Fórmula 1

Imparable Max

Verstappen avança Hamilton dues vegades en un GP del Brasil espectacular i guanya al davant del Toro Rosso de Gasly

Els Ferrari s’autoeliminen en una topada fratricida i Sainz s’enlaira fins al podi per la sanció de Hamilton

Sortia de la posició preferent, però Max Verstappen va haver d’avançar Lewis Hamilton dos cops per endur-se la victòria en un GP del Brasil espectacular, una cursa ben moguda que mereix figurar en el top 100 de les millors d’una història que aquest any, a la Xina, va arribar al miler de proves puntuables. El pilot holandès va donar la tercera victòria del curs a Red Bull –iguala les tres de Ferrari– i, oli en un llum, Pierre Gasly va entrar segon amb el Toro Rosso, de manera que Honda va col·locar dos cotxes dalt del podi per segon cop enguany.

El pilot francès va batre Hamilton per tot just 62 mil·lèsimes sobre la línia de meta, després que l’anglès de Mercedes envestís Alex Albon en la penúltima volta. El segon pilot de Red Bull era segon, però va fer una virolla i va caure al catorzè lloc. Hamilton no va dubtar a reconèixer la seva responsabilitat i, dit i fet, els comissaris el van sancionar amb cinc segons afegits al seu temps, que el van relegar al setè lloc.

Sainz hereta el podi

El principal beneficiari va ser Carlos Sainz, quart sota la bandera de quadres, que havia sortit l’últim –havia quedat a l’estacada en la Q1, dissabte–, però va ser l’únic capaç de completar les 71 voltes amb una sola aturada a boxs (el vencedor en va fer tres). El madrileny va aconseguir el seu primer podi en la F-1, malgrat que físicament no hi va pujar. Val a dir que el seu resultat també va estar en suspens, ja que se’l va investigar per l’ús de l’aleró mòbil sota una bandera groga, però no va ser sancionat i va salvar el podi.

L’esprint final de dues voltes l’havia provocat la topada entre els dos Ferrari, que va obligar a neutralitzar la cursa amb el cotxe de seguretat. Charles Leclerc havia avançat Sebastian Vettel en el primer revolt de la volta 66, però l’alemany va mirar de contraatacar tot seguit i els dos bòlids vermells es van tocar. Rodaven quart i cinquè, rere Verstappen, Hamilton i Albon, però tots dos van haver de plegar. “Un petit toc amb grans conseqüències”, va resumir el cap Mattia Binotto.

Hamilton va aprofitar l’avinentesa per fer la tercera aturada a boxs i muntar rodes toves, les mateixes que calçaven els pilots amb motors Honda, i va perdre la posició amb Albon i Gasly. Al francès el va superar en la represa, però amb el tailandès es va precipitar: “M’hauria avançat tres revolts més enllà, tenia més adherència”, va lamentar Albon.

Val a dir, però, que el clímax final el va fer possible la trencadissa de motor d’un discret Valtteri Bottas, que va provocar la primera neutralització de la cursa, dotze voltes abans de l’harakiri vermell. Verstappen va fer, llavors, la tercera aturada a boxs per muntar rodes toves, i va cedir el primer lloc a Hamilton, però se’l va cruspir de manera imparable en la represa (volta 60), al mateix temps que Albon avançava Vettel. Era el segon cop que Max superava Lewis, ja que el 33 ja havia perdut el lloc amb el 44 abans, després de la primera tanda d’aturades. Però, en la volta 23, el Red Bull va treure suc d’una caiguda de rendiment momentània del Mercedes i va recuperar el lideratge, en una acció que ja anticipava que aquesta, la número 1.017, havia de ser una cursa de traca.

LA DADA

1r
podi
de McLaren d’ençà de la primera cursa del 2014, a Austràlia, quan Kevin Magnussen va ser segon.
GRAN PREMI DEL BRASIL
1rMax Verstappen (Red Bull-Honda)1h33:14.678
2nPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 6.077
3rCarlos Sainz (McLaren-Renault)a 8.896
4tKimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 9.452
Antonio Giovinazzi (Alfa R.-Ferrari)a 10.201
Daniel Ricciardo (Renault)a 10.541
Lewis Hamilton (Mercedes)a 11.139
Lando Norris (McLaren-Renault)a 11.204
Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes)a 11.529
10èDaniil Kviat (Toro Rosso-Honda)a 11.931
11èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 12.732
12èGeorge Russell (Williams-Mercedes)a 13.599
13èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 14.247
14èAlex Albon (Red Bull-Honda)a 14.927
15èNico Hülkenberg (Renault)a 18.059
16èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 1 volta
ret.Charles Leclerc (Ferrari)65 voltes
ret.Sebastian Vettel (Ferrari)65 voltes
ret.Valtteri Bottas (Mercedes)51 voltes
VOLTA RÀPIDA
Valtteri Bottas (1:10.698, a 219,417 km/h)v. 43
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)387
2nValtteri Bottas (Mercedes)314
3rMax Verstappen (Red Bull-Honda)260
4tCharles Leclerc (Ferrari)249
Sebastian Vettel (Ferrari)230
Pierre Gasly (Red Bull/Toro Rosso-Honda)95
Carlos Sainz (McLaren-Renault)95
Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda)84
Daniel Ricciardo (Renault)54
10èSergio Pérez (Racing Point-Mercedes)46
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes701
2nFerrari479
3rRed Bull-Honda391
4tMcLaren-Renault140
Renault91
Toro Rosso-Honda83
Racing Point-Mercedes67
PRÒXIMA CURSA
GP d’Abu Dhabi, 1 de desembre
És increïble haver fet podi de tornada a Toro Rosso. Sempre he pensat que si feia les coses bé vindrien coses bones
Pierre Gasly
Demano disculpes a Albon. Ha estat un incident de cursa, però accepto la sanció. M’hauria d’haver esperat
Lewis Hamilton
Lewis era molt ràpid i he hagut de continuar tibant tota la cursa. Ha estat una bona lluita; m’ho he passat molt bé
Max Verstappen
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)