Ral·lis

I al final, Loeb

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Una llanda trencada en l'últim tram impedeix Jari-Matti Latvala acabar com a líder la primera jornada de la penúltima prova del mundial

Sébastien Loeb (Citroën DS3) va saber eludir els paranys i va acabar com a líder la primera jornada del 47è Ral·li Catalunya-Costa Daurada, després que Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS), que el precedia de 16 segons, en cedís 46.6 a l'alsacià en fer un parell d'errades en el sisè i últim tram del dia. Pel mateix motiu, Sébastien Ogier (Citroën DS3) havia perdut 1:41 en la cronometrada anterior, quan era tercer a 10.5 segons de Latvala i a 2.5 de Loeb.

El líder trobarà avui, sobre els trams d'asfalt, unes condicions molt més còmodes per gestionar el substanciós avantatge amb què ahir va concloure una etapa complicada. I Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS) sap que, si cal, Latvala se sacrificarà una vegada més per tal de facilitar-li sumar com més punts millor; l'única condició és que aconsegueixi mantenir a ratlla Ogier. De tota manera, les queixes per haver de córrer sense llum natural el desvirtuen com a digne –que no ho és– aspirant al títol. El primer tram –amb molta pols en suspensió– va registrar les baixes de Petter Solberg (roda del Citroën DS3 arrencada), Ken Block (suspensió de Ford Fiesta RS trencada) i Hayden Paddon, campió del món de producció, per avaria del seu Subaru Impreza. Baixes a les quals poc després es va afegir la de Kimi Räikkönen (Citroën DS3), per un problema de motor.

Per culpa de l'embornal

Un inici de cursa demolidor que, segons va explicar Solberg, encara hauria pogut ser-ho força més. “Hi havia molta pols, no m'havia trobat mai amb res igual. No hi havia visibilitat i cada vegada era pitjor per als que venien al darrere”, va explicar el noruec, que va colpejar un embornal. “No es veia res a dos centímetres, Ken Block i Ott Tanak també han colpejat aquell embornal, i si no hagués estat per un grup d'aficionats que han posat un roc al davant i han fet una gran feina, garanteixo que allà haurien abandonat més de 30 cotxes”, hi va afegir Solberg, que dubtava de reprendre avui la cursa.

Dani Sordo (Mini) va acabar la primera secció a 53:26 de Loeb, 43 dels quals corresponents al primer tram. El cantàbric confiava recuperar, però no se'n va sortir malgrat que el superior interval de sortida entre cotxes –quatre minuts en lloc de tres– va reduir força els problemes de visibilitat.

Amb la pols no he pogut utilitzar els fars supletoris. La visibilitat era deficient
Dani Sordo
Ha estat un dia molt dur pel tema de la punxada. Ara he de trobar motivació
Sébastien Ogier
He fet una virolla en una cruïlla i en una altra he sortit de la carretera i he trencat una llanda del davant
Jari-Matti Latvala
De nit, amb la pols, he perdut molta visibilitat. Córrer a la nit em sembla inútil
Mikko Hirvonen
Sortir primer ha estat un gran inconvenient, tot i que al principi potser m'ha afavorit
Sébastien Loeb

Tanak deixa via lliure a Hänninen cap al títol SWRC

Els tres punts de diferència amb què Juho Hänninen (Skoda Fabia S2000), líder del mundial SWRC, i Ott Tanak (Ford Fiesta S2000) van arribar al Ral·li Catalunya-Costa Daurada feien preveure una lluita aferrissada entre el finlandès i l'estonià en la prova que decidirà el successor de Xevi Pons en el palmarès d'aquesta competició. Més encara si es té present que Tanak –protegit de Markko Martin i seguit de prop per Malcom Wilson– va saber reduir al mínim la diferència que el separava de Hänninen –molt més veterà– amb les seves victòries en els ral·lis d'Alemanya i Alsàcia, les dues cites prèvies en el Catalunya. Doncs bé, Tanak va sortir de la pista tot just en el primer tram del ral·li, va trencar la suspensió del seu cotxe i va deixar via lliure al seu adversari, que a partir d'aquell moment passava a dependre només d'ell per poder celebrar demà el títol. Martin Prokop (Ford Fiesta S2000) encara té possibilitats matemàtiques d'obtenir el títol, condicionades a guanyar la categoria en el Catalunya i esperar que Hänninen no acabi entre els sis primers i Tanak no estigui en les cinc primeres posicions. Molt improbable si es té present que Hänninen va acabar ahir segon, a només un segon de Nasser Al-Attiyah (Ford Fiesta S2000), i Prokop quart, a 34.3 segons del pilot de Qatar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.