Fórmula 1

El circuit de Barcelona-Catalunya, amb l’agenda plena per al 2019

Motor. Fora de la competició, el repte és renovar el contracte amb la F-1, que s’acaba l’any vinent.

El circuit de Barcelona-Catalunya tancarà el 2018 amb una ocupació de la pista de 307 dies (84% del total) que no seran més perquè 36 dies van estar dedicats al reasfaltat de la pista. En el moment de passar balanç de l’any, el president del circuit, Vicenç Aguilera, admet que un dels grans objectius per al 2019 és renovar el contracte amb la F-1, que s’acaba justament l’any vinent. Serà la primera vegada que Aguilera negocia amb Liberty, el nou propietari dels drets de la F-1, després de la fi de l’etapa de Bernie Ecclestone. El dirigent català explica que ha de ser discret en benefici del resultat final.

L’agenda 2019

Per al 2019, l’agenda del traçat català està farcida d’esdeveniments (21) amb els GP de F-1 (9-12 de maig) i MotoGP (14-16 de juny) com a perles i les novetats d’una cursa de les European Le Mans Series (ELMS), del 19 al 21 de juliol –cursa de 4 hores en substitució de la que es feia al Red Bull Ring– i, tres dies més tard, dels entrenaments oficials del WEC (World Endurance Championship). La cursa del campionat de resistència torna a Catalunya 10 anys després de l’última, en format de 1.000 quilòmetres, disputada el 2009.

El circuit manté també la prova del mundial de ral·licròs (27 i 28 d’abril) i els test de F-1, tant els de pretemporada (18-21 de febrer i 26 de febrer-1 de març) com els dos dies posteriors a la disputa del gran premi. Esperit de Montjuïc (5-7 d’abril, dedicat als clàssics), V de V Endurance Series (23 i 24 de març), les 24 hores moto (5-7 de juliol) i auto (30 agost-1setembre), International GT Open (21 i 22 de setembre) i tot el paquet de curses englobades en el Festival de la Velocitat (27-29 de setembre) es mantenen el el calendari. També hi ha curses del FIM CEV (8-9 de juny) i del campionat d’Espanya de Superbikes (25 i 26 de maig), a més del Bicircuit (7-8 de setembre) i els campionats de Catalunya de motociclisme (30 de juny) i automobilisme (9-10 de novembre) completen el calendari.

A nivell d’actuacions sobre les instal·lacions, i després de la inversió feta amb l’asfaltat, el circuit serà prudent, malgrat que té previst fer una actualització de la zona de boxes que ja estarà disponible abans dels primers test de F-1

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)