Fórmula 1

La graella del 2019, completa

Fórmula 1. Toro Rosso confirma que Albon serà el company de Kviat el curs vinent. Cinc pilots s’estrenen amb els seus nous equips el primer dia de tests de pneumàtics a Abu Dhabi

El pàdoc de la F-1 no ha trigat gaire a girar full pel que fa al 2018 i ahir ja va oferir un tastet del pròxim curs a Abu Dhabi. El circuit on diumenge es va cloure el campionat va ser l’escenari del primer de dos dies de tests dels nous pneumàtics de Pirelli, que ha prorrogat el contracte amb la F-1 fins al 2023. Als equips no els és permès aprofitar l’avinentesa per assajar peces experimentals –només poden usar elements provats en cursa–, però la majoria hi fan córrer alguns dels nous fitxatges.

Així, ahir Williams va repartir la primera jornada entre el campió de F-2 George Russell i el veterà Robert Kubica; Lando Norris, subcampió de F-2, va provar el McLaren, i avui és el torn de Carlos Sainz; Kimi Räikkönen va canviar el Ferrari pel Sauber, equip amb el qual va debutar el 2001, i Lance Stroll també va compartir el volant del Force India amb Sergio Pérez.

Fora de la pista, Toro Rosso va confirmar el fitxatge d’Alex Albon –tercer classificat en F-2– al costat de Daniïl Kviat, que torna a la F-1 després d’un any a la banqueta. El pilot tailandès, de 22 anys, ha hagut de desdir-se d’un acord previ amb Nissan per córrer en la fórmula E i no provarà el cotxe fins a la represa dels tests al febrer, al Circuit de Barcelona-Catalunya, però amb l’anunci la graella del 2019 ja està completa, per bé que l’acord de Stroll i Force India encara no és oficial.

Sistema Moto GP

Els equips disposen a Abu Dhabi de la gamma definitiva de pneumàtics Pirelli del 2019, i també els del 2018 per poder-los comparar. Els compostos de sec disponibles es redueixen de set a cinc –desapareixen el superdur, que era un comodí que no s’ha usat enlloc, i el supertou, massa semblant al tou i l’ultratou–, però la gran novetat és l’adopció d’un sistema com el de Moto GP per designar-los, per bé que en els tests es manté el codi de colors actual. En les curses hi haurà sempre el dur (blanc), el mitjà (groc) i el tou (vermell) –groc, negre i blanc en Moto GP, respectivament–, i la duresa relativa dels compostos s’indicarà amb números, de l’1 (més dur) al 5 (més tou). Així, ahir Sebastian Vettel va fer el millor temps amb el Ferrari calçat amb l’hipertou antic (color rosa), mentre que Valtteri Bottas, segon, va muntar el seu equivalent del 2019 en el Mercedes, el compost 5.

LA DADA

3
debutants
en la graella del 2019: Russell, Norris i Albon, els tres primers en la general de F-2 del 2018.
Test F-1, primer dia
1r S. Vettel (Ferrari) 1:36.812/67
2n V. Bottas (Mercedes) 1:37.231/120
3r L. Stroll (F. India-Merc.) 1:37.415/56
4t M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:37.947/131
5è S. Pérez (F. India-Merc.) 1:37.976/67
6è L. Norris (McLaren-Ren.) 1:38.187/135
7è N. Hülkenberg (Renault) 1:38.789/128
8è P. Fittipaldi (Haas-Ferr.) 1:39.201/54
9è R. Kubica (Williams-Merc.) 1:39.269/32
10è G. Russell (Wiliams-Merc.) 1:39.512/42
11è K. Räikkönen (Sauber-Ferr.) 1:39.878/102
12è S. Gelael (STR-Honda) 1:40.435/150

Alonso prova un Nascar

Quan encara no feia ni 24 hores que havia posat punt final a la seva carrera en F-1 –si més no, de moment–, Fernando Alonso va provar dilluns a Bahrain un turisme de la Nascar, el campionat nord-americà d’automobilisme més popular. El pilot asturià va conduir el Chevrolet de Jimmie Johnson, set cops campió de la Nascar, que al seu torn va agafar el volant d’un McLaren-Mercedes V8 del 2013 (que també va pilotar Alonso). El bicampió de F-1 va gaudir de l’experiència, tot i que Bahrain no era el traçat més adequat per provar un cotxe dissenyat per als ovals nord-americans.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)