Els tres candidats al títol arribaran separats per tres punts al Ral·li Catalunya
Mundial de ral·lis. Ogier va resistir l'empenta de Sordo a l'Alsàcia. Solberg va ser exclòs després de pujar al podi i Hirvonen en va dir bé
L'abandonament de Sébastien Loeb, conseqüència d'un error en el muntatge del motor del seu Citroën DS3, tot just en el tercer tram del Ral·li d'Alsàcia, va ser el primer gran cop d'efecte d'aquesta antepenúltima prova del mundial. El segon, va arribar hores després del final de la cursa amb l'exclusió de Petter Solberg, que havia celebrat el tercer lloc al podi, ja que en la verificació final el seu Citroën DS3 va pesar 4 quilos menys del mínim reglamentari. D'aquesta manera, Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) va heretar tres punts inesperats gràcies als quals –i als que va obtenir amb la penalització voluntària de Jari-Matti Latvala, el seu company d'equip, en el control d'entrada a l'últim tram– figura empatat a punts amb Loeb al capdavant de la classificació del mundial, tot i que l'alsacià és el líder perquè ha guanyat quatre ral·lis, el doble que el finlandès.
El major nombre de victòries és per a Sébastien Ogier (Citroën DS3), que ahir va sumar la cinquena d'aquesta temporada i es va posicionar a tres punts del seu company d'equip. El Ral·li Catalunya-Costa Daurada, pròxima cita del mundial –del 21 al 23 d'aquest mes– té garantida l'emoció. Tot i que segons Olivier Quesnel, director esportiu de Citroën, Ogier haurà de cobrir les espatlles a Loeb aquí a Catalunya, tant al ral·li d'Austràlia com al d'Alsàcia s'ha vist que ser set vegades campió del món no immunitza contra les adversitats. A, més, és de preveure que Dani Sordo (Mini) arribi al pròxim ral·li amb ganes d'aigualir la festa al seu exequip, després del tercer lloc a Alemanya i el segon a Alsàcia, dues proves sobre asfalt. Ahir, en l'última etapa, el cantàbric va voler esgotar fins a l'últim moment les seves possibilitats i per això va decidir muntar pneumàtics tous amb els que a mitja etapa havia retallat a 4.9 segons la diferència amb Ogier, que duia rodes dures de les quals va treure més rendiment en l'esprint final.
Publicat a
Notícies
Divendres,29 març 2024