Classificacions
Loeb només cedeix en un tram i amplia l'avantatge
Ral·li de Montecarlo. L'alsacià va ser l'amo i senyor en la segona etapa, marcada per l'intens frec a frec per la segona posició entre Sordo, autor d'un millor temps, i Solberg
Com que l'ha guanyat cinc vegades i és un gat vell, Sébastien Loeb (Citroën DS3) sap prou bé de què va el ral·li de Montecarlo. I precisament per això ahir va atacar de valent en la segona jornada d'aquesta primera prova del mundial, per deixar clar que està tan afamat de triomfs com sempre i per tenir un bon marge en cas que sorgís algun imprevist d'aquí al final de la cursa. L'alsacià va guanyar cinc dels sis trams i va ampliar en mig minut més la substanciosa diferència adquirida el dia abans. Només li va trencar la ratxa Dani Sordo (Mini JCW), per només dues dècimes, en la segona passada pel tram de Labatie d'Andaure-Lalouvesc.
L'aclaparadora superioritat que va exhibir el vuit vegades campió del món no va restar gens ni mica d'interès a la segona jornada. I és que la lluita entre Sordo i Petter Solberg (Ford Fiesta RS) pel segon lloc va ser fenomenal, amb intercanvi de posició després de cadascun dels tres primers trams i retorn a la mateixa situació en què havien començat el dia després de l'última cronometrada. En 131,76 km cronometrats, el cantàbric va incrementar el segon just d'avantatge que posseïa respecte al noruec al matí a només 3.7, una diferència irrisòria de la qual se'n poden treure dues conclusions: la intensitat del frec a frec i l'adaptació de Solberg al Fiesta WRC, que no té res a veure amb la de Mikko Hirvonen al Citroën DS3.
El finlandès només va brillar en la primera passada per Saint Bonnet le Froid, quan ja havia pujat al quart lloc de la general en haver superat Evgeni Novikov (Ford Fiesta) i Sébastien Ogier (Skoda Fabia) en el tram que va obrir la jornada. La resta del dia va ser força discret per a Hirvonen, a qui Novikov té en el punt de mira. Qui va tornar a meravellar va ser Sébastien Ogier, que amb l'Skoda Fabia S2000 es va permetre el luxe de fer un quart millor temps a Lamastre. Qui sap, però, si aquest precedent el va envalentir més del compte en la segona passada, en la qual va tenir una sortida de carretera i va haver d'abandonar quan era sisè en la general, lloc que va heretar François Delecour. Avui, etapa entre Valença i Montecarlo, amb només tres trams: Saint Jean en Royans, Col de Gaudissart i Montauban-Eygalayes, amb el sumptuós coll de Perty.
Publicat a
Notícies
Dijous,25 abril 2024