Fórmula 1

Flaire de campió

Hamilton domina de punta a punta el GP de Singapur i amplia el marge sobre Vettel en la general fins a 40 punts

El pilot de Ferrari supera Verstappen, però espifia la tàctica i entra tercer

Lewis Hamilton va escriure ahir un capítol daurat en el camí cap al títol mundial. El pilot de Mercedes va dominar de punta a punta el GP de Singapur controlant el ritme amb mà ferma. Oli en un llum, el seu rival Sebastian Vettel va sortir perdedor del duel pel segon lloc amb Max Verstappen, de manera que el marge entre tots dos en la general s’ha ampliat fins a 40 punts. El pilot alemany encara depèn d’ell per ser campió, però si Hamilton fos sempre segon Vettel hauria de guanyar les sis curses que queden per coronar-se amb dos punts de marge.

Val a dir que Sebastian va arrencar millor que Max i el va superar en la primera volta, just abans que la cursa s’hagués de neutralitzar per la topada entre els Force India de Pérez i Ocon en el tercer revolt. A Ferrari volien plantar cara i van plantejar una tàctica agressiva per desbancar el líder. Vettel va ser el primer a aturar-se a boxs (volta 14) i va canviar el pneumàtic hipertou per l’ultratou (el mitjà de duresa). Però Hamilton va respondre en el següent gir, va muntar el tou per anar fins al final sense ensurts i va mantenir folgadament la posició.

Plou sobre mullat

Per acabar-ho d’adobar, Vettel havia tornat a la pista rere Pérez, que encara no s’havia aturat. El va superar just quan ho feia Verstappen, però va perdre un temps vital rere el mexicà i l’holandès va recuperar el lloc que havia cedit en la sortida. I com que sempre plou sobre mullat, llavors Vettel es va adonar que amb les cobertes morades no acabaria la cursa. Ho va aconseguir i va mantenir el tercer graó del podi, però a costa de sacrificar el ritme: l’RB14 número 33 i l’SF71H número 5 havien començat la volta 18 emparellats, però Vettel va creuar la meta més de mig minut més tard que Verstappen.

Encara bo que Bottas, quart, tenia els seus propis problemes amb la gestió de les rodes. El segon Mercedes es va acostar a dos segons del podi en la volta 19, però no va arribar a amenaçar el Ferrari i va acabar la cursa defensant-se de l’atac de Räikkönen i Ricciardo, cinquè i sisè. La necessitat de cuidar les rodes per resoldre la cursa amb una sola aturada va alentir el ritme del grup, fins al punt que la millor volta la fer Kevin Magnussen, que va entrar el penúltim. El danès de Haas va muntar l’hipertou en la seva tercera aturada i va rodar en 1:41.9, un segon més ràpid que el millor registre de Hamilton.

De retruc, la degradació de l’hipertou que muntaven els deu primers en la primera tirada, amb els cotxes carregats amb 105 quilos de carburant, va donar ales als pilots que van poder començar la cursa amb l’ultratou, més durador. Així doncs, Alonso, Sainz i Leclerc –onzè, dotzè i tretzè en la graella– es van enfilar fins al setè, el vuitè i el novè lloc en l’arribada, afavorits a més pel tap que va fer Serguei Sirotkin. El pilot de Williams es va aturar en les primeres voltes perquè un cèrcol de la llanda d’Ocon se li havia enganxat en l’aleró. Va muntar pneumàtics tous per anar fins al final, però amb un ritme lentíssim. Pérez, impotent, va acabar topant-hi perquè li cedís el pas, i fins i tot el líder va patir per doblar el pilot rus. Hamilton el va atrapar en la volta 37, just quan Grosjean també mirava d’avançar-lo, amb el resultat que Verstappen va encalçar el Mercedes i va arribar a ensenyar-li el morro. Va ser un miratge. Dos girs més enllà, Lewis tornava a tenir tres segons de marge i caminava amb pas ferm cap a la victòria i, tal vegada, el títol.

LA DADA

4
victòries
ha aconseguit Hamilton en les últimes cinc curses. En l’altra va entrar segon rere Vettel.

PROTAGONISTES

Hem intentat ser agressius però no ha sortit bé. Tal com hem plantejat la cursa no teníem cap possibilitat
Sebastian Vettel
Veient com de malament ha anat el cotxe a estones aquest cap de setmana, acabar segon és increïble
Max Verstappen
No sé ben bé què ha passat amb Ferrari. No esperava marxar de Singapur amb deu punts més d’avantatge
Lewis Hamilton
1rLewis Hamilton (Mercedes)1h51:11.611
2nMax Verstappen (Red-Bull-TAG)a 8.961
3rSebastian Vettel (Ferrari)a 39.945
4tValtteri Bottas (Mercedes)a 51.930
Kimi Räikkönen (Ferrari)a 53.001
Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG)a 53.982
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 1:43.011
Carlos Sainz (Renault)a 1 volta
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)a 1 volta
10èNico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
11èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)a 1 volta
12èStoffel Vandoorne (McLaren-Ren.)a 1 volta
13èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
14èLance Stroll (Williams-Mercedes)a 1 volta
15èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1 volta
16èSergio Pérez (Force India-Merc.)a 1 volta
17èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
18èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 2 voltes
19èSerguei Sirotkin (Williams-Merc.)a 2 voltes
ret.Esteban Ocon (Force India-Merc.)0 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Hamilton v. 1 a 14, Verstappen 15 a 17, Räikkönen 18 a 21, Ricciardo 22 a 26, Hamilton 27 a 61
VOLTA RÀPIDA
K. Magnussen (1:41.905, a 178.860 km/h)v. 50
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)281
2nSebastian Vettel (Ferrari)241
3rKimi Räikkönen (Ferrari)174
4tValtteri Bottas (Mercedes)171
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)148
Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)126
Nico Hülkenberg (Renault)53
Fernando Alonso (McLaren-Renault)50
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)49
10èSergio Pérez (Force India-Mercedes)46
11èEsteban Ocon (Force India-Mercedes)45
12èCarlos Sainz (Renault)38
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes452
2nFerrari415
3rRed Bull-TAG Heuer274
4tRenault91
Haas-Ferrari76
McLaren-Renault58
Force India-Mercedes32
Toro Rosso-Honda30
Sauber-Ferrari21
PRÒXIMA CURSA
GP de Rússia, 30 de setembre

Per emmarcar

Alonso va treure suc de l’estratègia per entrar setè i primer dels altres, l’últim pilot en la volta del líder.

Per oblidar

Pérez va empènyer el seu company Ocon contra el mur en la sortida i més endavant va topar amb Sirotkin.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)