Més motor

El 2019 comença avui

Motociclisme. Lorenzo, que s’estrena avui a Xest amb l’Honda RC213 V del 2019, el gran protagonista dels primers testos de pretemporada

Sense temps per descansar ni per assimilar els resultats de la temporada alguns dels millors pilots de MotoGP saltaran un altre cop avui al circuit de Xest per provar les motos del 2019, que a partir d’ara comencen la seva evolució definitiva. Tots els ulls estan posats en el box de l’equip oficial d’Honda. El triple campió del món Jorge Lorenzo, baixa els últims grans premis per una lesió, pujarà per primer cop a l’Honda RC213 V, màquina amb la qual ha de formar un tàndem demolidor amb Marc Márquez, que ha guanyat cinc dels últims sis títols mundials. El de Cervera va participar diumenge a la nit a la gala dels campions, on va rebre oficialment el títol de campió.

Lorenzo, que va tenir diumenge un emotiu comiat a Ducati, marxa de l’escuderia italiana amb algunes bones actuacions puntuals i victòries sonades però lluny de les expectatives de lluitar pel títol amb el tro de Cervera, el seu nou company d’aventures. Ni Lorenzo ni Márquez –pendent d’una operació a l’espatlla– estaran en les seves millors condicions físiques però Honda necessita urgentment la seva opinió per tornar a fer de la seva moto la més ràpida i fiable del campionat, sobretot ara que no hi ha Dani Pedrosa, el pilot més expert en aconsellar els enginyers i mecànics de l’equip.

Lorenzo ja va visitar ahir el box d’Honda amb algun dels seus ajudants i va saludar els responsables de l’equip. “El més important els primers dies serà trobar el meu propi ritme i que sigui constant, aquesta és la millor manera de preparar la moto”, va explicar Lorenzo al web Moto GP. Tampoc Márquez mirarà massa els per volta: “És més rellevant entendre la moto, al principi que siguis molt ràpid no vol dir que estiguis fent la feina que cal”, hi va afegir. Dovizioso, que ha sumat deu victòries i dos subcampionats els dos últims anys, també defensa la mateixa idea: “Sempre és maco ser el més ràpid, fins i tot en els entrenaments, però sobretot vull sentir-me confortable amb la nova moto.”

A Xest hi haurà altres debuts rellevants. Així, Johann Zarco, fins diumenge a Yamaha, també s’estrenarà en uns testos oficials amb l’equip oficial de KTM, que no ha anunciat la presència del seu nou provador, precisament Pedrosa, en el seu nou rol en el mundial. Danilo Petrucci s’estrenarà a l’equip oficial de Ducati com a substitut de Lorenzo i lloctinent de Dovizioso, que ha sumat deu victòries parcials i dos subcampionats entre el 2017 i el 2018.

Canvis que venen

La comissió dels grans premis, reunida el cap de setmana, va aprovar importar el model d’entrenaments oficials de MotoGP amb Q2 i Q1 a Moto2 i Moto3. Així, en les dues categories, els 14 pilots més ràpids passaran directament a la Q2. La resta competirà en la Q1 després de la qual els quatre millors també accediran a la Q2 definitiva. Aquest canvi també modificarà lleugerament els horaris dels dissabtes. La FIM va assenyalar que la decisió s’havia pres després d’escoltar l’opinió dels equips de les dues categories.

Nova “oferta” per a Pedrosa

Dani Pedrosa, confirmat oficialment com a nou pilot de proves de KTM, estudia una altra oferta per a la propera temporada, ser un dels comentaristes de les proves del mundial a la plataforma DAZN, que s’ha quedat els drets del mundial a l’Estat espanyol, segons va anunciar ahir motorsport.com. Dorna, l’empresa organitzadora del mundial, no tem que el canvi de Movistar a DAZN afecti la visibilitat de campionat. De fet, hi ha un acord perquè dos dels grans premis s’ofereixin per una cadena en obert i l’accés a la nova plataforma serà senzill a través d’internet i amb un preu assequible –menys de 10 euros– en un paquet que probablement també inclourà la Premier.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)