Fórmula 1

Arrenca el compte enrere

Fórmula 1. El GP del Japó marca el començament de la recta final del curs, amb Hamilton com a gran favorit després de tres victòries seguides

Que en queda, de lluny, el GP d’Anglaterra. Fa encara no tres mesos, Sebastian Vettel celebrava la victòria a Silverstone sabent que havia estat una injecció de moral per a Ferrari. Res no feia pensar aleshores que avui, la vigília dels entrenaments lliures del GP del Japó –comencen la pròxima matinada, hora catalana–, les possibilitats del pilot alemany s’haurien desfet com un terròs de sucre.

Aquell dia va ser l’últim de Vettel com a líder el 2018. En les sis curses següents, Lewis Hamilton va iniciar una ratxa immaculada que l’ha dut a acaronar el cinquè títol mundial quan només falten cinc proves per al final del curs. Amb la inestimable col·laboració, val a dir-ho, del seu rival de Ferrari, que en aquest període ha combinat un únic triomf a Spa amb errors colossals, com ara a Hockenheim i Monza, les respectives curses de casa del pilot alemany i l’equip italià.

La millor ratxa

En canvi, Hamilton ha encadenat cinc victòries i dos segons llocs en les últimes set curses, i des de la derrota a Spa n’ha guanyat tres de seguides, gràcies en bona mesura a una millor gestió i elecció dels pneumàtics. Costa pensar que pugui perdre el títol, ja que en faria prou amb quatre tercers llocs i un segon per coronar-se campió encara que Vettel guanyés les cinc curses de la recta final. El pilot anglès de Mercedes viu la millor ratxa de la seva carrera en F-1, només superada el 2014, quan va tancar el curs amb sis victòries i un segon lloc.

Per si no fos prou, Suzuka és un escenari propici per a Mercedes, que hi ha guanyat sempre en l’era híbrida de la F-1, d’ençà del 2014 (una edició recordada per l’accident al capdavall mortal de Jules Bianchi). Es preveu una cursa sobre sec, per bé que les jornades prèvies les possibilitats de pluja són força elevades.

Una taca en l’historial

Hamilton i Mercedes van donar el cop de gràcia a Vettel i Ferrari en el GP de Rússia, diumenge. Paradoxalment, però, la gestió de l’ordre d’equip que va privar de la victòria el segon pilot, Valtteri Bottas, per lliurar-la al cap de files, Hamilton, va enterbolir el doblet de l’equip de Brackley, capficat a lamentar un resultat teledirigit i no a celebrar un èxit decisiu enfront d’un rival de gran volada. A can Ferrari hi tenen la mà trencada, però als homes de Toto Wolff encara els costa assimilar que de vegades convé sacrificar l’exercici del gregari, com bé saben els directors de les proves de ciclisme en ruta. El dia de Bottas arribarà quan Hamilton ho tingui coll avall. És a dir, en qualsevol moment a partir d’ara.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)