
10
pilots
han fet podi en nou curses: Márquez, Viñales, Dovizioso, Rossi, Pedrosa, Zarco, Folger, Petrucci, Lorenzo i Crutchlow

Marc Márquez

Espectacular. Quan arriba a una pista on se sent bé, és imbatible. Memorable el seu ritme en les voltes finals.

Maverick Viñales

Se la jugava i amb cap fred va aconseguir el millor resultat possible. Avançar Rossi i deixar-lo enrere, un bon senyal

Dani Pedrosa

La irrupció de Folger, i no el ritme de Márquez, el va deixar tallat. No cometre errors el fa estar viu en el mundial.

Aleix Espargaró

Qualitativament, el seu millor resultat. Mai no havia batallat (i vençut) una moto ‘top’ que no tingués problemes.

Pol Espargaró

En sec les limitacions de la KTM són evidents. En els punts, rere Petrucci i 5 segons davant del seu company Smith.

Tito Rabat

Els punts estaven a ritme d’1:22 alt, que el català no va mantenir sempre. Es va quedar a 3.5 segons del quinzè.

Àlex Rins

Lluitava en els grup dels punts però en la volta 9 una sortida de pista el va enviar a l’últim lloc, lluny de tothom.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)