Fórmula 1

Totes li ponen, a Mercedes

Fórmula 1. L’equip platejat suma a la Xina el tercer doblet seguit, amb Hamilton al davant de Bottas, mentre que Ferrari s’embolica amb l’estratègia i Vettel i Leclerc són només tercer i cinquè

Fa cinc anys, Lewis Hamilton va guanyar la cursa número 900 del campionat del món de conductors, a Bahrain, al davant de l’altre Mercedes, llavors en mans de Nico Rosberg. Ahir, el pilot anglès va vèncer a la Xina la cursa puntuable número 1000, seguit també per l’altra fletxa de plata, ara pilotada per Valtteri Bottas.

La dada il·lustra el domini de l’equip de Brackley en aquest període –coincideix de ple amb l’ús de les mecàniques híbrides en la F-1– i, de retruc, la supremacia de Hamilton. La cursa 900 va ser la 24a victòria de l’anglès, que aleshores tenia un sol títol. El d’ahir a Xangai va ser el 75è triomf de Lewis, que ja és cinc cops campió. És a dir, ha guanyat més de la meitat de l’últim centenar de curses i quatre de les cinc corones en joc, i torna a ser el líder de la taula.

Ordres d’equip a Ferrari

Segon a la graella, Hamilton va bastir la victòria en la sortida, en què va superar Bottas i va conquerir un primer lloc que no va perdre en cap de les 56 voltes, ni tan sols en el moment de fer les dues aturades a boxs. El vencedor va reconèixer que el seu company tenia un ritme superior. Tanmateix, Bottas no en va poder treure suc, alentit pel deixant d’aire brut del W10 número 44, i va entrar segon per segona cursa seguida. “Llàstima de la sortida”, va sospirar el finlandès, conscient que allà havia esguerrat la pole obtinguda dissabte.

Per si no fos prou, el tercer doblet de Mercedes va coincidir amb el tercer daltabaix de Ferrari. Després de la superioritat mostrada a Bahrain –malmesa per una avaria en l’SF90 de Charles Leclerc i una virolla de Sebastian Vettel–, l’equip italià va estar lluny del ritme dels Mercedes. Per acabar-ho d’adobar, els de Maranello es van fer un embolic amb l’estratègia, cosa que va costar el quart lloc a Leclerc.

El pilot monegasc va superar Vettel en la sortida i es va col·locar tercer, però en la volta 11 Ferrari li va ordenar que deixés passar el seu company, que semblava que tenia millor ritme. No era així, i els dos cotxes vermells van continuar rodant junts, amb les posicions invertides... però més lluny dels Mercedes i amb Max Verstappen més a prop rere seu. “I ara, què? En fi...”, es va queixar per ràdio Leclerc, frustrat.

La jugada va fer que Vettel mantingués el tercer lloc després de la primera tanda d’aturades a boxs –a pesar de l’atac de l’holandès en el revolt 14, escenari d’una topada entre tots dos l’any passat–, però Leclerc va perdre el quart en benefici del Red Bull. El va recuperar quan Max va ser el primer a fer una segona aturada a boxs. Tots els pilots capdavanters el van imitar, tret de Charles, que havia fet la primera aturada més tard.

Tanmateix, quan només faltaven 14 voltes i Leclerc avantatjava Max d’onze segons, Ferrari el va cridar a boxs per canviar-li les rodes. Es va reincorporar a quinze segons del Red Bull, un marge que no va poder eixugar abans que el tetracampió Alain Prost fes onejar la bandera de quadres. Per reblar el clau de la derrota de Ferrari, Red Bull va fer fer una tercera aturada al segon RB15, de Pierre Gasly, que rodava sisè, en terra de ningú. Amb un joc fresc de rodes toves, el francès va rebaixar per una dècima el millor registre anterior de la cursa, que tenia Vettel des de la volta 37, i li va pispar el punt extra.

LA DADA

3
doblets
seguits en l’inici del curs no s’aconseguien d’ençà del 1992 (Williams, amb Mansell i Patrese).

PROTAGONISTES

Pensava que era més ràpid [que Leclerc] i hem mirat de fer alguna cosa, però m’ha costat trobar el ritme
Sebastian Vettel
Gran Premi de la Xina
1r L. Hamilton (Mercedes) 1h32:06.350
2n V. Bottas (Mercedes) a 6.552
3r S. Vettel (Ferrari) a 13.744
4t M. Verstappen (Red Bull) a 27.627
5è C. Leclerc (Ferrari) a 31.276
6è P. Gasly (Red Bull) a 1:29.307
7è D. Ricciardo (Renault) a 1 volta
8è S. Pérez (Racing Point) a 1 volta
9è K. Räikkönen (Alfa Romeo) a 1 volta
10è A. Albon (Toro Rosso) a 1 volta
11è R. Grosjean (Haas) a 1 volta
12è L. Stroll (Racing Point) a 1 volta
13è K. Magnussen (Haas) a 1 volta
14è C. Sainz (McLaren) a 1 volta
15è A. Giovinazzi (Alfa Romeo) a 1 volta
16è G. Russell (Williams) a 2 voltes
17è R. Kubica (Williams) a 2 voltes
18è L. Norris (McLaren) Ret./50 voltes
Ret. D. Kviat (Toro Rosso) 41 voltes
Ret. N. Hülkenberg (Renault) 16 voltes
Millor volta
P. Gasly (Red Bull) 1:34.742 (volta 55)
Campionat. Pilots
1r L. Hamilton (Mercedes) 68 punts
2n V. Bottas (Mercedes) 62
3r M. Verstappen (Red Bull) 39
4t S. Vettel (Ferrari) 37
5è C. Leclerc (Ferrari) 36
6è P. Gasly (Red Bull) 13
7è K. Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) 12
8è L. Norris (McLaren-Renault) 8
9è K. Magnussen (Haas-Ferrari) 8
10è N. Hülkenberg (Renault) 6
11è D. Ricciardo (Renault) 6
12è S. Pérez (Racing Point-Mercedes) 5
13è A. Albon (Toro Rosso-Honda) 3
14è L. Stroll (Racing Point-Mercedes) 2
15è D. Kviat (Toro Rosso-Honda) 1
Campionat. Constructors
1r Mercedes 130 punts
2n Ferrari 73
3r Red Bull-Honda 52
4t Renault 12
5è Alfa Romeo-Ferrari 12
6è Haas-Ferrari 8
7è McLaren-Renault 8
No ha estat un cap de setmana gens fàcil. He tingut moltes dificultats i podria haver acabat quart o cinquè
Lewis Hamilton
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.