Ral·lis

Loeb, per setè any

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. L'alsacià guanya i agafa vuit punts d'avantatge sobre Hirvonen, que torna a acabar segon gràcies a Latvala. Citroën celebra el seu setè títol de marques

El guió havia quedat perfectament definit dissabte a mitja tarda quan es va acabar la segona etapa d'aquesta penúltima prova del mundial. Si no hi havia cap entrebanc, Sébastien Loeb (Citroën DS3) encadenaria la setena victòria consecutiva a Salou i Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS) penalitzaria el que fos necessari perquè Mikko Hirvonen, el company que li deu uns quants favors, obtingués com més punts millor. El fet es va produir quan Latvala va entrar dos minuts abans d'hora al control de l'últim tram. Només quedava veure si Dani Sordo (Mini JCW) seria capaç d'atrapar Hirvonen i beneficiar-se de la conxorxa entre els dos pilots de Ford per, de retruc, escalar fins a segon lloc. El cantàbric, però, va saber ben aviat que, d'això, res de res: a mig tram de la Mussara, el segon del dia, se li va punxar una roda i en el següent va tenir problemes amb la direcció assistida.

El que no estava previst era que Sébastien Ogier va haver d'abandonar al penúltim tram per problemes de motor, la mateixa causa que havia deixat Loeb fora de combat en el ral·li anterior (Alsàcia) i que, ni que fos de portes endins, va aigualir la celebració del setè títol de marques que ahir va guanyar Citroën. Amb el títol de pilots en joc i només 8 punts entre Loeb i Hirvonen –Ogier va quedar descartat definitivament–, és de suposar que el fantasma dels problemes de motor serà el malson de la marca francesa fins que la present edició del campionat del món abaixi el teló, el 13 de novembre, al País de Gal·les.

En aquest ral·li, que des que va ser traslladat de Lloret de Mar a Salou no ha tingut cap altre vencedor, Loeb va tornar a exercir de mestre. Ahir va deixar fer i es va reservar fins al primer pas pel coll de la Teixeta per preparar al millor possible la següent passada, amb tres punts extres per al més ràpid. No va poder ser. En arribar per segona vegada a la línia de sortida havia plogut, l'asfalt estava mullat i les rodes per a l'asfalt sec, desgastades. L'ambició pels tres punts li'n podia costar 25 a més de donar el títol mastegat a Hirvonen. Amb aquest panorama, Loeb no va forçar cap límit i va deixar que els Mini, amb una tria de gomes diferent, fessin el doblet, amb Kris Meeke a davant de Dani Sordo i el del brasiler Daniel Oliveira en quarta posició, per acabar d'arrodonir la jugada.

Crèiem que plouria més aviat. A l'últim tram teníem les rodes adients i els altres les havien tingut abans
Dani Sordo
Tot i que no és agradable, he d'acceptar això de cedir el segon lloc a Mikko
Jari-Matti Latvala
Ha estat una qüestió de confiança. M'ha costat molt adonar-me del que calia fer
Mikko Hirvonen
Mikko [Hirvonen] ha agafat molts punts i, per tant, tot continua estant molt ajustat
Sébastien Loeb
Després d'haver viscut tres ral·lis adversos no volia creure en aquest resultat fins que no hagués acabat

Ni la victòria a Gal·les garantiria el títol a Hirvonen

El punt que Sébastien Loeb li va pispar en l'últim moment a Mikko Hirvonen en el power stage podria tenir una importància cabdal en el desenllaç del campionat perquè permet que l'alsacià es pugui plantejar el ral·li del País de Gal·les fent un marcatge a Hirvonen sense necessitat de superar-lo. Ara com ara, la diferència entre tots dos és de 8 punts i en cas d'empat per punts en la classificació final, el títol seria sempre per a Loeb, que ha guanyat 5 ral·lis per només 2 del pilot de Ford.

Per tant, si Hirvonen guanyés només recuperaria 7 punts a Loeb i també necessitaria obtenir 2 punts més que el set cops campió en el power stage gal·lès. Suposant que cap dels dos aspirants no fos el guanyador de la cursa –hauria de ser-ho Ogier, perquè si fos Latvala, Ford el tornaria a sacrificar– la situació encara afavoria més Loeb. Si Hirvonen fos segon i el pilot de Citroën, tercer, els punts extres de l'últim tram no tindrien cap importància. Fins i tot Loeb podria ser quart.

El títol absolut serà l'únic que es decidirà a Gal·les. Ahir es va resoldre el de la categoria SWRC a favor de Juho Hänninen. El de producció (PWRC), ja estava sentenciat en favor de Hayden Paddon (Subaru Impreza). En aquest ral·li, la va guanyar Patrick Flodin (Subaru), 21è absolut.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)